کد خبر: 18540
دو برادر نابینا در کسوت تجارت
برای راه اندازی یک کسب و کار شخصی دلایل مختلفی میتوان تصور کرد. یکی دلش میخواهد به دنبال علاقه های شخصیش باشد.

به گزارش ایران سپید برای راه اندازی یک کسب و کار شخصی دلایل مختلفی میتوان تصور کرد. یکی دلش میخواهد به دنبال علاقه های شخصیش باشد. آن دیگری دوست دارد پیش از رسیدن به سن بازنشستگی، به اندازه ای درآمد کسب کند که دوران پیری را به راحتی بگذراند. یکی دیگر هم ممکن است از مرئوس بودن خسته شده باشد و ترجیح بدهد خودش رئیس خودش باشد. این دلایل هرچه که باشد، به هر حالBradford  و  Bryan Manning را بر آن داشته تا تجارت یا به اصطلاح امروزیها بیزینس شخصی خودشان را راه بیندازند.

قصه از یک اتفاق ساده در سال ۲۰۱۶ شروع شد. برایان، برای فروش یک نرم افزار حسابداری به منهتن سفر کرده بود و بردفورد که ساکن منهتن بود در یک بعد از ظهر که برادرش وقت آزاد داشت با او همراه شد تا اطراف را نشانش بدهد و با هم گشتی در شهر بزنند. اتفاق طلایی قصه در یک مرکز خرید رقم خورد. دو برادر از هم جدا شدند تا در آن مرکز خرید چرخی بزنند و بر اساس نیازها و سلایقشان خریدی کنند. اتفاق جالب اما این بود که وقتی دوباره به هم رسیدند در کمال تعجب متوجه شدند هر دو یک نوع تیشرت خاص خریده اند. دو تیشرت با یک جنس و حتی یک مارک همسان. قطعاً برای دو خریدار نابینا، نرمی و لطافت پارچه لباس، اولین چیزی بود که توانسته بود آنها را وادار به خرید تیشرتها کند. این اتفاق مدتها سوژه طنز این دو برادر شده بود. آنها ماجرا را برای دوستانشان تعریف میکردند و سر آخر هم به شوخی میگفتند ما باید یک کارخانه تولید تیشرتهای فوق العاده نرم تأسیس کنیم. این رخداد در حد یک خاطره در میان دوستانشان نقل میشد تا اینکه یکی از رفقایشان قضیه را جدی گرفت و از آنها خواست تا ایده شان را عملی کنند.

شبها بعد از کار و روزهای تعطیل، زمانی بود که این دو برادر نابینا با همراهی دوست دیگرشان روی این ایده کار میکردند. آنها ترکیبات مختلف را امتحان و درصدها را جا به جا میکردند تا به همان جنس جادویی که مد نظرشان بود دست یابند. بالاخره بعد از هفت بار آزمون و خطا توانستند جنس پارچه مورد نظرشان را تولید کنند. دوخت تیشرتها را به تولیدیها سفارش دادند و شروع به تبلیغات کردند.

نخستین قدم برای تبلیغات این بود که وبسایتی راه بیندازند. وبسایت «دو برادر نابینا» راه افتاد و آنها به کمک تبلیغات ویدئویی و حضور مداوم در شبکه های اجتماعی توانستند سفارشهای آنچنانی جذب کنند. سفارشهایی که در باور خودشان هم نمیگنجیدو در روزهای نخستن حجم سفارشات آنقدری بالا رفت که چند بار مجبور به لغو آنها شدند. آنها چهار توصیه کلیدی برای تاجران نابینا دارند: «آرام و سنجیده حرکت کنید، شبکه های اجتماعی را دریابید، با همکارانتان شبکه سازی کنید و شیوه برونسپاری کارها را یاد بگیرید.» سود حاصل از سه سال فعالیت اقتصادی این دو برادر نابینا حدود ۴۰۰ هزار دلار بوده که آنها این پول را تمام و کمال به بنیاد پیشگیری از نابینایی اهدا کرده اند.

Page Generated in 0/0054 sec