شناسه خبر: 17915 منتشر شده در مورخ: 1398/4/26 ساعت: 11:21 گروه: اجتماعی  
شناسایی ۳۲۰۰ معلول در شهرستان نهاوند

شناسایی ۳۲۰۰ معلول در شهرستان نهاوند

رئیس بهزیستی نهاوند از شناسایی ۳۲۰۰ معلول در شهرستان نهاوند خبر داد و گفت: ۳۵۰ زن سرپرست خانوار و سالمند در نهاوند تحت پوشش بهزیستی هستند.

به گزارش ایران سپید علی محمد محمدی پیش از ظهر سه شنبه در جمع اصحاب رسانه گفت: شهرستان نهاوند دارای ۳ مرکز مشاوره بحث سلامت اجتماعی است.

رئیس بهزیستی نهاوند با بیان اینکه تأمین مسکن معلولان یکی از مهمترین دغدغه‌های معلولان و بهزیستی است، گفت: همزمان با آغاز هفته بهزیستی در شهرستان ۷ واحد مسکونی تحویل مددجویان شهرستان نهاوند شده است.

وی ادامه داد: در بحث تعمیر واحدهای مسکونی معلولان نیز ۴ واحد توسط بسیج سازندگی سپاه تعمیر شده است.

محمدی با اشاره به خسارات وارده ناشی از سیل به منازل معلولان، گفت: ۳۰ واحد مسکونی معلولان در سیل اخیر آسیب دیده که توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بازسازی خواهند شد.

وی با اشاره به شناسایی ۳ هزار و ۲۰۰ معلول در شهرستان نهاوند، گفت: از این تعداد ۵۵۹ معلول مستمری بگیر و حدود یک هزار نفر از محل هدفمندی یارانه‌ها مبالغی را با توجه به تعداد جمعیت خانوار دریافت می‌کنند.

رئیس بهزیستی نهاوند از صدور ۴ هزار و ۵۰۰ دفترچه خدمات درمانی برای معلولان شهرستان خبر داد و گفت: معلولان با دارا بودن این دفترچه و مراجعه به بیمارستان‌های دولتی سراسر کشور می‌توانند از خدمات رایگان آن بهره‌مند شوند.

وی افزود: شهرستان نهاوند در حال حاضر داری ۷۷ مرکز دارای مجوز است که از این تعداد ۴۵ مورد مهد کودک با بیشترین آمار روستایی، ۶ مرکز توانبخشی و ۳ مرکز در حوزه اجتماعی است.

محمدی با اشاره به اینکه بهزیستی نهاوند دارای ۶ ملی پوش در رشته‌های ورزشی فوتسال ناشنوایان، کشتی و والیبال است، گفت: امیدواریم این عزیزان بتوانند همچون گذشته موجب افتخار جامعه معلولان کشور باشند.

وی در پایان از تحت پوشش بودن ۳۵۰ زن سرپرست خانوار و سالمند اشاره کرد و گفت: مراکز نگهداری سالمندان استان در صورتی که سالمندی بدون سرپرست باشد را با تأیید نیروی انتطامی و دادستانی به صورت رایگان نگهداری می‌کنند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *