شناسه خبر: 19584 منتشر شده در مورخ: 1398/9/23 ساعت: 10:40 گروه: اجتماعی  
26 هزار نفر از افراد تحت پوشش بهزیستی منتظر تهیه جهیزیه هستند

26 هزار نفر از افراد تحت پوشش بهزیستی منتظر تهیه جهیزیه هستند

معاون مشارکت ها، موسسات، توانمندسازی و امور مجلس سازمان بهزیستی گفت : 26 هزار و 490 نفر از مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی منتظر تأمین جهیزیه برای شروع زندگی‌شان هستند.

به گزارش ایران سپید به نقل از فارس، ذوالفقار یزدان مهر معاون مشارکت ها، موسسات، توانمندسازی و امور مجلس سازمان بهزیستی گفت: در حال حاضر 26490 نفر از مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی در دوران عقد قرار دارند و به علت فراهم نبودن شرایط و ملزومات تشکیل زندگی نتوانسته اند زندگی مشترک خود را آغاز کرده و به زیر یک سقف بروند.

وی افزود: همچنین اعتبارات پیش بینی شده در بودجه های دولتی نیز بسیار محدود بوده و پاسخگوی نیاز ها نیست.

یزدان مهر ادامه داد: در حال حاضر و در بودجه سال 98 برای کمـک به جهیزیه و ازدواج مـددجویان سازمـان بهزیستی حـدود 50 میلیـارد ریـال اعتبار در نظر گرفته شده است که در صورت تخصـیص صددرصدی و با پرداخت سـرانه حداقلی 10 میلیون ریال به هریک از مـددجویان، متقاضـیان حائز شرایط فعلی (و در صورتی که فرد جدیدی ازدواج نکند) پس از گذشت حدود 6 سال می توانند این مبلغ را دریافت نمایند که با یک میلیون تومان امکان خریداری یک کالای اساسی مورد نیاز جهیزیه هم امکان پذیر نیست.

معاون مشارکت ها، موسسات، توانمندسازی و امور مجلس سازمان بهزیستی گفت: بر این اساس تصمیم گرفتیم پویش تهیه جهیزیه برای افراد فوق را با شعار «حلقه وصل باشیم» آغاز کنیم. اگر می‌خواهید حلقه وصل یکی از این 26490 زوج باشید و یا سهم اندکی در آن داشته باشید می توانید کمک های خود را از طریق سامانه behzisti.ir و یا شماره گیری کد *741*300# به دست ما برسانید.

وی ادامه داد: جهیزیه در نظر گرفته شده برای این مددجویان شامل یخچال، فریز، اجاق گاز، ماشین لباسشویی، اتو، فرش ماشینی، جارو برقی، سرویس قابلمه، پتو و... که ارزش ریالی آن در بازار بیش از 10 میلیون تومان است.

یزدان مهر گفت: این پویش با همکاری، حمایت و مشارکت جمعی از موسسات فعال در حوزه تامین جهیزیه از روز شنبه 9 آذر ماه آغاز شده و به مدت یکماه ادامه می یابد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *