شناسه خبر: 13256 منتشر شده در مورخ: 1397/2/5 ساعت: 13:18 گروه: دانش و فن آوری  
با خدمات تازه google شناسایی تصاویر برای نابینایان آسان میشود

با خدمات تازه google شناسایی تصاویر برای نابینایان آسان میشود

یکی از عرصه هایی که هوش مصنوعی در آن به طرز شگفت انگیزی پیش رفته، عرصه شناسایی محتوای عکسها است. Google از پیشگامان این حوزه به حساب میآید. اکنون، اپلیکیشن «گوگل لنز» میتواند روی گوشیهای پیکسل، عکسهای افراد مشهور را شناسایی کند.

به گزارش ایران سپید مشخص نیست این قابلیت از چه زمانی به «گوگل لنز» و «گوگل اسیستنت» افزوده شده است. گوگل این خبر را به طور رسمی اعلام نکرده است و شاید میخواهد با چند ویژگی دیگر در مراسمی خاص معرفی کند. شاید هم این ویژگی دارد مراحل آزمایشی خود را میگذراند.

سایت VentureBeat این ویژگی را به طور تصادفی و در هنگام آزمایش قابلیتهای اپلیکیشن «گوگل لنز» کشف و رسانه ای کرد. گوگل هنوز به این خبر و سوالات رسانه ها، پاسخ نداده است.

سرویس مبتنی بر بینایی ماشینی گوگل در نوامبر گذشته و همزمان با معرفی گوشیهای پیکسل ۲، به طور رسمی رونمایی شد و به صورت یک اپلیکیشن روی این گوشیها عرضه گردید.

«گوگل لنز» در دستیار صوتی گوگل و روی گوشیهای پیکسل، یک نسخه پیشرفته از ابزار جستوجوی بصری گوگل است که میتواند اجسام و اشیا را به طور خودکار شناسایی کرده و اطلاعات بیشتری درباره شان بدهد. گوگل میخواهد این ویژگی را برای استفاده روی تمامی گوشیهای اندرویدی توسعه دهند.

پیشتر گوگل اعلام کرد قرار است «گوگل لنز» را به «گوگل فوتوز» برای اندروید و iOS اضافه کند. به علاوه، برای گوشیهای اندرویدی؛ این سرویس با دستیار هوشمند اسیستنت هم ترکیب خواهد شد.

تا به امروز، «گوگل لنز» به سرویس عکس گوگل روی اندروید اضافه شد ولی هنوز از نسخه iOS و همینطور اسیستنت خبری نیست.

«گوگل لنز» در «گوگل فوتوز» میتواند متن یک کارت تبلیغاتی را خوانده و از تصویر جدا کند تا به صورت مستقل روی گوشی به صورت یک  contact ذخیره و مورد استفاده قرار گیرد. به علاوه، کاربران میتوانند در گوگل فوتوز از این سرویس برای شناسایی آثار هنری، نشانه ها، متن روی بیلبوردها، گیاهان و حیوانات استفاده کنند.

افزوده شدن سرویس «گوگل لنز» به گوشیهای هوشمند پیکسل و همینطور ترکیب با دستیار اسیستنت میتواند تجربههای جالبی را رقم بزند. مثلا میتوانید یک مدل گوشی پیکسل را روبروی یک فیلم بگیرید تا هنرپیشههای معروف این فیلم توسط گوگل فوتوز شناسایی شوند.

وقتی تصویر یک فرد مشهور شناسایی میشود؛ نامهای پیشنهادی برای آن در زیر عکس ظاهر میشوند. بر اساس میزان اشتهار فرد یا وضوح تصویر شناسایی و بیان نامش به گزینه صحیح نزدیکتر میشود.

در ماههای اخیر، این سرویس گوگل پیشرفتهای قابل توجهی داشته است و مرتبا شاهد افزوده شدن ویژگیهایی جدیدی هستیم. این ارزش افزوده میتواند برای کاربران گوشیهای سری پیکسل گوگل بسیار خوشحالکننده باشد.

ترکیب «گوگل لنز» با دستیار اسیستنت نیز هوشمندی و قدرت آن را افزایش داده است. احتمالا به زودی شاهد این سرویس روی نسخه iOS گوگل فوتوز هم باشیم.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *