شناسه خبر: 15703 منتشر شده در مورخ: 1397/10/15 ساعت: 09:25 گروه: اجتماعی  
تور گردشگری ویژه افراد معلول در استان سمنان اجرا می‌شود

تور گردشگری ویژه افراد معلول در استان سمنان اجرا می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان بابیان اینکه در گردشگری باید همه اقشار و گروه‌های مختلف جامعه سهیم باشند، گفت: تور گردشگری ویژه افراد معلول در استان اجرا می‌شود.

به گزارش ایران سپید محمد جهانشاهی گفتگو با مدیرکل بهزیستی استان سمنان به میزبانی دفتر خود ضمن بیان اینکه تور گردشگری تخصصی ویژه افراد معلول در استان اجرا می‌شود، ابراز داشت: برای این منظور راهنمای ویژه افراد ناشنوا در آثار تاریخی مستقر و برنامه‌ریزی برای برگزاری تورهای نیم روزه و یک‌روزه ویژه افراد توان‌خواه برای حمایت از این قشر در دستور کار میراث فرهنگی قرار دارد.

وی از برگزاری دوره‌ آموزشی ویژه تربیت راهنمایان گردشگری معلول در استان سمنان خبر داد و اضافه کرد: گردشگری به همه اقشار و گروه‌های مختلف جامعه تعلق دارد بنابراین در این اداره کل می‌کوشیم تا زمینه برخورداری افراد تحت پوشش بهزیستی را از گردشگری فراهم کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان بابیان اینکه استعدادهای ویژه‌ای در بخش صنایع‌دستی افراد معلول وجود دارد، ابراز داشت: یکی از اقدامات مؤثر برای اشتغال‌زایی و ترویج صنایع‌دستی استعدادیابی از افراد معلول درزمینهٔ صنایع‌دستی است که خوشبختانه فضای کار برای این افراد در کشور مطلوب ارزیابی می‌شود.

همکاری میراث فرهنگی با بهزیستی تقویت کننده نشاط اجتماعی

مدیرکل بهزیستی استان سمنان نیز در این دیدار بابیان اینکه می‌بایست به دنبال ایجاد نشاط اجتماعی و گسترش آن در آحاد جامعه باشیم، ابراز داشت: این اداره کل درزمینه‌های آموزشی از قبیل مهارت‌های زندگی، شیوه‌های کنترل محیط کار، کنترل استرس، مشاوره و غیره می‌تواند همکاری مفیدی را با اداره کل میراث فرهنگی داشته باشد.

علیرضا ایزدپور در ادامه تصریح کرد: با برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی مهارت‌های زندگی و خودشناسی در بین افراد تحت پوشش بهزیستی تقویت و بخش زیادی از مشکلات آن‌ها برطرف می‌شود.

وی اضافه کرد: در شرایط فعلی جامعه ما نیازمند تقویت انسجام اجتماعی و افزایش روحیه فداکاری و ازخودگذشتگی است که در این موضوع دستگاه‌های اجرایی می‌توانند نقش مهمی را ایفا کنند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *