printlogo


کد خبر: 22030تاریخ: 1399/7/23 12:16
مشکلات دسترسی کودکان معلول به امکانات آموزشی در دوران کرونا
مدیرعامل انجمن حمایت از حقوق کودکان مطرح کرد؛
مشکلات دسترسی کودکان معلول به امکانات آموزشی در دوران کرونا
مدیرعامل انجمن حمایت از حقوق کودکان، با اشاره به آسیب‌های کودکان در دوران کرونا، گفت: نیازمند تدوین یک برنامه سیاستگذاری اجتماعی هستیم و از نظر من متولی اصلی آن وزارت رفاه است.

به گزارش ایران سپید به نقل از مهر فرشید یزدانی، در وبینار کرونا و کودکان که در موسسه عالی پژوهش برگزار شد، با اشاره به سردرگمی خانواده‌ها در شروع سال تحصیلی، اظهار کرد: در ابتدای سال تحصیلی شاهد بی‌برنامگی در ارگان‌های مختلف و بلاتکلیفی خانواده‌ها برای حضور کودکان در مدارس بودیم و همین امر نشان دهنده عدم برنامه ریزی درست در حوزه آموزش دانش آموزان است.وی با بیان اینکه آموزش و پرورش قبل از بازگشایی مدارس با در اختیار داشتن آمار میزان دسترسی و عدم دسترسی دانش آموزان به ابزارهای آموزش از راه دور امکان برنامه ریزی دقیق در این حوزه را داشت، اظهار کرد: طبق آمار حدود سه و نیم میلیون نفر از دانش آموزان امکان دسترسی به آموزش را نداشتند و حدود یک و نیم میلیون نفر از آن‌ها خارج از چرخه تحصیل بودند و درنتیجه حدود ۳۰ درصد از کودکان از امکانات آموزشی محروم بودند که این ارقام زیبنده نیست.یزدانی گفت: در سال ۹۸ حدود ۳۰ درصد جمعیت کشور زیر خط فقر بودند و حدود ۱۵ درصد نیز مصرف گوشت نداشتند، در نتیجه اکنون مطمئنا با توجه به شرایط  بی کاری و وضعیت اقتصادی این آمار افزایش یافته است چراکه حدود ۷۰۰ هزار نفر در سامانه بیمه بیکاری ثبت نام کرده اند.وی در ادامه به مشکلات کودکان معلول در دسترسی به امکانات آموزشی در دوران کرونا اشاره کرد و گفت: حدود یک و نیم میلیون نفر کودک معلول در کشور داریم که قشری آسیب پدیر محسوب می‌شوند و از طرفی امکانات بهزیستی برای خدمت رسانی به آن‌ها  بسیار حداقلی است.یزدانی به مشکلات تحصیلی حدود ۵۰۰ هزار کودک مهاجر رسمی و غیر رسمی، افزایش آمار خشونت خانگی کودکان، کار و ازدواج کودکان اشاره کرد و افزود: مدیریت کرونا در کشور آنگونه که باید نبود در نتیجه فشار بیشتری بر کودکان وارد شد که شاهد گسترش فقر و نابرابری خواهیم بود.


لینک مطلب: http://iransepid.ir/News/22030.html
Page Generated in 0/0057 sec