شناسه خبر: 13055 منتشر شده در مورخ: 1396/12/15 ساعت: 10:27 گروه: اجتماعی  
ژن درمانی به کمک نابینایی آمد/ هزینه ۸۰۰ هزار دلاری
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران مطرح کرد؛

ژن درمانی به کمک نابینایی آمد/ هزینه ۸۰۰ هزار دلاری

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران از درمان یکی از انواع بیماری های ارثی شبکیه به کمک ژن درمانی خبر داد.

به گزارش ایران سپید به نقل از مهر، دکتر فرزاد پاکدل در نشست خبری هشتمین همایش تحقیقات چشم پزشکی و بینایی گفت: این همایش بر روی یافته های جدید علمی در حوزه بینایی و چشم پزشکی تمرکز دارد.

وی با بیان اینکه در این همایش همکاران دانشمند در حوزه بالین و غیربالین در زمینه دستاوردهای چشم پزشکی و علوم بینایی صحبت می کنند، افزود: هدف ما از برگزاری این همایش کنار هم قرار دادن همکاران فعال در حوزه علوم بینایی و چشم پزشکی است.

دبیر علمی هشتمین همایش تحقیقات چشم پزشکی و بینایی گفت: ارائه تازه ترین دستاوردهای حوزه علوم بینایی و چشم پزشکی از دیگر اهداف این همایش است.

وی در ادامه با اشاره به دستاوردهای جدید علوم بینایی و چشم پزشکی در دنیا به موفقیت یکی از این دستاوردها در زمینه درمان یکی از انواع بیماری های ارثی شبکیه اشاره کرد و گفت: در چند ماه گذشته یکی از انواع بیماری های ارثی شبکیه با کمک ژن درمانی اصلاح شده است.

پاکدل در توضیح این خبر افزود: اصلاح دید این دسته از بیماری های مادرزادی شبکیه که تا قبل از این اتفاق به عنوان یک بیماری لاعلاج شناخته می شد با استفاده از ژن سالم منجر به اصلاح دید فرد کم بینا شده است.

وی با اشاره به هزینه سنگین این روش درمانی که در حال حاضر در آمریکا انجام می شود، افزود: هزینه درمان این بیماری ژنتیکی شبکیه ۸۰۰ هزار دلار برآورد می شود که قطعا پرداخت چنین هزینه ای برای مردم قابل تامین نیست.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید بر استفاده از تحقیقات و پژوهش های دنیا در کشورمان اظهار داشت: قطعا برای پیشرفت در علم چشم پزشکی نیاز به زیرساخت هایی داریم که بسیار هزینه بر است اما برای اینکه بخواهیم تولیدکننده بوده و تنها یک مصرف کننده نباشیم این هزینه ها را تامین کنیم.

پایان

 

کلید واژه: معلولان، سایت نابینایان، سایت ایران سپید، چشم

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *