شناسه خبر: 9950 منتشر شده در مورخ: 1395/6/8 ساعت: 11:54 گروه: بهداشت و سلامت  
دیپلماسی صلح را در هلال احمر دنبال می‌کنیم
رییس جمعیت هلال احمر:

دیپلماسی صلح را در هلال احمر دنبال می‌کنیم

رییس جمعیت هلال احمر گفت: یکی از ماموریت‌های هلال احمر ایران برقراری صلح است و ما به دنبال دیپلماسی صلح هستیم.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایسنا، دکتر سید امیرمحسن ضیائی در دیدار و گفت‌وگو با بن فندر، معاون رئیس هیات نمایندگی سفارت بریتانیا در تهران با اشاره به اینکه هلال احمر ایران یکی از پنج جمعیت قدرتمند دنیاست که در کنار دیگر جمعیت‌های قوی به ارائه خدمات در سطح ملی و بین‌المللی می پردازد، افزود: یکی از ماموریت‌های هلال احمر ایران برقراری صلح است و ما به دنبال دیپلماسی صلح هستیم.

ضیائی در ادامه این گفت و گو ضمن اشاره به روابط هلال احمر ایران با نهادهای بین المللی در زمینه بروز حوادث و بحران های داخلی و جهانی اظهار کرد: حوادث بزرگ، مرزها را نمی‌شناسند و به نظر می‌رسد که باید یک نگرش بین‌المللی برای مقابله با حوادث شکل گیرد. به عنوان مثال تغییرات اقلیمی یا تروریسم موضوعات جهانی هستند و باید با این موضوعات در سطح بین‌المللی برخورد شده و جوامع بین‌المللی برای مقابله با آنها وارد عمل شوند.
تاکید بر ضرورت ایجاد ترس منطقی در مقابله با زلزله تهران
رئیس جمعیت هلال احمر همچنین به نگرانی درباره زلزله احتمالی در تهران اشاره و اذعان کرد: تجربه زلزله در تهران از قبل وجود دارد و باید ترس منطقی برای تصمیم گیرندگان حوادث و مردم ایجاد کنیم؛ من بارها تاکید کرده‌ام که در ابتدا باید سیاستگذاران را بیدار کنیم چون تصمیم‌گیرندگان نقش مهمی در این زمینه دارند.

ضیائی همچنین بر ضرورت استقلال مالی جمعیت از منابع دولتی نیز تاکید کرد و گفت: ما تلاش می کنیم که از لحاظ مالی به دولت وابسته نباشیم، اما با توجه به قرارداد بین جمعیت و دولت، برای ارائه خدمات امداد و نجات حدود یک چهارم بودجه ما از دولت پرداخت شده و در بقیه موارد بودجه جمعیت از منابع و تولیدات داخلی فراهم می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال فندر که روابط هلال احمر ایران با دولت به چه شکل است، گفت: هلال احمر، نقش معین دولت را به عهده دارد، اما برای ما حفظ استقلال از دولت بسیار مهم است و رئیس جمهوری نیز بر حفظ استقلال هلال احمر از دولت تاکید فراوان دارد.
 

هلال احمر در ایران تنها سازمان رسمی پاسخگو به حوادث است

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به نقش هلال احمر ایران در حوادث اظهار کرد: با توجه به اینکه کشور ایران یکی از حادثه خیزترین کشورهای دنیاست، جمعیت هلال احمر در حوزه عملیات امداد و نجات بسیار فعال است و با حدود 1000 پایگاه و شعبه جمعیت در سراسر کشور و 23 هلی‌کوپتر برای انجام عملیات‌های امداد هوایی، تنها سازمان رسمی برای پاسخگویی به حوادث محسوب می‌شود.

بنابر اعلام روابط عمومی جمعیت هلال احمر، ضیائی همچنین به دیگر فعالیت‌های هلال احمر نیز اشاره کرد و گفت: بیش از 700هزار جوان با سازمان جوانان این جمعیت همکاری دارند و در حوزه داوطلبان نیز با توجه به جمعیت، بالاترین میزان داوطلب را دارا هستیم. در حوزه درمان حدود 20 مرکز، خدمات درمانی را ارائه می‌کنند. البته در حال حاضر در حال تغییر ارائه خدمات از خدمات بهداشت اولیه به سمت خدمات تخصصی مثل همودیالیز هستیم و در داخل کشور نیز در حوزه توانبخشی و همودیالیز متمرکز شده‌ایم.
اولویت اصلی هلال احمر؛ ارائه آموزش‌های همگانی است
رئیس جمعیت هلال احمر در ادامه با بیان اینکه آموزش همگانی و عمومی یکی از اولویت‌های ما است که بتوانیم جامعه را در برابر حوادث آماده کنیم، خاطرنشان کرد: مدیریت سوانح یک موضوع چند وجهی است و باید از ابعاد مختلف مردم را آماده کرد، اولویت اصلی ما آموزش کاهش خطرپذیری، پیشگیری و کاهش خطرات است.

فندر؛ معاون رئیس هیات نمایندگی سفارت بریتانیا نیز در این دیدار با بیان اینکه سفارت آمادگی دارد تا روابط دوستانه و اعتمادسازی را بین دو ملت انجام دهد، تاکید کرد: باید برای برقراری روابط دوستانه و نزدیک تلاش کنیم تا چنانچه حادثه ای در سطح منطقه رخ دهد بتوانیم از توان هلال احمر ایران بهره‌مند شویم.

انتهای پیام

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *