شناسه خبر: 19978 منتشر شده در مورخ: 1398/10/30 ساعت: 09:58 گروه: اجتماعی  
۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال روستایی در خمین پرداخت شد

۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال روستایی در خمین پرداخت شد

فرماندار خمین گفت: ۲۰۰ میلیارد و ۲۹۸ میلیون ریال تسهیلات اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری به ۲۶۷ متقاضی در سال جاری در این شهرستان پرداخت شد.

به گزارش ایران سپید «احمد طهرانی» در کارگروه اشتغال خمین افزود: این میزان تسهیلات در قالب ۱۲۶ طرح مصوب از سوی بانک‌های عامل پرداخت شده است. 
وی با بیان اینکه طرح ملی اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری از مهم‌ترین طرح‌های دولت است ادامه داد: تسهیلات بر اساس رسته‌های پر اشتغال در حوزه‌های مختلف خدمات، صنعت، کشاورزی و گردشگری در این شهرستان پرداخت می‌شود.
طهرانی با انتقاد از عملکرد کمیته امداد امام خمینی(ره) خمین در پرداخت تسهیلات اشتغال به مددجویان زیرپوشش این نهاد حمایتی گفت: عملکرد این نهاد در جذب تسهیلات اشتغال کمتر از ۵۰ درصد است.
وی تاکید کرد: مددجویان زیرپوشش کمیته امداد با مشکل تامین ضامن برای دریافت تسهیلات اشتغال مواجه هستند بنابر این لازم است  مبلغ مورد درخواست متقاضی توسط کمیته امداد پالایش شود و بانکهای عامل نیز پرداخت تسهیلات را به این مددجویان تسهیل کنند.

فرماندار خمین افزود: نیازمندان در اولویت دریافت تسهیلات اشتغال هستند و در صورت نداشتن توانایی، این تسهیلات به کسانی که توانمندی ایجاد اشتغال دارند، پرداخت شود.
رییس اداره بهزیستی خمین نیز در این کارگروه گفت: ۳۲میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغال‌زا امسال به ۸۸ نفر از مددجویان این نهاد حمایتی پرداخت شد.
«اسماعیل خانجانی» افزود: در سال جاری پرونده ۹۶ متقاضی در بخش‌های پیشگیری، اجتماعی و توانبخشی به بانک‌های عامل ارسال شده است.
وی ادامه داد: ۲۰ نفر از این متقاضیان از حوزه اجتماعی، ۱۱ نفر در حوزه پیشگیری و ۴۴ نفر در حوزه توانبخشی متقاضی دریافت تسهیلات هستند. 
رییس بهزیستی خمین تصریح کرد: ۱۸۰مددجوی زیر پوشش این نهاد حمایتی امسال متقاضی دریافت تسهیلات اشتغال‌زا هستند. 
خانجانی یادآور شد: تسهیلات از منابع مالی تبصره ۱۶ در بخش‌های کارآفرینی، راه‌اندازی کارگاه های کوچک، توانمندسازی و خوداشتغالی معلولان پرداخت می‌شود. 
شهرستان خمین از توابع استان مرکزی دارای ۱۰۵ هزار نفر جمعیت است .

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *