شناسه خبر: 15494 منتشر شده در مورخ: 1397/10/2 ساعت: 09:40 گروه: اجتماعی  
ارائه کتاب های بریل به قیمت ۲۰ هزار تومان به دانش آموزان نابینا

ارائه کتاب های بریل به قیمت ۲۰ هزار تومان به دانش آموزان نابینا

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: قیمت هر کتاب بریل ۱۷۰ هزار تومان است، ولی این کتاب‌ها با قیمت ۲۰ هزار تومان در اختیار دانش آموزان نابینا قرار می گیرد.

به گزارش ایران سپید دکتر مجید قدمی در گفت و گو با روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی اظهارداشت: قیمت هر کتاب بریل ۱۷۰ هزار تومان است، ولی این کتاب‌ها با قیمت ۲۰ هزار تومان در اختیار دانش آموزان نابینا قرار می گیرد. باید بپذیریم معلولیت مشکل فرد نیست مشکل کل جامعه است. کارت‌های شناسایی باید برای این افراد صادر شود. هزینه‌های این افراد تا ۱۸ سالگی پرداخت می‌شود. در زمینه خدمات پزشکی ۱۷ هزار نفر از این قشر خدمات پزشکی در سه سال اخیر استفاده کرده اند. آموزش و پرورش تمام هزینه‌های تحصیل این افراد فراهم کرده است.

وی اظهار کرد: دو مدرسه نابینایان وجود دارد. نابینایان استعداد‌های بالایی دارند. تنوع رشته رویکرد ما در تحصیل این افراد است. 
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: پیگیر افزایش فضای ورزشی دانش آموزان هستیم. ولی رویکرد ما فراگیر سازی آموزش و کنار هم قرار گرفتن بچه‌ها در کنار یکدیگر است. بچه‌ها باید در مدرس عادی تحصیل کنند با وجود تمام مشکلات تا بتواند برای زمان دانشگاه و زندگی در کنار سایر افراد آماده شوند. محتوا‌هایی برای آموزش افراد عادی و خانواده هایشان آماده شده تا این افراد به معلولان نگاه خاص نداشته باشند. 
وی خاطر نشان کرد : در حوزه آموزش مهارت آموزی بسیار موفق عمل کردیم. تعداد زیادی از این افراد به سوی مهارت آموزی رفته اند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *