شناسه خبر: 9998 منتشر شده در مورخ: 1395/6/16 ساعت: 10:51 گروه: اجتماعی  
حداقل دستمزد وزارت کار برای معلولان بهزیستی
معاون امور توان بخشی بهزیستی کشور مطرح کرد:

حداقل دستمزد وزارت کار برای معلولان بهزیستی

معاون امور توان بخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: حداقل دستمزد مصوب وزارت کار میتواند در درمان وبهبود شرایط معلولان میسر باشد.

به گزارش ایران سپید  حسین نحوی نژاد معاون امور توان بخشی سازمان بهزیستی کشور در خصوص تعداد معلولان تحت سرپرستی بهزیستی اظهار کرد: تاکنون نزدیک به یک میلیون وسی هزار معلول و بیمار روانی مزمن تحت پوشش سازمان بهزیستی بوده و در این سازمان پرونده دارند.

وی عنوان کرد: از ابتدای انقلاب تاکنون مقرری ماهیانه ای برای افراد تحت سرپرستی بهزیستی تعیین شده که متاسفانه بسیار ناچیز بوده و میزان آن ربطی به دولت ها ندارد.

نحوی‌نژاد افزود: بهزیستی به معلولان و افراد تحت سرپرستی خود مبلغ بسیار ناچیز ماهیانه 53 هزار تا 100 هزار تومان را پرداخت می کند که با تمام رایزنی های سازمان بین مجلس شورای اسلامی و دولت همچنان در این خصوص ضعف داشته و این مبلغ ناچیز نیز تنها به 340 هزار نفر از معلولان که دارای معلولیت شدید بوده وشغل ندارند پرداخت می شود. 

وی گفت: سازمان بهزیستی به دنبال آن است تا با رساندن این مبلغ به حداقل دستمزد مصوب وزارت کار شرایط را برای مددجویان مساعد نماید اما شورای نگهبان تاکنون بارها این درخواست را رد کرده است. 

معاون امور توان بخشی سازمان بهزیستی کشور در پایان خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم حقوق ماهیانه معلولان بهزیستی رابه 750 هزار تومان در ماه برسانیم روند بهبود شرایط وبیماری بسیاری از این افراد را تسهیل کرده ایم ، بر همین اساس ما در حال حاضر نیز برای بازگرداندن این بند به قانون جامع و صحن علنی مجلس در حال رایزنی با نمایندگان هستیم. 

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *