شناسه خبر: 9980 منتشر شده در مورخ: 1395/6/14 ساعت: 08:40 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه یکشنبه 14 شهریور 1395

روزنامه یکشنبه 14 شهریور 1395

به اطلاع خوانندگان می رساند: تفاوت های که در نحوه نوشتن کلمات وجود دارد ناشی از تفاوت رسم الخط بریل با بینایی است به طوریکه در رسم الخط بریل بسیاری از کلمات که در بینایی جدا هستند به صورت پیوسته نوشته می شوند.

روزنامه «ایران سپید»

یکشنبه 14 شهریور 1395،

2 ذی الحجه 1437،

4 سپتامبر 2016

سال بیستم شماره 5374

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی:

 تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

.........عناوین این شماره.......

معلولزایی در کشور به حد اقل رسیده است 2

<a href="#2>مشکل اصلی غربیها انقلاب ایران است 4

اهدای ۴۰ هزار جهیزیه به خانواده های نیازمند 6

کاهش نرخ سود در شعب بانک مسکن 8

تبلیغات دارو در فضای مجازی دروغ است 10

تصویب استقلال مالی کمیته پارالمپیک 12

یک دور همی در امارت عهد قجر (بخش دوم) 14

حوادث

اطلاعرسانی

 

 

صئ........ویژه

* معلولزایی در کشور به حد اقل رسیده است: رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه معلولزایی را در دو سال گذشته به حد اقل رسانده ایم، بیان داشت: مازندران به عنوان استان پایلوت برای انجام مشاوره های ژنتیکی معرفی شده است. انوشیروان محسنی بندپی در مراسم افتتاح مجتمع شبانه روزی نگهداری کودکان بی سرپرست اظهار داشت: سازمان بهزیستی کشور در دولت تدبیر و امید همه تلاش و برنامه هایش را حول محور پیشگیری از بروز و شیوع آسیبهای اجتماعی و معلولیتها به کار گرفته است. وی ادامه داد: بهزیستی در ارائه خدمات توانبخشی و اجتماعی در ابعاد مختلف، جزو دستگاههای برتر در جشنواره شهید رجایی سال جاری انتخاب شد. معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه برخوردار نبودن از فرصتهای برابر، برخی از افراد را نیازمند به کمک ما کرده است، گفت: بیشترین بازدید ریاست جمهوری به مراکز شبه خانواده و نگهداری از معلولان و سالمندان اختصاص پیدا کرده است. وی با اشاره به اینکه وجود کودکان بد سرپرست و بی سرپرست اجتنابناپذیر است، عنوان کرد: وظیفه حاکمیت نظام، نگهداری از این کودکان نیازمند به مراقبت است و دستگاههای اداری میتوانند بستر را برای ورود ارزشمند مردم در عرصه های مختلف اجتماعی و  نیتهای خیرخواهانه فراهم کنند.

* رتبه های برتر کنکور تقدیر شدند: جشن تجلیل از رتبه های تک رقمی کنکور سراسری 95 در مرکز همایشهای صدا و سیما به همت بنیاد علمی-آموزشی قلمچی و با حضور مسئولان، استادان دانشگاهی، خیرین مدرسه ساز کشور و برخی چهره های ماندگار برگزار شد. در این همایش از 117 رتبه تک رقمی و رتبه های زیر 10 شاهد و ایثارگر به همراه اولیاء آنها و همچنین از 14 دانشآموز دارای معلولیت (نابینا و کمبینا، معلولیتهای جسمی-حرکتی) که موفق به کسب رتبه های زیر 1000 شده بودند تجلیل شد.

 

 

صئ........سیاسی

* مشکل اصلی غربیها انقلاب ایران است. عبد الرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور با تأکید بر اینکه «هیچ وقت برجام به معنای اعتماد صد درصدی به طرف مقابل نیست» گفت: ایران هم قبل و هم بعد از انقلاب اسلامی این موضوع را تجربه کرده است و میداند که مشکل اصلی غربیها انقلاب اسلامی ایران است.

* هر حرکتی که کارآفرینان را دچار تردید کند، ضد اقتصاد مقاومتی است: وزیر اطلاعات بر تأمین امنیت و آرامش برای فعالیتهای اقتصادی تأکید کرد و گفت: هر حرکتی که سرمایه گذاران و کارآفرینان را دچار تردید کند، ضد اقتصاد مقاومتی است. حجت الاسلام علوی در شصت و یکمین همایش سازمان حراست کل کشور که با شعار «حراستها، اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» برگزار شد، افزود: دستگیری یک کارآفرین آخرین راهکار است، نه اولین، اما متأسفانه در مقاطعی و توسط دستگاههایی بلافاصله احضار، بازداشت و برخورد صورت میگیرد که در این صورت نباید انتظار اقتصاد مقاومتی داشت.

* احتمال اعلام آتشبس در حلب طی روزهای آینده: منابع دیپلماتیک اعلام کردند: آمریکا و روسیه به توافق آتشبس ۴۸ ساعته در حلب و دادن مجوز ورود به کمکهای بشردوستانه سازمان ملل و کاهش حملات هوایی ارتش سوریه نزدیک شده اند. گفته میشود احتمالاً این توافق روز یکشنبه اعلام شود.

* حقوق کودکان تحت تأثیر مسائل پشت پرده دولتها نادیده گرفته شده است: یک وکیل دادگستری با اشاره به نادیده گرفتن حقوق کودکان در جنگ، گفت: متأسفانه به لحاظ مسائل سیاسی پشت پرده و بعضی از منافعی که کشورها دارند، شاهدیم که حقوق کودکان واقعاً نادیده گرفته میشود یا خیلی کمرنگ مطرح میشود. عبد الصمد خرمشاهی با ابراز تأسف نسبت به نادیده گرفتن حقوق کودکان در جنگ، اظهار کرد: آمار کودکان کشته شده و صدمه دیده جنگ در عراق، افغانستان و به خصوص سوریه و... بسیار وحشتناک است.

 

صئ.......اجتماعی

* اهدای ۴۰ هزار جهیزیه به خانواده های نیازمند: مینو اصلانی، مسئول بسیج جامعه زنان در تشریح برنامه های این سازمان در «هفته ازدواج» گفت: اهدای جهیزیه به خانواده های نیازمند و طرح ازدواج آسان در این هفته برگزار میشود. مسئول بسیج جامعه زنان اضافه کرد: در طرح پیوند آسمانی جهیزیه با مبلغ سه میلیون تومان با کمک خیرین تهیه میشود و بر اساس پیشبینیها تا پایان سال ۹۵، حدود ۴۰ هزار جهیزیه به خانواده های نیازمند اهدا خواهد شد.

* توزیع لقمه های آبزیان در مدارس تهران: عیسی گلشاهی، مدیر کل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار آبزیان سازمان شیلات با اشاره به طرح توزیع لقمه های آبزیان در مدارس تهران گفت: قزلآلا و میگو از آبزیانی هستند که در این طرح میان دانشآموزان تهرانی توزیع خواهند شد. وی اظهار داشت: بر اساس توافق  صورت گرفته بین ما و مسئولان آموزش و پرورش، در سال تحصیلی جدید طرح توزیع لقمه های آبزیان در یکهزار مدرسه تهران اجرا میشود. در مرحله اول، لقمه های مذکور با ۷ فرمول توزیع خواهند شد؛ بدین معنا که ۷ ترکیب متفاوت ماهی با مواد غذایی که میتواند به عنوان یک میان وعده سالم تلقی شود، میان دانشآموزان توزیع میشود. گلشاهی قیمت این لقمه ها را بین ۳ تا ۵ هزار تومان اعلام کرد و گفت: تمام تلاش ما در این راستاست که لقمه های توزیعی میان دانشآموزان یک شکل و با یک کیفیت باشد.

* رونمایی از برچسبهای جدید سرویسهای مدارس: سید تیمور حسینی، رئیس پلیس راهور پایتخت با اشاره به رونمایی از برچسبهای ویژه سرویس گفت: این برچسبها برای امسال است و تمامی وسایل نقلیه که به عنوان سرویس مدارس مورد استفاده قرار میگیرند، باید پس از گذراندن دوره های آموزشی این برچسبها را دریافت کنند. وی افزود: مدیران مدارس نیز باید با پلیس همکاری کرده و از رانندگان مجاز برای جا بجایی دانشآموزان استفاده کنند.

 

صئ.......اقتصادی

* کاهش نرخ سود در شعب بانک مسکن: محمدهاشم بتشکن، مدیر عامل بانک مسکن خبر داد: مصوبه کاهش نرخ سود تسهیلات مسکن از شنبه ۱۳ شهریور ماه ۱۳۹۵، در تمامی شعب این بانک اجرایی میشود. بتشکن افزود: با توجه به تک رقمی شدن نرخ سود تسهیلات مسکن، اقساط پرداختی با نرخ سود ۸ درصد، کاهش ۴۱ درصدی و با نرخ سود ۹، ۵ درصد، کاهش ۳۲ درصدی خواهد داشت. نرخ سود تسهیلات ارائه شده به کارکنان بانکها نیز ۱۰ درصد تعیین شده است.

* توزیع اسکناس و مسکوک نو به مناسبت اعیاد قربان و غدیر: بانک مرکزی به مناسبت اعیاد قربان و غدیر خم از طریق شعب منتخب بانکهای عامل، اسکناس و مسکوک نو توزیع میکند. شعب منتخب بانکهای ملی ایران، صادرات ایران، ملت و کارآفرین، اسکناس نو 5.000 ریالی و 10.000 ریالی و مسکوک نیکل از تاریخ 24 الی 29 شهریور ماه توزیع خواهند کرد.

* احداث ۱۲ شهر جدید در کشور: محسن نریمان، معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ۱۲ شهر جدید در سطح کشور، به ویژه در منطقه مکران و جنوب ایران و در محدوده سواحل دریای عمان و خلیج فارس ایجاد میشود. وی افزود: شهرهای جاسک، تابناک، سیراب و تیس از جمله شهرهایی هستند که در قالب نسل نو شهرهای جدید کشور پس از تصویب در شورای عالی شهرسازی ایجاد خواهند شد.

* فراخوان شرکت سامسونگ برای باتری معیوب: شرکت سامسونگ کره جنوبی در تازه ترین مشکل پیش آمده برای این شرکت اعلام کرد که تلفنهای «گالکسی نوت 7» خود را که به تازگی با تبلیغاتی گسترده وارد بازار کرده بود، در سراسر دنیا جمعآوری میکند. بزرگترین مشکل این تلفنهای همراه باتریهای آن است که یا تقلبی بوده یا شارژ نمیشده یا در حین شارژ کردن آتش گرفته است. مشتریانی که تلفنهای آنها در بخش باتری آن نقص دارد میتوانند تلفنها را به سامسونگ باز گردانده، تلفن همراه جدیدی دریافت کنند.

صئ.......بهداشت و سلامت

* تبلیغات دارو در فضای مجازی دروغ است: مسئول آموزش کمیته کشوری تجویز و مصرف منطقی دارو با اشاره به فروش داروها در کانالهای تلگرامی گفت: برای ساخت یک دارو، مراحل زیادی طی میشود. گاه ماده مؤثره هایی کشف میشوند، ولی در طول مطالعات بالینی متوجه میشوند ضررهای آنها بسیار بیشتر است. به همین دلیل، دارو حذف میشود. دکتر نوشین محمدحسینی ادامه داد: حتی داروهایی وجود دارند که بعد از عرضه، با مضراتی مواجه و مجبور به جمعآوری داروها میشویم. وی افزود: با این شرایط، چطور میتوان به دارویی که مشخص نیست چه ساختاری دارد و از کجا آمده، اعتماد کرد؟ شرایط بسته بندی و نگهداری و تولید دارو از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. این داروساز ادامه داد: گاه با نمونه هایی از داروهای ماهواره ای مواجه میشویم که حاوی مخدر، اعتیادآور و مواد منسوخ شده هستند. دکتر محمدحسینی ادامه داد: یکی از راههای شناخت معتبر بودن دارو، استفاده از مراکز اطلاعرسانی دارو است که با شماره تلفن 1490 پاسخگوی مردم هستند. تلفن 82101 نیز در تهران، در این ارتباط پاسخگو است.

* داروهای لاغری ماهواره ای مواد مخدر دارند: یک متخصص تغذیه گفت: گاه افراد به تبلیغات ماهواره ای بیشتر از توصیه های متخصصان باور دارند. اگر این داروها چنین محاسنی داشتند، حتی یکی از آنها وارد کشور نمیشد. دکتر ضیاء الدین مظهری افزود: در زمینه لاغری و چاقی، درآمدهای میلیارد دلاری وجود دارد. مکان افراد فروشنده این داروها اصلاً مشخص نیست و وقتی افراد دچار عارضه میشوند، نمیدانند از کجا آنها را پیدا کنند. در رشته پزشکی نباید از عواملی که در بدن عوارض جانبی ایجاد میکنند، استفاده شود. مظهری ادامه داد: تا سال 1997 یک دارو را به عنوان داروی مؤثر لاغری میشناختند، ولی بعد از آن سال مشخص شد تأثیرات مخربی روی دریچه های قلب دارد، اما همچنان در عطاریها به عنوان کنترل اشتها عرضه میشود.

صئ.......ورزشی

* تصویب استقلال مالی کمیته پارالمپیک: در آستانه اعزام کاروان منا به مسابقات پارالمپیک ریو، نمایندگان مجلس، کلیات طرح استقلال کمیته ملی پارالمپیک از المپیک را با 182 رأی موافق، 13 رأی مخالف و 3 رأی ممتنع به تصویب رساندند. در هفدهم بهمن ماه سال ۱۳۷9، بودجه سالیانه این کمیته از طریق کمیته ملی المپیک تأمین و پرداخت میشد. با توجه به توسعه چشمگیر کمی و کیفی و نتایج ارزشمند ملی و بین المللی، کمیته ملی پارالمپیک عملاً در جذب منابع مالی با محدودیتهای مختلفی مواجه بود. بر همین اساس، از حدود یک دهه قبل تلاشهایی در جهت استقلال مالی بودجه از طریق دولت و مجلس انجام شد. وکلای ملت با کلیات طرحی موافقت کردند که بر اساس آن، کمیته ملی پارالمپیک از کمیته ملی المپیک منتزع شده و در فهرست مؤسسات و نهادهای عمومی غیر دولتی قرار میگیرد. کمیته ملی پارالمپیک در آستانه اعزام کاروان منا به بازیهای پارالمپیک ریو، با انتشار پیامی در وبسایت رسمی خود، با ابراز تشکر صمیمانه از دولت و نمایندگان مجلس، این موفقیت را به دو فدراسیون جانبازان و معلولین، فدراسیون نابینایان و اعضای جامعه هدف تبریک گفت.

* تاریخ بازی ایران-کره جنوبی تغییر نمیکند: در حالی که بر اساس قرعه کشی انجام شده، بازی ایران و کره جنوبی در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۱8 میبایست ۲۰ مهر برگزار شود، فدراسیون فوتبال ایران در نامه ای به کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا خواستار تغییر یک روزه یا دو روزه این دیدار از روز سه شنبه ۲۰ مهر به دوشنبه ۱۹ مهر شده بود. دلیل ارسال این نامه، همزمانی این بازی با روز تاسوعای حسینی است. فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا به این دلیل با تغییر تاریخ بازی مخالفت کردند، چون روز برگزاری بازی، فیفادی است و با توجه به برگزاری بازیهای هفته سوم مقدماتی جام جهانی در روز ۱۵ مهر، امکان جا بجایی تاریخ بازی وجود ندارد و زمان استراحت تیم کره جنوبی کمتر از دیگر تیمها خواهد شد.

 

صئ.......جعبه جادو

* (توضیح: هفته گذشته، به علت درگذشت داوود رشیدی، بازیگر پیشکسوت تئاتر، تلویزیون و سینما، قسمت دوم گزارش ایران سپید از پشت صحنه ضبط برنامه دور همی، تازه ترین برنامه مهران مدیری منتشر نشد و آن شماره، به انتشار مطلبی درباره زنده یاد رشیدی اختصاص یافت. در شماره امروز، قسمت دوم و پایانی آن گزارش را میخوانید.) بعد از ظهر است، ساعت از 4 گذشته و همه عوامل منتظر رسیدن مهران مدیری تجهیزات مربوط به صحنه را آماده میکردند. متأسفانه کمی دیر رسیدم و امکان این را پیدا نکردم تا با چند بازیگر آیتمهای نمایشی برنامه صحبت کنم. بازیگرها برای استراحت موقت تا زمانی که مدیری برسد، به یکی از اتاقها رفته بودند. بعد از چند دقیقه، بالاخره مدیری رسید و اعلام حضور او، یعنی آغاز جدی مقدمات ضبط. خبر حضور مهران مدیری به بازیگران اعلام شد و سیامک انصاری، محمد نادری، الیکا عبد الرضاقی در دکور برنامه حاضر شدند. به دنبال آنها، دو بازیگر دیگر نیز آمدند تا تمرین نهایی نمایشها با حضور مدیری انجام شود. تقریباً دو ساعت به زمان حضور تماشاچیان باقی مانده و مدیری با وسواس زیاد، حرکات بازیگران را زیر نظر گرفته، نکات لازم را گوشزد میکند. در تمرین آیتمهای نمایشی، حسن لباف، دستیار مدیری در نقش مجری به جای مدیری، دیالوگها را با تک تک بازیگران چک میکند و در این فاصله، عوامل فنی، موقعیت دوربینها را بررسی میکنند. یکی از حساسیتهای مدیری حین تمرین، سکوت مطلق در سالن و اطراف دکور است؛ به همین علت تمامی عوامل، کارها را در سکوت انجام میدهند تا اسباب تکدر خاطر او فراهم نشود. پس از پایان تمرین، مدیری به همراه بازیگران در دکور صحنه، روی یکی از مبلها مینشینند و آنچه که باید به عنوان نکات نهایی گفته شود، میان او و بازیگران رد و بدل میشود، سپس برای استراحتی کوتاه، مدیری و بازیگران صحنه را ترک میکنند.  این فاصله زمانی تا شروع ضبط، فرصت مناسبی به من میدهد تا با هاشم رضایت، تهیه کننده برنامه گفتگوی کوتاهی کنم. - ما رقیب خندوانه نیستیم: هاشم رضایت، تهیه کننده دور همی در ابتدای گفتگو، در پاسخ به سؤال من راجع به رقابت این برنامه با خندوانه میگوید: «بحث رقابت در میان نیست. من معتقدم تمام تلاش ما و تولید کنندگان برنامه خندوانه، جلب رضایت مخاطب است. مهم این است که مخاطب چه نظری داشته باشد. اگر ما به جایی برسیم که رأی بالایی از مخاطبان را کسب کنیم، آن زمان میتوانیم ادعا کنیم که موفق شده ایم.» رضایت در ادامه به مدت زمان تداوم برنامه اشاره کرده، میگوید: «تولید دور همی تا ماه محرم ادامه دارد و بعد از هفتم امام، ضبط برنامه از سر گرفته خواهد شد. بر اساس برنامه ریزیهای شبکه نسیم، فعلاً قرار است تا پایان سال جاری دور همی تولید شود. ضمن اینکه تا پیش از فرا رسیدن محرم، به مناسبت اعیاد قربان و غدیر، دور همی به صورت ویژه تولید خواهد شد.» تهیه کننده دور همی در ادامه گفتگو، به بحث هزینه ها اشاره میکند: «عموماً اصحاب رسانه در خصوص هزینه های تولید این برنامه، مخصوصاً آماده سازی دکور صحنه سؤالاتی مطرح میکنند که جای تعجب است. هیچ حد و مرز دقیقی برای اعلام میزان هزینه های تولید چنین برنامه ای نمیتوان در نظر گرفت؛ اما من به جرأت میگویم که تمام تجهیزات این برنامه و دکور صحنه، با کمترین هزینه آماده شده است.» با نزدیک شدن زمان حضور تماشاچیان، عوامل فنی، کیفیت صدا و میزان نور صحنه و سالن را چک میکنند و کم کم اعضای ارکستر کوچک برنامه در جایگاه خود واقع در گوشه راست سالن مستقر میشوند. همه چیز برای شروع برنامه آماده است و سر و صدای تماشاچیان از بیرون سالن به گوش میرسد. از سالن بیرون میآیم و با صف طویل مدعوین برنامه مواجه میشوم که مشغول انجام تشریفات قبل از حضور در سالن مثل تحویل تلفن همراه و دوربین عکاسی به مسئولین مربوطه هستند.

* گلواژه: دهان زشتگو را باید با خاموشی وقار بست. فرانسیس بیکن

صئ.......حوادث

* سرقت در مراسم تشییع جنازه داوود رشیدی: زن جیب بری که در آیین تشییع جنازه هنرمند فقید، داوود رشیدی کیف پول وتلفن همراه شرکت کنندگان در را سرقت کرده بود، از سوی مأموران پلیس دستگیر شد. مأموران کلانتری 129 جامی که در پی شکایتهای چند نفر از حاضران در تشییع جنازه در جریان سرقتها قرار گرفته بودند بلافاصله به جستجو در میان شرکت کنندگان در مراسم پرداختند. سر انجام نیز زن جیب بر را هنگام سرقت گوشی تلفن یکی از شرکت کنندگان دستگیر کردند. در بازرسی از کیف متهم، تعدادی گوشی تلفن همراه مسروقه پیدا شد.

* خودکشی پس از قتل دختر 15 ساله: مرد جوانی با شلیک گلوله کلاشنیکف، دختر پانزده ساله ای را در یکی از روستاهای شهرستان دیواندره به قتل رساند و سپس به کوههای اطراف روستا گریخت. به دنبال این جنایت که روز پنجشنبه در روستای «کوسه عنبر» بخش ساوال شهرستان دیواندره اتفاق افتاد، مأموران نظامی و انتظامی جستجوی گسترده ای برای دستگیری قاتل آغاز کردند. به گفته پلیس، نخستین بررسیها نشان میداد قاتل برای کار به این روستا رفته و چند بار به خواستگاری دختر 15 ساله رفته بود، اما والدین دختر به او جواب رد داده بودند. تلاش برای دستگیری این جنایتکار ادامه داشت که جسد «رئوف» در کوهستان پیدا شد. در ادامه تحقیقات نیز روشن شد این جوان که اهل مریوان بوده و از بیماری صرع رنج میبرده، پس از قتل دختر نوجوان به زندگیش پایان داده است.

* خانه سازی با زباله: زن سالمندی در پاکستان با جمعآوری زباله و تبدیل آنها به نوعی کیسه مقاوم برای بی خانمانها خانه میسازد. نرگس لطیف بیش از 5 دهه است با تشکیل NGO توانسته زباله های خشک را تبدیل به خانه هایی در ابعاد واقعی کند. نام نرگس لطیف پس از زلزله سال 2005 پاکستان بر سر زبانها افتاد. زیرا او با زباله های خشک، 150 خانه قابل سکونت برای بی خانمانهای ناشی از وقوع زلزله ساخت.

 

صئ.......اطلاعرسانی

* اطلاعیه ایران سپید: بدین وسیله به آگاهی آن دسته از خوانندگان روزنامه که پس از انتشار نسخه شماره 3 نرم افزار پارسآوا ضمن نقد این نسخه، طی ارسال نامه ای به ایران سپید و درج یکسری از مشکلات این نرم افزار از دیدگاه آن کاربران، خواهان برگزاری میزگرد روشنگر ایران سپید با حضور مسئولان خانه جانبازان نور، نهاد منتشر کننده نرم افزار شده اند میرساند، مدیریت این تشکل ضمن رد درخواست شرکت در این میزگرد اعلام کردند: به کاربران نقاد نرم افزار به شکل فردی و جداگانه پاسخ میدهند. ایران سپید همچنان آماده هر گونه اقدام مقتضی روشنگرانه برای تنویر افکار عمومی جامعه نابینایان در هر زمینه مورد درخواست خوانندگان است.
* گلواژه: انسان به واسطه ضربان قلبش زنده نیست، حیات او به غذا و خوراک وابسته نیست. او به لطف خدا زنده است. جی پی واسوانی

 

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *