شناسه خبر: 17892 منتشر شده در مورخ: 1398/4/25 ساعت: 10:55 گروه: اجتماعی  
۶۵۸۸ واحد مسکونی برای خانواده های دارای چند معلول در دست ساخت است

۶۵۸۸ واحد مسکونی برای خانواده های دارای چند معلول در دست ساخت است

۶۵۸۸ واحد مسکونی برای خانواده های دارای چند معلول در کشور در دست ساخت است.

به گزارش ایران سپید مدیر کل مشارکت های بهزیستی کشور دوشنبه شب در نشست خبری به مناسبت برگزاری همایش تجلیل از خیرین و نیکوکاران برگزیده بهزیستی کشور در مشهد گفت: بر اساس نیاز سنجی که در سال ۹۴ انجام شد ۱۴ هزار و ۳۲۸ خانوار دارای بیش از دو معلول در کشور فاقد مسکن بودند که در این راستا تفاهمنامه ای با بنیاد مستضعفان، بنیاد مسکن، وزارت راه و شهرسازی و بهزیستی به امضا رسید و بر اساس آن مسکن ۶ هزار و ۲۵۰ خانوار تامین و تحویل شد و مسکن ۶ هزار و ۵۸۸ خانوار دیگر نیز در حال ساخت می باشد.

علی رستمیان به ساخت مسکن ۷۰ متری برای این مددجویان اشاره کرد و افزود: هزینه زمین برای ساخت مسکن آنان بالغ بر ۹۵۰ میلیون ریال است.
وی اظهار داشت: از این مبلع ۳۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض از طرف سازمان بهزیستی و بنیاد مستضعفان و ۴۰۰ میلیون ریال وام بلند مدت قرض الحسنه توسط بنیاد مسکن پرداخت می شود.
وی گفت: مابقی مبلغ که بین ۱۰۰ تا ۲۵۰ میلیون ریال می باشد از طرف خود مددجو تامین می گردد و با توجه به اینکه برخی مددجویان توان پرداخت این مبلغ را ندارند مقرر شده است جامعه خیرین حامی معلولین در این زمینه مساعدت کند.
رستمیان افزود: هزار و ۴۹۰ خانوار دیگر از خانواده های دارای بیش از دو معلول به رغم اطلاع رسانی برای دریافت خدمات مسکن مراجعه نکرده اند.
وی همچنین با اشاره به همکاری خیرین خارج از کشور با سازمان بهزیستی اظهار داشت: برای ارتباط مستقیم با خیرین خارج از کشور در حال فراهم سازی ابزارها و زیرساخت های لازم هستیم.
وی گفت: قانونگذار مشوق هایی برای خیرین در نظر گرفته است اما تاکنون هیچیک از خیرین بهزیستی از این مشوق ها بهره نبرده اند.

رستمیان با اشاره به برگزاری همایش تجلیل از ۳۰۰ خیر برگزیده بهزیستی کشور در مشهد افزود: این همایش از ۲۵ تا ۲۸ تیر ماه در مشهد برگزار خواهد شد.

وی حل مشکلات مسکن مددجویان و خانوارهای دارای بیش از دو معلول و تشکیل مجامع خیرین حامی معلولین در تمام استان های کشور را از اهداف این همایش ذکر کرد.

مدیر کل مشارکت های بهزیستی کشور ادامه داد: سال گذشته هشت هزار و ۶۲۰ میلیارد ریال مشارکت های مردمی به سازمان بهزیستی کشور داشتیم که نسبت به سال قبل از آن ۱۸ درصد افزایش داشت.
وی اظهار داشت: پیش بینی می شود کمکهای خیرین در سال جاری به ۱۰ هزار میلیارد ریال برسد.
وی بر شفاف سازی در سازمان بهزیستی اشاره کرد و گفت: سامانه ای با عنوان شفاف سازی ذیل پرتال این سازمان راه اندازی شده و دارای اطلاعات تمام قراردادها و مراکز است.
رستمیان همچنین افزود: براساس بررسی های انجام شده ۲۰ هزار نفر از مددجویان بهزیستی در کشور موفق به ثبت نام برای دریافت یارانه نشده اند که با همکاری سازمان هدفمند سازی یارانه ها از ماه جاری یارانه این افراد برقرار می شود.
وی اظهار داشت: سازمان بهزیستی در حوزه مشارکت های مردمی دارای چهار بخش اشتغال، مسکن، مراکز غیر دولتی و جلب مشارکت های مردمی است که اداره کل بهزیستی خراسان رضوی در هر چهار بخش رشد شایانی داشته و موفق به کسب مقام نخست کشور در این زمینه شده است.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی نیز در این نشست با بیان اینکه خانواده های دارای بیش از دو معلول دارای مشکلات عدیده ای هستند گفت: اگر بتوانیم در زمینه تامین مسکن این مددجویان کمک کنیم گام بلندی در راستای افزایش کیفیت زندگی آنها برداشته ایم.
حمید رضا پوریوسف افزود: طی چهار سال گذشته ۵۱۸ واحد مسکونی به خانواده های دارای بیش از دو معلول در این استان واگذار شده است.
وی اظهار داشت: در مجموع طی چهار سال گذشته ۱۰ هزار و ۳۶ واحد مسکونی به تمام معلولان زیرپوشش واگذار شده و پنج هزار و ۱۷۲ واحد نیز در حال ساخت است.
وی گفت: سال گذشته حدود ۹۰۰ میلیارد ریال مشارکت مردمی در اداره کل بهزیستی استان داشتیم که نسبت به سال قبل از آن ۱۷ درصد افزایش داشت.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *