کد خبر: 20650
همه مدارس نابینایی اتاق بازی دارند
راه اندازی اتاقهای بازی برای کودکان نابینا در مدارس استثنایی، کاری است که از سال 97 در آموزش و پرورش استثنایی آغاز شد.

به گزارش ایران سپید مجید هداوند، معاون آموزشی توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی درباره هدف از تاسیس این اتاقهای بازی می گوید: یکی از برنامه های خوب مدیریت توانبخشی در سال 98، توسعه و تجهیز اتاقهای بازی درمانی بود که بر تقویت مهارتهای حسی حرکتی متمرکز است. کار از سال 97 با راه اندازی 10 اتاق بازی شروع شد امسال هم 11 اتاق را در 9 مدرسه به اتاق بازی اختصاص دادیم که کار آن بیشتر تقویت مهارتهای اجتماعی و گروهی دانش آموزان است که نیازی اساسی برای آنها به شمار می رود. . امیدواریم با اقدامات انجام شده بتوانیم خدمات آموزشی، پرورشی و توانبخشی به دانش آموزان استثنایی را بیش از پیش توسعه دهیم و هیچ دانش آموزی  از فرایند آموزش و توانبخشی عقب نماند.مجید هداوند در باره مدارسی که به اتاق بازی مجهز شده اند و امکاناتی که در این اتاقها قرار داده شده می افزاید: خوشبختانه تعداد 21 اتاق بازی در 18 استان و به خصوص در مدارسی که به صورت مستقل کار آموزش، توانبخشی و پرورشی دانش آموزان آسیب دیده بینایی را برعهده دارند راه اندازی شد هدف از ایجاد اتاقهای بازی هم آن تقویت مهارتهای اجتماعی دانش آموزان با آسیب بینایی است. در حال حاضر اتاق بازی در . بیش از 18 استان که مدرسه مستقل دارند یعنی همه مدارس سطح کشور راه اندازی شده است. . بیش از 2200 دانش آموز با آسیب  بینایی در مدارس ما تحصیل می کنند.در مورد امکانات این اتاقهای بازی هم باید بگویم، در این اتاقها کیت بازی شامل 107 قلم وسایل بازی وجود دارد و بیشتر مهارتهای حسی حرکتی دانش آموزان را تقویت می کند. در این کیت   اسباب بازیهای خاصی که حیطه های حسی، لمسی ،شنیداری، حرکتی ، بازیهای تمرینی ، بازیهای ساختنی، بازیهای تجسمی و مهارتهای بیانی و معرفی کارتها و کتابهای گویای قصه پیش بینی شده که با توجه به تنوع گروههای آموزش و پرورش استثنایی  قصد داریم خدمات بهتری به همه این گروهها ارائه دهیم.

کباری

Page Generated in 0/0047 sec