printlogo


کد خبر: 18854تاریخ: 1398/7/14 10:53
چگونه با قبوض برق خداحافظی کنیم
چگونه با قبوض برق خداحافظی کنیم
همه مشترکان در سطح کشور میتوانند با ارسال *۱* شناسه قبض # به سرشماره تلفن ۲۰۰۰۱۵۲۱ نسبت به ثبت شماره همراه خود در سامانه صدور قبض کشور اقدام نمایند.

به گزارش ایران سپید پرداخت قبض برق از ابتدای مهر 98 تنها از طریق الکترونیک مقدور است و با دستور وزیر نیرو حذف قبض کاغذی برق در دستور کار قرار گرفته است و این وزارتخانه در حال جمعآوری اطلاعات مشترکین برای اجرای این طرح است. بر این اساس از این پس  مشاهده و دریافت قبض برق تنها از طریق پیامک و سایت شرکت برق، سامانه تلفنی و اپلیکیشن همراه برق امکان پذیر است و افراد برای این منظور باید اطلاعات خود را در سامانه ثبت کنند که توضیحات کامل آن در ادامه میآید.

در مورد اقدامی که مشترکان برای حذف قبوض کاغذی برق خود باید انجام دهند، اینگونه توضیح داده شده  است که روشهای متنوعی برای ثبت شماره همراه مشترکین در سامانه‌های صدور قبض از سوی شرکت‌های توزیع نیروی برق در استانها اعلام شده است. همچنین همه مشترکان در سطح کشور میتوانند با ارسال *۱* شناسه قبض # به سرشماره تلفن ۲۰۰۰۱۵۲۱ نسبت به ثبت شماره همراه خود در سامانه صدور قبض کشور اقدام کند.

این اقدام باید با شماره همراهی انجام شود که مسئولیت پرداخت صورت‌حساب برق را برعهده دارد یعنی مالک، مستأجر و یا هر فرد دیگری که مسئولیت صورت حساب برق از سوی مالک به وی واگذار شده است. پس از آن راهنمایی لازم در قالب پیامک در اختیار مشترک قرار خواهد گرفت. مشترک باید شماره شناسه خود را به همراه ستاره یک (۱*) به شماره ۱۰۰۰۱۵۲۱ پیامک کند. چنانچه فردی هم مالک خانه نیست و مستأجر است، بعد از آنکه از محل مورد نظر نقل مکان کرد باید شناسه قبض به همراه ستاره دو را به همان شماره پیامک کند تا فرآیند ارسال قبض آن شماره شناسه متوقف شود.

سپس شناسه قبض منزل جدید خود به همراه ستاره یک را مجدد پیامک کند. اگر مشترکی چند قبض برق دارد میتواند شناسه همه را به صورت جداگانه به همراه ستاره یک به شماره مذکور پیامک کند. در حال حاضر برای حدود یک میلیون مشترک که شماره همراه آنها موجود است به صورت موازی هم قبض کاغذی و هم قبض به صورت پیامک ارسال میشود.

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر به این سوال که آیا مشترکان بعد از ارسال پیامک به شماره‌های مذکور باید منتظر پاسخ باشند یا خیر، اینگونه جواب داده است که مشترکان نباید بلافاصله منتظر دریافت پاسخ از طریق پیامک باشند. پس از آنکه راستی آزمایی صورت گرفت، توانیر به مشترکانی که اطلاعات آنها تأیید شده است پیامکی برای ادامه کار ارسال خواهد کرد.

روش دیگری که شهروندان می توانند برای اطلاع از مبلغ قبوض خود انجام دهند مراجعه به سایت ۳۹ شرکت توزیع در سراسر کشور است افراد باید با مراجعه به این سایت  نسبت به ثبت اطلاعات خود اقدام کنند. روش بعدی  استفاده از اپلیکیشن است. اپلیکیشنی در سایتهای شرکت توزیع برق قرار گرفته که مشترکان میتوانند با استفاده از آن علاوه بر دریافت قبوض الکترونیکی، تمامی خدمات پس از فروش را از طریق این اپلیکیشن دریافت کنند.

 

 


لینک مطلب: http://iransepid.ir/News/18854.html
Page Generated in 0/0067 sec