شناسه خبر: 16477 منتشر شده در مورخ: 1397/12/11 ساعت: 10:04 گروه: اجتماعی  
اجرای قانون حمایت از معلولان نیازمند 125هزار میلیارد ریال است

اجرای قانون حمایت از معلولان نیازمند 125هزار میلیارد ریال است

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: اجرای کامل قانون حمایت از معلولان سالانه به 125 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایرنا وحید قبادی دانا در چهارمین جشنواره ملی ازدواج زوج های ناشنوا در سالن اجتماعات مقبره علامه مجلسی اصفهان افزود: بر اساس قانون 11 هزار میلیارد ریال برای اجرای این قانون اختصاص داده شد و نمایندگان مجلس شورای اسلامی تلاش می کنند تا 10 هزار میلیارد ریال دیگر به آن اضافه کنند.

وی اظهارداشت: تحقق کامل اهداف این قانون با این مقدار بودجه کار بسیار سختی است.
رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به این که برای رسیدن به اهداف والای سازمان و خدمت به معلولان به کمک های خیران نیاز است، خاطر نشان کرد: خیران باید به اشتغال، جهیزیه و مسکن معلولان هم توجه ویژه ای داشته باشند.
وی با تاکید بر تلاش بیشتر برای جلوگیری از معلولیت های جدید، تصریح کرد: باید موتور تولید معلولیت در جامعه متوقف شود تا هر روز شاهد افزایش تعداد معلولان نباشیم.
قبادی دانا اضافه کرد: وجود خانواده های دارای چند معلولیتی نشانه کم کاری ما مسوولان در این زمینه است.
به گفته وی موضوع پیشگیری از بیماری های ژنتیکی در قانون برنامه ششم توسعه به تصویب رسید و همه موظفیم در راستای اجرای کامل آن تلاش کنیم.
رئیس سازمان بهزیستی کشور بیان کرد: مراجعه مستمر همه زوج های جوان به مراکز مشاوره ژنتیک برای فرزند آوری ضروری است.
وی با توصیه به زوج های جوان ناشنوای حاضر در این مراسم گفت: هنوز هم برای مراجعه به مراکز مشاوره ژنتیک دیر نشده و باید تا قبل از افزایش علاقه بین زوج ها نسبت به این کار اقدام شود. 
قبادی دانا با اشاره به این که همه مشاوره های ژنتیک قبل از ازدواج از طرف سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) بطور رایگان انجام می شود، تصریح کرد: همه کسانی که در معرض بدنیا آوردن فرزند معلول هستند باید نسبت به انجام این آزمایش ها بطور جدی اقدام کنند.
به گفته وی بسیاری از معلولیت ها ناشی از عوامل دیگری بجز ژنتیک هستند و در زمان حاضر دو سوم ضایعات نخاعی ناشی از تروما و تصادفات جاده ای است.
رئیس سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: تصادفات جاده ای معلولیت های زیادی را در جامعه بوجود می آورد و مولفه های مختلفی در بروز این تصادفات دخیل هستند و باید با به روز کردن این عوامل تاثیرگذار، آمار معلولیت ها را کاهش دهیم.
وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب و دولت تدبیر و امید و همه مسوولان همواره پیگیری ویژه ای برای رفع مسائل معلولان دارند.
چهارمین جشنواره ملی ازدواج زوج های ناشنوا با عنوان پیوند آسمانی با شعار ازدواج آگاهانه و به موقع، استحکام خانوادگی و انسجام اجتماعی در مقبره علامه مجلسی(ره) اصفهان برگزار شد.
این مراسم با حضور معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان بهزیستی کشور و نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی برگزار ‌شد.
همچنین در این مراسم، به هر یک از زوجین هدایایی از سوی رئیس سازمان بهزیستی کشور، نمایندگی آستان قدس رضوی اصفهان و اداره کل اوقاف و امور خیریه اصفهان اهدا شد. 
این مراسم با هدف ترویج زندگی به سبک اسلامی و با رویکرد تسهیل ازدواج آسان برای جوانان و در راستای اجرای امینانه نیات واقفان نیک‌اندیش و از محل موقوفات منطبق با نیت ازدواج و تهیه جهیزیه با همکاری و مشارکت کانون ناشنوایان استان و اداره کل بهزیستی استان برای چهارمین سال برگزار شد.
سال 94 جشن ازدواج 50 زوج ناشنوا در زینبیه اصفهان برگزار شد و سال 95، 100 زوج ناشنوا از سراسر کشور در کنار امامزاده محمد خمینی شهر ازدواج خود را جشن گرفتند و سال گذشته جشن ازدواج یکصد زوج ناشنوا ، در سالن اجتماعات مقبره علامه مجلسی (ره) اصفهان برگزار شد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
ناشناس 1398/7/16 - 02:12
rateup0
ratedown0
پاسخ
comment با سلام بازنشستگی پیش از موعد چراشامل معلولینیکه بصورت اختیاری حق بیمه تأمین اجتماعی پرداخت میکنن نمی شود
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *