شناسه خبر: 9964 منتشر شده در مورخ: 1395/6/10 ساعت: 10:47 گروه: اجتماعی  
معاون توانبخشی سازمان بهزیستی:لایحه حمایت از حقوق معلولان با حمایت رییس جمهور و دولت یازدهم در کشور اجرایی می‌شود

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی:لایحه حمایت از حقوق معلولان با حمایت رییس جمهور و دولت یازدهم در کشور اجرایی می‌شود

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: لایحه "حمایت از حقوق معلولان" با حمایت ویژه رییس جمهور و تلاشهای دولت یازدهم در کشور اجرایی می‌شود.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایسنا، حسین نحوی نژاد با بیان این مطلب افزود: در یک سال گذشته و با حمایتهای دولت یازدهم به خصوص شخص رییس جمهور تصویب و اجرایی شدن قانون حمایت از معلولان در دستور کار دولت قرار گرفته است.

او ادامه داد: در گزارشی که اخیرا به کمیسیون بهداشت مجلس ارائه شده شرایط فعلی معلولان و خدماتی که باید به آنها ارائه شود را تبیین کرده‌ایم و امید بسیاری داریم تا این قانون به زودی مصوب و اجرایی شود.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر یک میلیون و ۳۰۰ هزار معلول تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار دارند،گفت: در کنار سازمان بهزیستی کشور، بیش از ۲۶ هزار نهاد و مرکز غیردولتی به معلولان و مددجویان خدمات می دهند و اجرای قانون جدید حمایت از معلولان می تواند در بهبود کیفیت خدمات بسیار اثرگذار باشد.

نحوی نژاد تاکید کرد: در مهمترین بخش قانون حمایت از معلولان دولت مکلف شده است حداقل دستمزد مصوب را به سرپرست خانواده پرداخت کند به این ترتیب شاهد آن خواهیم بود که معلولان و خانواده آنها از دریافت مستمری ناچیز فعلی نجات پیدا کنند.

او همچنین به توجه ویژه دولت یازدهم به مسئله "توانبخشی" اشاره کرد و گفت: با دستور رییس جمهور مبنی بر احصاء نیازهای توانبخشی معلولان در سال جاری امکانات بهتری به خانواده معلولان در سراسر کشور ارائه خواهد شد و شاهد یک بهبود نسبی در حوزه وسایل توانبخشی خواهیم بود.

در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی بررسی تقاضای عده‌ای از نمایندگان مجلس در مورد لغو رسیدگی به لایحه حمایت از حقوق معلولان طبق اصل ۸۵ قانون اساسی در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت.

نمایندگان لایحه فوق را به کمیسیون اجتماعی برای بررسی ارائه دادند تا پس از آن، مواد این لایحه جز به جز در صحن علنی مورد بررسی قرار گیرد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *