شناسه خبر: 12655 منتشر شده در مورخ: 1396/9/7 ساعت: 08:25 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه سه شنبه 7 آذر 1396

روزنامه سه شنبه 7 آذر 1396

قدمی, رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی میهمان ویژه ایران سپید - 24 کودک در زلزله کرمانشاه والدین خود را از دست دادند - جمعه بنجلفروشی به جای بلکفرایدی - واکسیناسیون کزاز مجروحان زلزله - حلقه هوش مصنوعی مشکل بد خوابی را برطرف میکند - آنچه باید از ردیفهای موسیقی ایرانی بدانیم: «بخش اول» - از حریفانمان در آسیا خبری نداریم - مرد 50 ساله ناچار شد دختر 16 ساله تهرانی را صیغه کند

روزنامه «ایران سپید»

سه شنبه 7 آذر 1396

9 ربیع الاول 1439

28 نوامبر 2017

سال بیست و دوم شماره 5727

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

.........عناوین این شماره.......

قدمی, رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی میهمان ویژه ایران سپید 2

24 کودک در زلزله کرمانشاه والدین خود را از دست دادند 5

جمعه بنجلفروشی به جای بلکفرایدی 7

واکسیناسیون کزاز مجروحان زلزله 9

حلقه هوش مصنوعی مشکل بد خوابی را برطرف میکند 11

آنچه باید از ردیفهای موسیقی ایرانی بدانیم: «بخش اول»

از حریفانمان در آسیا خبری نداریم 16

مرد 50 ساله ناچار شد دختر 16 ساله تهرانی را صیغه کند

اطلاع رسانی

 

.......ویژه

* روز یکشنبه ایران سپید میزبان مجید قدمی, رئیس آموزش و پرورش استثنایی کل کشور بود. در این جلسه که با حضور  کارشناسان حوزه استثنایی انجام شد, مجید قدمی در ابتدا اقدام به  ارائه گزارش کوتاهی از عملکرد سازمان آموزش و پرورش  استثنایی کرد و سپس به سؤالات کارشناسان پاسخ گفت.  قدمی در مورد اعتبارات سازمان گفت: در سال گذشته بودجه سازمان آموزش و پرورش استثنایی از 24 میلیارد تومان به 94 میلیارد تومان افزایش یافت که منجر به کارکردهای مفیدی در این سازمان شد. برای مثال تخصیص بودجه به سرویس مدارس در شهرستانها، اجرای طرحهای حمایتی  مختلف و.. در طرح حمایتی تمام هزینه های درمانی دانشآموزان را تقبل میکنیم, چرا که باعث انگیزش والدین میشود برای آن که فرزندانشان را در مدارس ثبت نام کنند؛ چرا که طبق آمار دانشآموزانی داریم که توسط خانواده ها از تحصیل باز میمانند. گزارش کامل این جلسه را در روزهای آتی در روزنامه ایران سپید خواهید خواند.

* ارائه خدمات توانبخشی رایگان به معلولان و سالمندان: کیوان دواتگران، مدیر  مرکز تخصصی آرمان-شایان از ارائه خدمات درمانی و پزشکی به معلولان و سالمندان و خانواده هایشان همزمان با روز ۱۲ آذر, روز جهانی معلولان از سوی یک مرکز تخصصی خبر داد. وی با اشاره به فعالیت مرکز تخصصی آرمان-شایان به معلولان و سالمندان، اظهار کرد: این مرکز زیر نظر بهزیستی بوده و به صورت هیئت امنایی اداره میشود که توسط خیرین احداث و از سال ۹۴ به بهره برداری رسیده است. مدیر این مرکز تخصصی توانبخشی ادامه داد: مرکز آرمان-شایان شامل ۱۲ بخش خدماتی از جمله خدمات پزشکی، دندانپزشکی، داروخانه، فیزیوتراپی، کاردرمانی، گفتاردرمانی، شنوایی شناسای، بینایی سنجی، ارتوپدی، مرکز روزانه سالمندان، واحد مشاوره معلولان و خانواده هایشان، مرکز روزانه اوتیسم و مرکز  آزمایشگاه تشخیص طبی است. دواتگران به ارائه خدمات به معلولان و سالمندانی که توان پرداخت هزینه های درمانی و پزشکی خود را ندارند اشاره کرد و افزود: طبق برنامه ریزی صورت گرفته با بهزیستی شهر تهران، افرادی که توسط بهزیستی معرفی شوند به صورت رایگان تحت درمان قرار میگیرند. دواتگران همچنین به ارائه خدمات رایگان به بیماران ام.اس اشاره کرد و ادامه داد: بر اساس تفاهمنامه امضا شده بین مرکز و انجمن ام اس، خدمات به این بیماران به صورت رایگان ارائه میشود. وی تصریح کرد: همزمان با آغاز ولایت عهدی حضرت ولیعصر (عج) و همچنین ۱۲ آذر روز جهانی معلولان، خدمات رایگان برای سالمندان و معلولان به همراه خانواده هایشان در بخشهای مختلف در نظر گرفته شده است. دواتگران افزود: خدماتی از جمله غربالگری بینایی، شنوایی، فیزیوتراپی، کاردرمانی، گفتار درمانی، غربالگری اختلالات عضلانی-اسکلتی در طرح یک روزه خدمات رایگان به سالمندان و معلولان در نظر گرفته شده است.

.......اجتماعی

* 24 کودک در زلزله کرمانشاه والدین خود را از دست دادند: به گفته فرید براتی سده، معاون توسعه، پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور حدود 24 کودک در زلزله غرب کشور والدین خود را از دست داده اند؛ از این تعداد 6 کودک هر دو والدینشان فوت کرده و در حال حاضر نزد اقوام و نزدیکانشان به سر میبرند؛ لذا تحویل بهزیستی نشده اند. یک کودک همچنان در بیمارستان بستری است که بعد از ترخیص به بهزیستی تحویل داده میشود. همچنین یک نوجوان 17 ساله نیز در یکی از مراکز بهزیستی نگهداری میشود. براتی سده با اشاره به وضعیت توزیع کانکس به مددجویان بهزیستی در مناطق زلزله زده نیز توضیح داد: این کانکسها ابتدا به دست افرادی که از اولویت بیشتری برخوردارند، مانند معلولان ضایعه نخاعی یا زنان سرپرست خانوار با فرزندان بیشتر، خواهد رسید. روز گذشته 6 کانکس به سرپل ذهاب رسید. امروز نیز 8 کانکس به منطقه ثلاث باباجانی و 6 کانکس دیگر نیز به منطقه قصر شیرین میرسد. بخشی از این کانکسها از طرف بهزیستی استان البرز به این مناطق ارسال شده اند.

* توافق مهم شهرداری و بنیاد مستضعفان برای ساخت پلاسکو: محمدعلی نجفی، شهردار تهران در صفحه اینستاگرام خود از توافق با بنیاد مستضعفان برای سرنوشت ویرانه به جامانده از پلاسکو خبر داد. شهردار تهران نوشته است: یکی از دغدغه های من از زمان پذیرش مسئولیت شهرداری و حتی قبل از آن، وضعیت کسبه پلاسکو و آن ساختمان بود. در جلسه ای که با رئیس بنیاد مستضعفان داشتم، در این خصوص به توافق نهایی و عملیاتی دست یافتیم. در این جلسه توافق کردیم که با قید فوریت و با رعایت ضوابط شهر سازی یک بنا با معماری فاخر در محل ساختمان پلاسکو ساخته شود. شهرداری متعهد است مجوز و پروانه های لازم را صادر کند و بنیاد مستضعفان هم متعهد است به فوریت عملیات اجرایی ساخت این بنا را آغاز کند. پلاسکو فاجعه ای بود که از یادها نمیرود.

.......اقتصادی

* جمعه بنجل فروشی به جای بلک فرایدی: جمعه سیاه یا حراج جمعه (Black Friday) در آمریکا روز بعد از روز شکرگزاری است که عملاً آخرین جمعه ماه نوامبر به شمار میرود. در واقع جمعه سیاه، یک روز تعطیل نیست، اما اکثر شرکتها این اجازه را به کارکنان خود میدهند که این روز را مرخصی گرفته و به خرید سال نو بروند. روز بلک فرایدی مردم از شب قبل جلوی فروشگاه ها صف میبندند یا حتی میخوابند که شاید بتوانند کالای مورد نظرشان را با تخفیف خوبی تهیه کنند. بزرگترین خرید و فروشهای سال امریکا در این روز رخ میدهد. این روز به قدری اهمیت دارد که فروشگاه ها قبل از ساعت ۴ صبح کار خود را آغاز کرده و مردم از همان زمان برای خرید به فروشگاه هجوم میآورند. در این روز، فروشگاه ها حراج خود به مناسبت نزدیک بودن سال جدید را آغاز میکنند و شهرت این روز به تخفیفهای شگفت انگیز فروشگاهها است. مدتی است چند فروشگاه اینترنتی و مجازی در ایران نیز همزمان با جمعه سیاه اقدام به برگزاری این حراج با سایر نقاط جهان کرده اند. با این حال جمعه سیاهی که در ایران به موازات کشورهای دیگر اتفاق افتاده، به اعتقاد کارشناسان، یک نوع تقلید ناشیانه است؛ چرا که به نظر میرسد نه فروشنده حاضر به تخفیف گسترده است و نه با مشتری راه میآید. در حال حاضر یکی از مشکلاتی که در جمعه سیاه در ایران وجود دارد، تنوع نداشتن کالاهای حراجی است؛ به نظر میرسد کالاهایی که برای عرضه اعلام میشوند، بیشتر جنبه تبلیغی دارند و اکثراً کیفیت خوبی ندارد. بررسیها نشان میدهد اجناسی که چند روز پیش در بلک فرایدی در فروشگاههای ایرانی حراج خوردند، اکثراً اجناس خیلی ارزان و ناشناخته بود. آنچه هم تحت عنوان مارک عرضه شد، در بخش پوشاک تک سایزها و در بخش لوازم خانگی برندهای ناشناخته بود که در روزهای عادی سال مشتری ندارند و آنها را برای خرید در جمعه سیاه به فروش گذاشتند تا شاید از شر این کالاها راحت شوند.

.......بهداشت و سلامت

* واکسیناسیون کزاز مجروحان زلزله: رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر از واکسیناسیون کزاز تمام مجروحان زلزله غرب کشور خبر داد. دکتر محمد مهدی گویا گفت: نظام مراقبت برای گزارش دهی بیماریهای اسهالی و تنفسی از مناطق زلزله زده غرب برقرار شده است. وی افزود: واکسیناسیون کزاز برای کلیه مجروحین، ترمیم سریع واکسنهای آسیبدیده و جایگزینی آنها، تهیه دستور العملهای مربوط به پیشگیری از سرمازدگی و آتشسوزی داخل چادرها، تامین داروهای مورد نیاز برای درمان بیماریهای واگیر، اعزام تیمهای ارزیابی سریع بیماریها، سایر اقدامات مرکز مدیریت بیماریهای واگیر در این زمینه بوده است.

* علائم سرطان معده را بشناسید: یک متخصص رادیولوژی آنکولوژی گفت: سرطان معده در کشور ما بسیار شایع است. دکتر احمد مافی افزود: هرچند عادات غذایی در این مسأله نقش دارند، اما علت اصلی ایجاد سرطان معده هنوز مشخص نیست همچنین میزان بروز سرطان معده با افزایش سن، استعمال دخانیات و مصرف الکل افزایش مییابد. نقش مصرف زیاد گوشت قرمز و گوشت فرآوری شده مثل گوشت دودی در ایجاد سرطان معده نیز قابل انکار نیست. مافی  ادامه داد: مصرف زیاد گوشت دودی، نمک سود و فرآوری شده، مصرف زیاد ترشیجات،  غذاهایی که بیرون از یخچال نگهداری شده اند، عفونت با یک باکتری معده، یک نوع کمخونی مزمن، التهاب مزمن معده (گاستریت) و عوامل ژنتیک و سابقه خانوادگی سرطان در ایجاد سرطان معده نقش دارند. وی گفت: علائم سرطان معده شامل احساس درد یا سوزش در شکم بخصوص قسمت فوقانی شکم، بزرگ شدن شکم به علت تجمع مایع در شکم، حس سیر شدگی زودرس حتی بعد از خوردن مقدار کمی غذا، تهوع یا استفراغ، سوء هاضمه و ترش کرد، کاهش اشتها، کاهش وزن، خستگی و ضعف طولانی مدت بدون توجیه و دفع مدفوع سیاه رنگ بوده که نشانه وجود خون در دستگاه گوارش است.

.......دانش و فناوری

* حلقه هوش مصنوعی مشکل بد خوابی را برطرف میکند: در دنیا کم نیستند افرادی که به علل مختلف شبها خواب راحت ندارند. این افراد حالا میتوانند با اختراع یک حلقه مبتنی بر فناوری هوش مصنوعی شبها خواب بی دغدغه را تجربه کنند. با قرار دادن این حلقه به دور یکی از انگشتان از آن میتوان برای کنترل و بررسی کمیت و کیفیت خواب شبانه استفاده کرد. این حلقه Go۲Sleep نام دارد و باید قبل از خواب از آن استفاده کرد. حلقه یاد شده با استفاده از حسگرها و دیگر ابزار تعبیه شده در درون آن، الگوهای خواب افراد مختلف را بررسی و تجزیه و تحلیل میکند. حلقه یاد شده به خصوص برای رفع مشکلات ناشی از وقفه تنفسی در خواب مناسب است که یکی از مهمترین عوامل بد خوابی در جهان محسوب میشود. وقفه تنفسی در خواب یا Sleep apnea یک اختلال است که باعث توقف تنفس برای مدت کوتاهی در طول خواب میشود. این وقفه ها ۱۰ تا ۳۰ ثانیه طول خواهند کشید و در موارد شدید، میتوانند صد بار در هر شب تکرار شوند. شخص با احساس خفگی به دفعات مکرر از خواب میپرد، هر کدام از آنها می تواند تا ۲ دقیقه نیز به طول انجامد و خود فرد معمولاً از آنها مطلع نمیشود. Go۲Sleep با استخراج اطلاعات مربوط به ضربان قلب، سطح اکسیژن خون، شدت و تعداد وقفه ها و میزان چرخشها و حرکتهای فرد در حین خواب گزارشی از وضعیت خواب هر فرد آماده و ارائه میکند که به پزشکان و متخصصان مراکز درمانی و بیمارستانها کمک میکند علت اصلی بد خوابی هر فرد را تشخیص دهند و سپس درمان مناسب برای این امر را ارائه دهند. وزن این حلقه تنها شش گرم است و میتواند اطلاعات مربوط به یک هفته خواب هر فرد را در خود ذخیره کند. این حلقه ضد آب و ضد ضربه است و قیمت آن که از می سال ۲۰۱۸ عرضه میشود ۸۹ دلار است.

* گلواژه: دوستی نعمت گرانبهائی است، خوشبختی را دو برابر میکند و به بدبختی تخفیف میدهد. ویلیام شکسپیر

 

.......آهنگ و درنگ

* آنچه باید از ردیفهای موسیقی ایرانی بدانیم: «بخش اول»: هر کدام از ما که خود را علاقمند موسیقی میدانیم در گفتگوهای روزمره مان با دیگران بارها از اصطلاح «ردیفهای موسیقی ایرانی» استفاده کرده ایم و از دیگران شنیده ایم. بارها پیش آمده که مثلاً گفته باشیم فلان تصنیف در فلان دستگاه است یا فلان خواننده فلان گوشه را در آوازش اجرا کرده است. اما این اصطلاح از کجا آمده و وقتی ما از ردیف صحبت میکنیم، دقیقاً داریم از چه حرف میزنیم؟

در تئوری موسیقی ایرانی، ردیف به طرز قرار گرفتن آهنگها و نغمات موسیقی گفته میشود. هر یک از این آهنگها، که به آن یک گوشه گفته میشود، جزئی از یک دستگاه یا آواز دانسته میشوند که بر اساس روند گسترش ملودی و موقعیت مکانی در تتراکوردهای یک دستگاه یا آواز، مرتب میشوند. ردیف موسیقی ایرانی نقش مهمی در فرهنگ موسیقی سنتی ایران در دوره معاصر ایفا کرده است، و اهمیت آن در فرهنگ جهان تا جایی است که به عنوان میراث فرهنگی ناملموس نزد یونسکو به ثبت رسیده است.

شکلگیری ردیف موسیقی ایرانی به علی اکبر فراهانی و فرزندانش میرزا عبد الله و آقا حسینقلی نسبت داده میشود که از موسیقیدانان دربار قاجار بودند. برخی از تحلیلگران معتقدند که شکلگیری ردیف به نوعی منعکس کننده تحولات فرهنگی ایران در این دوره نیز بوده است. تحلیل ردیف، موضوع کتابهای بسیاری به فارسی و انگلیسی بوده است و برخی از این آثار به ردیف موسیقی ایرانی نقدهایی نیز وارد کرده اند. اگرچه نسخه های اصلی ردیفهای میرزا عبد الله و آقا حسینقلی ضبط یا مکتوب نشده اند؛ اما ردیف شاگردان آنها به صورت ضبطشده یا مکتوب باقی مانده است.

ردیف به دو شکل سازی و آوازی اجرا میشود که ردیفِ سازی گستردگی بیشتری از ردیف آوازی دارد. از جمله ردیفهای سازی میتوان ردیف میرزا عبد الله و ردیف میرزا حسینقلی و از جمله ردیفهای آوازی میتوان ردیف دوامی و ردیف طاهرزاده را نام برد. اولین شخصی که ردیف را به نت درآورد، علینقی وزیری و اولین شخصی که ردیف را از دربار به میان توده ها برد، درویش خان بود.

ردیف، در حقیقت نوعی متد آموزشی برای هنرآموزان عرصه موسیقی ایرانی به حساب میآید که طی طراحی آن سعی شده به نوعی نغمات موسیقی سنتی ایرانی را که اساساً برگرفته از نغمه های نواحی و اقوام مختلف ایرانی است، مرتب کرده و به جزوه ای منسجم از مجموعه نغمات ایرانی رسیده و آنها را به شکلی طبقه بندی شده و شسته و رفته در اختیار هنرآموزان قرار دهند. وقتی از ردیف صحبت میکنیم، با اصطلاحاتی نظیر درآمد، گوشه، دستگاه، آواز و ... مواجه میشویم که سعی خواهیم کرد طی مطالب پیش رو، علاوه بر مروری بر تاریخ پیدایش این شیوه آموزشی موسیقی ایرانی، به واکاوی هر یک از این اصطلاحات هم بپردازیم.

 

 

.......ورزشی

* از حریفانمان در آسیا خبری نداریم: جواد فلفلی، سرمربی تیم ملی فوتبال نابینایان گفت: شرایط اردو خوب است و تمرینات جسمانی و تاکتیکی در اولویت است. اعضای تیم به حدود ۷۰ درصد آمادگی رسیده اند و امیدواریم در اردوی پایانی، به ۸۵ درصد آمادگی برسیم. فلفلی با بیان اینکه اردوی پایانی از 11 تا ۱۸ آذر برگزار میشود، گفت: اردوی پایانی تیم ملی با ترکیب اصلی برگزار میشود. ۱۸ آذر برای شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا به مالزی اعزام میشویم و مسابقات از ۲۱ آذر آغاز میشود. وی ادامه داد: از حریفانمان در این مسابقات خبر نداریم و نمیدانیم قرعه کشی مسابقات چگونه است. هنوز خبری از قرعه کشی به ایران ارسال نشده است.

* برگزاری همایش چشمان قهرمان در ۱۳ آذر: محسن جعفری، دبیر فدراسیون نابینایان گفت: این همایش با همت دکتر عباس عراقچی، معاون حقوقی و امور بین الملل وزارت امور خارجه و عضو هیأت رئیسه فدراسیون نابینایان به مناسبت روز ملی عصای سفید و روز جهانی معلولان ۱۳ آذر در تئاتر پردیس تهران برگزار میشود. جعفری افزود: وزیر ورزش و جوانان، برخی وزرای کشور، جمعی از نمایندگان مجلس و شورای شهر تهران در این همایش حضور خواهند داشت. وی گفت: در این مراسم، از قهرمانان بازیهای پارالمپیک از سال 1988 سئول تا پارالمپیک 2016 ریو و چند نفر از پیشکسوتان تجلیل خواهد شد.

* تمدید قرارداد مسی با بارسلونا: جولای گذشته باشگاه بارسلونا رسماً از تمدید قرارداد مسی خبر داد، ولی کمی بعد، مشخص شد او هنوز امضای نهایی را پای قرارداد نزده است. اما بارسلونا اعلام کرد امضای پدر مسی به عنوان نماینده تام الاختیارش در قرارداد وجود دارد. سر انجام وبسایت بارسلونا با انتشار عکسی، به تمدید قرارداد مسی تا سال 2021 رسمیت بخشید. مسی 4788 روز پیش اولین بازی رسمی خود برای بارسا را انجام داد، تا کنون، 523 گل به ثمر رسانده و 30 جام نیز همراه آبی اناریها کسب کرده است.

........حوادث

* مرد 50 ساله ناچار شد دختر 16 ساله تهرانی را صیغه کند. پیرمرد پنجاه ساله به اتهام اغفال دختر شانزده ساله با قرار وثیقه زندانی شد. مردی به نام حسن دو سال پیش مهین دختر شانزده ساله مستأجر خود را فریب داد، بعد از شکایت پدر مهین، حسن با وعده ازدواج با مهین و بخشیدن خانه خود به این دختر، رضایت پدر مهین را به دست آورد و پرونده مختومه شد، اما بعد از گرفتن رضایت از پدر دختر، حسن به طور پنهانی برای تخلیه خانه خود اقدام کرد و چند روز پیش حکم تخلیه خانه را از دادگاه گرفت. با ارائه این حکم، پدر مهین مجدداً علیه حسن شکایت کرد و مدعی شد: حسن، مهین را صیغه کرده و روابط خود را با دخترش ادامه داده است، مدتی پیش که مهین سه ماهه حامله بود او را به شدت کتک زد: به طوری که مهین بچه را سقط کرد. حسن توسط فرورد، بازپرس دادسرای تهران تحت بازجویی قرار گرفت و با قرار وثیقه زندانی شد.

* حادثه  عجیب در اتاق ام آر آی بیمارستان لقمان الدوله. وزنه دو کیلویی پای بیماری که در داخل دستگاه عکسبرداری بیمارستان لقمان الدوله گیر کرده بود، در تلاش سه ساعته آتش نشانان بدون هیچ خسارتی به تجهیزات بیمارستانی خارج شد. مسئولان بیمارستان لقمان الدوله در تماس با سامانه 125 از آتش نشانان درخواست کمک کردند. پس از حضور مأموران مشخص شد خدمه بیمارستان، مرد بیماری را که پایش شکسته بود به قصد عکسبرداری از پای وی به اتاق منتقل کردند و بدون توجه به وزنه دو کیلویی که برای تعادل پای آسیبدیده این بیمار استفاده شده بود، او را روی تخت مخصوص دستگاه قرار دادند. این وزنه ناگهان با قدرت تمام به داخل تونل دستگاه کشیده، منجر به از کار افتادن آن شده بود. نجاتگران آتش نشانی پس از ایمن سازی محل، با تکنیک کار با طناب و قرقره های متعدد سر انجام موفق شدند وزنه دو کیلویی را بدون هیچ گونه خسارتی از درون دستگاه بیرون آورند.

.......اطلاع رسانی

* هیئت عزاداران حسینیه ویژه روشندلان تهران، سفر زیارتی مشهد مقدس را در تاریخ 27/9/96 برگزار میکند. مهلت ثبت نام 10/9/96 آقای مجید مرشدی. شماره تماس: 09121333790

* به مناسبت فرا رسیدن ۱۲ آذر، روز جهانی معلولان، نمایشگاه-موزه علوم و فنآوری در محل کتابخانه حسینیه ارشاد برگزار میشود. این نمایشگاه-موزه با همکاری کتابخانه حسینیه ارشاد و موزه علوم و فنآوری از ۱۱ تا ۱۳ آذر ماه از ساعت ۹ صبح تا ۱۷ برگزار میشود. منتظر حضور علاقه مند شما هستیم.

* به اطلاع کلیه نابینایان و کمبینایان شهر و استان تهران میرساند: کانون معلولان شهرداری منطقه 3 در نظر دارد اردوی زیارتی و سیاحتی مشهد را در تاریخ 27 آذر ماه سال جاری برگزار نماید. علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام تا تاریخ 10 آذر ماه با شماره 09124896744 تماس حاصل فرمایند.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *