شناسه خبر: 18439 منتشر شده در مورخ: 1398/6/6 ساعت: 11:25 گروه: اجتماعی  
مددجویان بهزیستی زیر فشار سنگین اقتصادی قرار دارند

مددجویان بهزیستی زیر فشار سنگین اقتصادی قرار دارند

‌مدیر بهزیستی شهرستان کرج با اشاره به گران شدن دارو و برخی اقلام مورد نیاز مددجویان تحت پوشش بهزیستی مثل پوشک گفت: سال گذشته قرصی که یک مددجوی اعصاب و روان با 20 هزار تومان خریداری می‌کرد، امسال بیش از 100 هزار تومان شده است.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایسنا علیرضا فتاح پور در نشست خبری که در شیرخوارگاه امام علی (ع) برگزار شد، با اشاره به اینکه 23 هزار معلولان تحت پوشش بهزیستی کرج قرار دارد، اظهار کرد: به واسطه مهاجرپذیری البرز روزانه بین 10 تا 14 پرونده به پرونده‌های توانبخشی این شهرستان اضافه می‌شود.

وی افزود: معلولیت فقط فرد معلول را درگیر نمی‌کند بلکه اعضای خانواده که وظیفه نگهداری از این افراد را به عهده دارند نیز شبانه روز درگیر هستند و باید زمان و هزینه زیادی صرف کنند تا نیازهای فرد معلول خانواده را برطرف کنند.

وی توضیح داد: با این احتساب می‌توان گفت بیش از 60 هزار نفر در کرج با معلولیت درگیرند که بهزیستی وظیفه دارد حمایت لازم را از آنها داشته باشد.

این مسئول خاطرنشان کرد: بیش از 80 درصد بار کاری بهزیستی استان به دوش بهزیستی کرج است ولی اعتباری که به این اداره تخصیص داده می‌شود کافی نیست و همین پیشبرد اهداف را با مشکل مواجه می‌کند.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر هزار و 100 زن سرپرست خانوار، 30 هزار معتاد بهبود یافته، بیش از هزار سالمند، 800 بیمار اعصاب و روان، 270 کودک بی سرپرست و بد سرپرست، 750 معلول ذهنی و 313 کودک امداد بگیر از خدمات بهزیستی کرج بهره مند هستند.

فتاح پور با بیان اینکه بهزیستی حساسیت خاصی نسبت به خانه دار کردن مددجویان معلول و زنان سرپرست خانوار تحت پوشش خود دارد، اظهار کرد: سال گذشته برای واگذاری مسکن مهر به این افراد 114 میلیون تومان از طرف خیرین و 202 میلیون تومان نیز اعتبار دولتی تخصیص داده شد.

وی افزود: بهزیستی برای خانه دار کردن خانواده‌های یک معلولی تا سقف هشت و برای دو معلولی ها تا سقف 30 میلیون تومان اعتبار می‌گذارد.

مدیربهزیستی کرج با اشاره به گران شدن دارو و برخی اقلام مورد نیاز مددجویان تحت پوشش بهزیستی مثل پوشک ادامه داد: سال گذشته قرصی که یک مددجوی اعصاب و روان با 20 هزار تومان خریداری می‌کرد، امسال بیش از 100 هزار تومان شده که این امر فشار اقتصادی سنگینی را به مددجویان وارد می‌کند.

وی ادامه داد: علاوه براین، تا سال گذشته بهزیستی ماهانه چهار بسته پوشک در اختیار مددجویان ضایعه نخاعی خود قرار می‌داد ولی به دلیل گران شدن پوشک، امسال پوشکی به آنها داده نمی‌شود و به جای آن 100 هزار تومان به حساب آنها واریز می‌شود.

این مسئول با اشاره به وضعیت مرکز نگهداری از سالمندانی که مجوز نداشت و مدیرش جزء فرقه بهاییت بود، گفت: این مرکز به دلیل اینکه مجوز ندارد، تحت نظارت بهزیستی نیست و از نظر ما فعالیتش هیچ وجه قانونی ندارد ولی بهزیستی حاضر است سالمندان آن را به مراکز تحت پوشش خود منتقل کند.

فتاح پور اضافه کرد: مراکز تحت نظارت بهزیستی حتما باید تصویری از مجوز خود را در جایی که در معرض دید باشد قرار دهند و فعالیت مراکزی که مجوز ندارند مورد تایید ما نیست و باید تعطیل شوند.

مدیربهزیستی کرج همچنین با اشاره به همکاری برخی مراکز نیکوکاری با بهزیستی توضیح داد: قبلا خیریه هایی با عنوان خیریه های محض در کرج فعالیت داشتند که با دریافت کمک های مردمی به خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی کمک می‌کردند ولی از ادامه فعالیت آنها جلوگیری شده است.

وی افزود: ما در حال حاضر به خیریه‌هایی نیاز داریم که از کودکان بی و بد سرپرست مراقبت کنند و ما به آنها اجازه جلب و جذب کمک‌های مردمی را می دهیم ولی با قبض فروشی مخالفیم و اجازه نمی‌دهیم کارکنان این خیریه ها به منازل مردم سربزنند و با ارائه قبض از آنها پول بگیرند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *