شناسه خبر: 13672 منتشر شده در مورخ: 1397/4/12 ساعت: 12:27 گروه: بهداشت و سلامت  
مشکلات سلامتی ناشی از بی تحرکی و نشستن زیاد

مشکلات سلامتی ناشی از بی تحرکی و نشستن زیاد

پزشکان تاکید دارند خطرات سلامتی ناشی از نشستن های طولانیو که حتی تا مرگ زود هنگام پیش می رود را باید جدی گرفت.

به گزارش ایران سپیدبه نقل از ایسنا، انجمن سرطان آمریکا اعلام کرد: درصورتیکه فرد برای مدت شش ساعت یا بیشتر در حالت نشسته باشد در مقایسه با افرادی که کمتر از سه ساعت می‌نشینند ۱۹ درصد بیشتر در معرض مرگ زود هنگام هستند.

متخصصان در این مطالعه اظهار داشتند: نشستن‌های طولانی مدت به ۱۴ طریق، شرایطی را ایجاد می‌کند که سلامت فرد به خطر افتد و از آن جمله می‌توان به سرطان، بیماری قلبی، سکته مغزی، دیابت، بیماری کلیوی، خودکشی، بیماری مزمن انسدادی ریه، بیماری ریوی، بیماری کبدی، بیماری‌های گوارشی، پارکینسون، آلزایمر، اختلالات عصبی و اختلالات اسکلتی عضلانی اشاره کرد.

آنها تاکید می‌کنند: هرچه فرد کمتر در حالت نشسته باشد برای سلامتی‌اش بهتر است. همچنین پس از هر یک ساعت نشستن باید مدت دو دقیقه ایستاد یا فعالیت سبک فیزیکی انجام داد که سطح کلسترول، قند خون و فشار خون را بهبود دهد.

پزشکان می‌گویند: کاملا مشخص نیست چرا نشستن‌های طولانی مدت برای سلامتی خطر دارد. اما این احتمال وجود دارد افرادی که مدت زمان زیادی را می‌نشینند، عادت‌های غلط دیگری نیز دارند که به سلامت آنان آسیب وارد می‌کند. علاوه بر این، نشستن‌های طولانی مدت با افزایش سطح تری‌گلیسیرید، قند خون، فشار خون، انسولین و التهاب ناشی از چاقی مرتبط است که پیامد آن می‌تواند ابتلا به بیماری قلبی، کبدی و کلیوی و همچنین سرطان و دیابت باشد.

به گزارش هلث‌دی نیوز، هرچند به گفته محققان مشخص نیست چرا مرگ ناشی از خودکشی،‌ پارکینسون، آلزایمر و اختلال‌های عصبی و اسکلتی عضلانی با نشستن‌های طولانی مدت مرتبط است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *