شناسه خبر: 19697 منتشر شده در مورخ: 1398/10/2 ساعت: 10:21 گروه: اجتماعی  
خدمات حقوقی برای مددجویان بهزیستی زنجان رایگان شد

خدمات حقوقی برای مددجویان بهزیستی زنجان رایگان شد

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: با انعقاد تفاهم نامه همکاری با کانون وکلای بهزیستی، تعاملات و همکاری‌ها در راستای احقاق حق جامعه هدف تحت پوشش این سازمان از طریق جلب و جذب وکلای داوطلب، خدمات حقوقی برای مددجویان بهزیستی زنجان به صورت رایگان انجام خواهد شد.

به گزارش ایران سپید محمد محمدی با اعلام این خبر به خبرنگاران افزود: بر این اساس، مددجویان سازمان بهزیستی از پرداخت هزینه دادرسی معاف هستند و تنها ضرورت باقیمانده برای رفع مشکلات حقوقی آنها بهره‌مندی از وکیل دادگستری است.

وی اضافه کرد: بسیاری از مددجویان تحت پوشش بهزیستی درخصوص مسائل حقوقی پیرامون مطالبات مالی، ارث، ازدواج و طلاق نیاز مبرم به خدمات حقوقی دارند، که در این خصوص با انعقاد تفاهم نامه با کانون وکلا ارائه خدمات وکیل معاضدتی به معلولان و مددجویان تحت پوشش این سازمان انجام می‌شود.

این مسؤول ادامه داد: جامعه هدف بهزیستی بسیار گسترده است که مهم‌ترین آن‌ها، جامعه معلولان، کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست و زنان سرپرست خانواده به شمار می رود  و اولویت این اداره کل، ارائه خدمت به این افراد است.

وی با اشاره به تعهدات کانون وکلا در تفاهم نامه افزود: تعیین مشاوره و ارائه مشاوره به افراد معرفی شده از سوی بهزیستی در محل کانون، معرفی وکلا مورد نظر به افراد نیازمند وکیل به تشخیص کانون به صورت رایگان و بدون اخذ حق الوکاله، از جمله تعهدات کانون بوده که در صورت تشخیص وجود توان مالی فرد معرفی شده، حق الوکاله کمتر از تعرفه معمول با توافق شخص معرفی شده اخذ خواهد شد.

محمدی، معرفی کتبی مددجویان به کانون وکلا جهت دریافت مشاوره و معاضدت، فراهم کردن برنامه آموزشی مددکاران بهزیستی با بهره گیری از وکلای کانون به منظور آگاهسازی آنان در تشخیص ضرورت معرفی افراد تحت پوشش برای استفاده وکیل و هماهنگی لازم با کانون جهت تعیین اوقات مشاوره افراد معرفی شده را از تعهدات اداره کل بهزیستی در راستای اجرای تفاهم نامه ذکر کرد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *