شناسه خبر: 19931 منتشر شده در مورخ: 1398/10/24 ساعت: 10:28 گروه: اجتماعی  
پیشنهاد ۲ برابر شدن بودجه هنردرمانی در سازمان بهزیستی

پیشنهاد ۲ برابر شدن بودجه هنردرمانی در سازمان بهزیستی

مدیرکل دفتر توانبخشی مراکز روزانه سازمان بهزیستی کشور گفت: در لایحه بودجه سال آینده پیشنهاد داده‌ایم تا بودجه هنر درمانی در کشور دو برابر شود.

به گزارش ایران سپید فریبا بریمانی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال ۹۸، بودجه هنردرمانی حدود ۱۱ میلیارد تومان بود که هنوز به طور کامل اختصاص نیافته است.

وی بدون اشاره به رقم دقیق بودجه اختصاص یافته هنردرمانی برای سال جاری ادامه داد: امیدواریم بودجه دو برابری هنردرمانی برای سال آینده تصویب شود تا بتوان اقدامات موثرتری در این زمینه انجام داد.

مدیرکل دفتر توانبخشی مراکز روزانه سازمان بهزیستی کشور پیش از این گفته بود: اکنون ۷۰۳ اتاق هنردرمانی در مراکز درمانی و توانبخشی بهزیستی فعالیت دارند و ۲۴ هزار توانجو از خدمات هنردرمانی بهزیستی استفاده می کنند؛ خدمات هنردرمانی در مراکز بهزیستی در سه حوزه هنرهای تجسمی، نقاشی و موسیقی ارائه می شود.   

بریمانی اضافه کرده بود که فرد معلولی که با استعداد هنری به میدان می آید خود را باور می کند، اعتماد به نفس او افزایش می یابد، حس مشارکت اجتماعی او بیشتر می شود و می تواند نیازهای خود را از طریق هنر به خانواده و جامعه منتقل کند.

هنردرمانی شیوه‌ای از درمان است که به مدد آن، فرد وارد فرایند خلق اثر هنری می‌شود و ضمن این تجربه‌ی تازه، از نظر جسمی، روحی و عاطفی بهبود می‌یابد.

هدف از فعالیت‌های هنر درمانگرانه رشد هویت، شخصیت و نیزبرانگیختن احساس موفقیت در افراد از طریق ابزارهای ابتکاری خودمحور است.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *