شناسه خبر: 19164 منتشر شده در مورخ: 1398/8/18 ساعت: 10:33 گروه: اجتماعی  
۱۵۶ مددجوی قزوینی از خدمات مراقبت در منزل استفاده می‌کنند

۱۵۶ مددجوی قزوینی از خدمات مراقبت در منزل استفاده می‌کنند

۱۵۶ مددجوی قزوینی از خدمات مراکز مراقبت در منزل استفاده می‌کنند که اشخاص حقیقی و حقوقی با مجوز بهزیستی آنها را تاسیس کرده‌اند.

به گزارش ایران سپید مدیر کل بهزیستی استان قزوین روز شنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: برنامه مراقبت در منزل با ۲ زیر مجموعه به جامعه هدف خدمت رسانی می‌کند.

علیرضا وارثی افزود: مرکز مراقبت در منزل با مجوز سازمان بهزیستی تاسیس می‌شود و مراقبان آموزش دیده در آن زیر نظر کارشناس تخصصی توانبخشی با مشارکت اعضای خانواده برای ارائه خدمات توانبخشی و مراقبتی به گروه هدف اقدام می‌کنند.

وی اضافه کرد: معلولان، سالمندان، بیماران روانی مزمن و افراد دارای اختلالات طیف اوتیسم که معلولیتشان به تایید کمیسیون و کمیته توانبخشی استان رسیده باشد جامعه هدف این مراکز هستند.

وارثی ادامه داد:در این طرح، مراقب آموزش دیده و با صلاحیت طی سه روز در هفته به مدت ۲ ساعت و نیم به ارائه خدمات توانبخشی لازم در منزل مددجو می‌پردازد.

وی با بیان اینکه هر مراقب وظیفه مراقبت از چهار تا ۶ مددجو را دارد، گفت:سازمان بهزیستی به ازای هر مددجو مبلغ سه میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال به مرکز پرداخت می‌کند و مرکز موظف است تا حقوق و مزایا را بر اساس قوانین کار به مراقبان پرداخت کند.

وارثی با بیان اینکه اعضای خانواده در مناطق محروم و کم برخوردار می‌توانند خدمات مراقبت در منزل را ارایه کنند، افزود:این برنامه در خصوص خانواده‌هایی که نیازمند خدمات مراقبت طولانی مدت هستند و اعزام مراقب برای آنها جوابگو نیست ارایه می‌شود.

مدیر کل بهزیستی استان قزوین افزود:در این برنامه سازمان بهزیستی به مراقبی که از اعضای خانواده خود مراقبت می‌کند مبلغ ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال به صورت ماهانه پرداخت می‌نماید تا اندکی از هزینه‌های مالی خانواده را تامین کرده و مراقبت به شکل بهینه انجام شود.

وارثی افزود: تاکنون ۸۰ مددجو در مناطق محروم آبیک، تاکستان، آوج و بویین زهرا تحت پوشش این برنامه قرار دارند.

سازمان بهزیستی بیش از ۱۵۰ خدمت متنوع را با همکاری بخش خصوصی به جامعه هدف خود ارایه می‌کند.

۲۴ هزار مددجو در قزوین تحت پوشش این سازمان هستند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *