شناسه خبر: 9938 منتشر شده در مورخ: 1395/6/7 ساعت: 08:26 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه یکشنبه 7 شهریور 1395

روزنامه یکشنبه 7 شهریور 1395

به اطلاع خوانندگان می رساند: تفاوت های که در نحوه نوشتن کلمات وجود دارد ناشی از تفاوت رسم الخط بریل با بینایی است به طوریکه در رسم الخط بریل بسیاری از کلمات که در بینایی جدا هستند به صورت پیوسته نوشته می شوند.

روزنامه «ایران سپید»

یکشنبه 7 شهریور 1395،

 25 ذی القعده 1437،

28 آگوست 2016

سال بیستم شماره 5368

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی:

 تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

.........عناوین این شماره.......

واگذاری ۱۲ هزار واحد مسکونی به خانواده معلولین 2

ایران و بولیوی در کنار هم 4

ارائه وام ۱۰۰ میلیون تومانی به طرحهای خلاقانه جوانان 6

حذف شدگان اشتباهی یارانه، باز میگردند 7

روستای بدون پزشک نداریم 8

برگزاری اردوی متصل به اعزام جودوی نابینایان برای ریو

«صدای سپیده» به ایستگاه آخر رسید 12

نقشها را شمرده شمرده ادا کرد و رفت/ به یاد بازیگر فقید، داوود رشیدی 14

حوادث

 

صئ........ویژه

* واگذاری ۱۲ هزار واحد مسکونی به خانواده معلولین

علی ربیعی در نشست با جمعی از مسئولان تشکلهای کارگری، کارفرمایی و انجمنهای معلولان کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج گفت: نباید هیچ خانواده دو معلولی یا بالاتر از آن در کشور بدون مسکن باشد. وی بیان کرد: زنان سرپرست خانوار کشور در اولویت بعدی برای تأمین واحد مسکونی قرار دارند. ربیعی اظهار کرد: قانون حمایت از معلولان را با وجود بار مالی به مجلس فرستادیم؛ نامه زدیم و پیگیر هستیم و امیدوارم یادگار دوران خدمت من در این وزارتخانه، اجرایی شدن این قانون باشد. وزیر کار همچنین گفت: حقوق و دستمزد کارگران در سه سال اخیر به طور میانگین حدود ۲۰ درصد افزایش داشته و رشد چند درصدی مستمری بازنشستگان تأمین اجتماعی نیز در حال پیگیری است.

* ۱۳ میلیون معلول و سالمند نیازمند تحت پوشش بهزیستی

حسین نحوی نژاد ضمن تبریک هفته دولت، با اشاره به اهداف و فعالیتهای سازمان بهزیستی کشور گفت: سازمان بهزیستی کشور تنها سازمان تخصصی است که به معلولین، سالمندان و بیماران روانی مزمن خدمات تخصصی ارائه داده و در حال حاضر حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار معلول و سالمند نیازمند را تحت پوشش خود دارد. وی با اشاره به بیمه افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور، گفت: در حال حاضر خدماتی مانند گفتاردرمانی، کاردرمانی، فیزیوتراپی و غیره مورد پذیرش بیمه ها قرار نمیگیرند و همین موضوع، نارضایتی افراد را به همراه دارد. معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در خصوص مباحث مربوط به اشتغال افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور، گفت: برای بهبود و سامان بخشی به اشتغال افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور، باید ساز و کار ویژه ای انجام گرفته و به وجود آید. وی اظهار کرد: امروزه درصدهایی که برای استخدام در کشور در نظر گرفته میشود، جوابگوی افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی نیست.

 

صئ........سیاسی

* ظریف: «روابط خوب سیاسی و اقتصادی ایران و بولیوی، دو کشور را در کنار هم قرار داد»

وزیر امور خارجه کشورمان با ابراز اطمینان از اینکه روابط خوب سیاسی و اقتصادی ایران و بولیوی دو کشور را در شرایط دشوار در کنار هم قرار داده، تصریح کرد: دو کشور اکنون میتوانند در زمینه های مختلف در کنار هم قرار گیرند و با توجه به اراده مشترک رهبران دو طرف، این مهم دست یافتنی است.

* لایحه نظام جامع انتخابات تقدیم دولت شد

وزیر کشور با بیان اینکه لایحه نظام جامع انتخابات تقدیم دولت شد، تصریح کرد: این لایحه بزودی در هیئت دولت مورد بررسی قرار گرفته و به مجلس ارسال میشود تا با تصویب این لایحه در مجلس، قانون جامع انتخابات داشته باشیم.

* بشار الجعفری: «آنکارا خود اولین حامی تروریستها در سوریه است»

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل با تأکید بر اینکه عملیات ترکیه در جرابلس، نقض حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه است، گفت: ترکیه خود یکی از اولین حامیان تروریسم در سوریه است. بشار الجعفری، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در واکنش به عملیات نظامی ترکیه در جرابلس، این اقدام را نقض تمامیت ارضی کشورش خواند و گفت: اگر ائتلاف آمریکایی که طی دو سال گذشته به نقض حاکمیت سوریه مشغول است نبود، ترکیه جرات عملیات نظامی در جرابلس سوریه را نداشت.

* رونمایی داعش از کودکان جلاد

گروه تکفیری داعش در ادامه جنایتهای خود، ویدئویی را پخش کرده است که در آن کودکان عضو این گروه پنج نفر از اسرای کرد را در سوریه اعدام میکنند. در این ویدئو جنایتآمیز گروه تروریستی-تکفیری داعش، یک کودک با چشمان آبی و پوست سفید دیده میشود که این گروه تروریستی، نام او را 'ابو عبد ا... بریتانیایی' خطاب میکند. این کودک دارای تابعیت انگلیسی و عضو گروه جلادان گروه تروریستی داعش است و به خوبی عربی و انگلیسی تکلم میکند.

صئ........اجتماعی

* ارائه وام ۱۰۰ میلیون تومانی به طرحهای خلاقانه جوانان

محمدرضا رستمی، معاون جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به ۲ برابر شدن حمایتهای مالی از سمنهای جوانان، از توافق برای پرداخت تسهیلات تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان به طرحهای خلاقانه جوانان کشور خبر داد.

* تلاش بهزیستی برای پاسخگویی به تمام تماسها با ۱۴۸۰

بندپی، رئیس سازمان بهزیستی از تلاش تیم مشاوره و مددکاران این سازمان برای پاسخگویی به تمامی تماسها با سامانه مشاوره ۱۴۸۰ خبر داد. وی با بیان اینکه سال گذشته به حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار تماس از سوی شهروندان با خط مشاوره ۱۴۸۰ پاسخ داده شد، افزود: مشاوران سازمان بهزیستی در سامانه ۱۴۸۰ برای هر تماس مردمی حدود ۲۰ دقیقه تا یک ساعت زمان صرف میکنند تا به ابعاد مشکلات شهروندان از طریق ارائه نظرات علمی و خدمات تخصصی پیشگیرانه پرداخته شود.

 

صئ........اقتصادی

* حذف شدگان اشتباهی یارانه، باز میگردند

مجلس، دولت را موظف به برگرداندن یارانه بگیرانی کرد که به اشتباه حذف شده اند. بر اساس بند «ط» تبصره 14 اصلاح شده قانون بودجه سال 95، دولت موظف است افرادی که موفق به ثبت نام برای دریافت یارانه نشده اند را نام نویسی کند و نسبت به پرداخت یارانه آنان یا یارانه کسانی که به اشتباه حذف شده است، اقدام کند.

* بزودی جشن خودکفایی گندم برپا میشود

حسن رکنی، معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به خرید بیش از 11 میلیون تن گندم از کشاورزان گفت: جشن خودکفایی تولید این محصول راهبردی در آینده نزدیک برگزار میشود. وی با اظهار این که در تولید برنج و لبنیات نیز اتفاقات خوبی در کشور رخ داده است، افزود: ایران قبل از دولت تدبیر و امید در بخش لبنیات حرف زیادی برای گفتن نداشت، ولی امروز سالانه 600 هزار تن محصول لبنی به 30 کشور دنیا صادر میشود.

صئ.......بهداشت و سلامت

* روستای بدون پزشک نداریم

وزیر بهداشت در هفته دولت، در جمع مردم مشهد به گوشه ای از دستاوردهای وزارت بهداشت در سه سال گذشته اشاره کرد. به گفته دکتر هاشمی، در آخرین نظرسنجی بیشترین رضایت مردم مربوط به بخش سلامت  بوده است. در برنامه تحول سلامت، پرداختهای مردم در بخش درمان به حد اقل رسیده و 11 میلیون نفر نیز بیمه شده اند. وی افزود: یک میلیون و 300 هزار زایمان طبیعی به صورت رایگان در کشور انجام شد و آمار سزارین برای اولین بار بعد از یک دهه در کشور کاهش یافت. هاشمی با بیان اینکه مردم در بیمارستانهای دولتی در بخش بستری، -اگر روستایی هستند 3 درصد و اگر شهری باشند 6 درصد از هزینه ها را پرداخت میکنند-، گفت: خیلی از کشورها از این طرح بازدید کرده اند و حتی برای سازمان بهداشت جهانی این طرح باور کردنی نبود. امروز میتوانیم ادعا کنیم مراکز بهداشتی روستاها دیگر فاقد پزشک نیستند. مثلاً در سیستان و بلوچستان در زمان شروع به کار ما 45 درصد پزشک مورد نیاز وجود داشت، اما امروز این خلأ جبران شده و 570 پروژه در این استان در حال ساخت است. وی خاطرنشان کرد: 2500 خانه بهداشت در کشور ساخته و 5000 پایگاه و مرکز سلامت ایجاد شده است. تعداد مقالات علمی ما افزایش یافته، بطوری که در شروع کار 8 دانشمند برتر پزشکی از کشورمان در دنیا داشتیم، اما اکنون به 36 نفر افزایش یافته است. از نظر رشد پژوهشی نیز مقام اول را در منطقه داریم. وی ادامه داد: در حوزه سلامت ما یک عقبماندگی تاریخی داریم و انتظار میرود مجلس دهم منابع پایداری در این راستا تعریف کند.

* تأثیر استرس بر قلب زنان جوان

یک تحقیق جدید نشان میدهد استرس بر قلب زنان جوان مبتلا به بیماریهای قلبی تا 4 برابر تخریب بیشتری ایجاد میکند. محققان آمریکایی با بیان اینکه کاهش جریان خون میتواند موجب بروز حمله قلبی شود، اظهار داشتند: این تأثیر در زنان بالاتر از 50 سال یا مردان کمتر دیده میشود.

صئ.......ورزشی

* برگزاری اردوی متصل به اعزام جودوی نابینایان برای ریو

اعضای سه نفره تیم ملی جودوی نابینایان برای شرکت در اردوی آمادگی متصل به اعزام مسابقات پارالمپیک 2016 ریو، از روز جمعه 5 شهریور تمرینات خود را آغاز کرده اند. امیرعباس انوری، مربی تیم ملی جودوی کشورمان گفت: برای آمادگی بیشتر ملی پوشان، چند جلسه از تمرینات که شامل تمرینات میدانی و ایستگاهی است، در ورزشگاه آزادی برگزار میشود و سایر تمرینات نیز در سالن بدنسازی مجموعه هرندی انجام خواهد شد. محمدرضا یوسفزاده، دیگر مربی تیم ملی جودوی نابینایان کشورمان گفت: جودوکاران ما در مسابقات پارالمپیک، شانس کسب مدال را دارند. طی زمان باقیمانده تا پارالمپیک، جودوکاران در آخرین اردوی پرفشار شرکت میکنند. یوسفزاده ادامه داد: روزی دو جلسه تمرین میکنیم، صبحها به تمرین تخصصی جودو و عصرها هم به تمرینات بدنسازی اختصاص دارد. به دنبال آن هستیم در مرحله پایانی، ظرفیتهای فیزیکی بازیکنان را کامل کنیم و با کار تخصصی، تمرینات را پایان دهیم. طی اردوهای گذشته، روانشناس کنار جودوکاران بود و به نوعی با آنها زندگی کرد که نتایج خوبی هم به همراه داشت. جودوکاران ملی پوش از اینکه دیده میشوند، احساس رضایت دارند و بر همین اساس، سعی میکنند بدون کم کاری تلاش خود را برای آماده تر شدن ادامه دهند. مربی تیم ملی جودو در مورد شانس مدالآوری جودوکاران ایران در پارالمپیک گفت: به هر حال جودو جزو رشته های رکوردی به حساب نمیآید و مبارزه خود ورزشکار، تعیین کننده است. البته همیشه گروه و جدول خوب هم تأثیرگذار است، اما به نظر من این موضوع در پارالمپیک معنایی ندارد. من به عنوان مربی، جودوکاران کشورمان را دور از سکوی پارالمپیک ریو نمیبینم. حامد علیزاده، امید جعفری و حمزه ندری، سه نماینده جودوی کشورمان در پارالمپیک هستند.

صئ.......فرهنگ و هنر

* «صدای سپیده» به ایستگاه آخر رسید

آیین اختتامیه  جشنواره موسیقی نابینایان و کم بینایان کشور در بانه، پنجشنبه شب در سالن اداره ارشاد اسلامی این شهرستان و با استقبال قابل توجه علاقمندان نابینا و جمعی از مردم شهرستان بانه، برگزار شد. مهدی فردیان، دبیر این جشنواره در باره آراء هیئت داوران در خصوص برگزیدگان این جشنواره به ایران سپید گفت: هیئت داوران این جشنواره، متشکل از آقایان محمدرضا لکا، اصغر سیف اللهی و استاد صدیق تعریف، پس از بازبینی اجرای شرکت کنندگان و در پی شور چندین ساعته، افراد و گروههای زیر را در بخشهای مختلف، به عنوان برگزیده این جشنواره دو روزه اعلام کردند: در بخش موسیقی سنتی، در قسمت ساز ردیفی، ابوذر سمیعی، نوازنده سه تار از شهرستان قروه. همین بخش، در قسمت آواز، هیئت داوران، ضمن تقدیر از محمدهادی فیضبخش از تهران، هیچ یک از شرکت کنندگان را حائز امتیازات لازم برای انتخاب به عنوان خواننده برتر تشخیص نداد. در نوازندگی سنتور، مهدی الصاق از شهرستان شهرضا، در بخش موسیقی نواحی، فاروق خسروی از شهرستان پاوه، در بخش موسیقی پاپ و در قسمت آواز، مشترکاً اجرای میلاد قربانی هندخاله از رشت و محسن محمدقلی از قزوین، در قسمت آهنگسازی، سهیل زرینپور از سمنان، در بخش موسیقی کلاسیک و در قسمت نوازندگی، یاور عباسی نوازنده گیتار از سنندج و مبین دهقانیان، پیانیست از کر، در بخش گروهی، گروههای ماهبانگ و ارغوان مشترکاً از تهران.

قابل توجه است اعضای هیئت داوران در پایان، جایزه ویژه این جشنواره را به گروه موسیقی سبا از استان هرمزگان اهدا کرد و جوایز نفیسی هم از سوی دبیرخانه این جشنواره به برگزیدگان سومین دوره جشنواره موسیقی نابینایان و کمبینایان کشور، «صدای سپیده»، اعطا شد.

صئ.......جعبه جادو

* هفته گذشته، قسمت اول گزارش ایران سپید از پشت صحنه برنامه «دور همی» تازه ترین مجموعه مهران مدیری منتشر شد. بر اساس روال گزارشهای دو قسمتی، قاعدتاً باید امروز قسمت دوم آن گزارش منتشر میشد، اما به دلیل اتفاق ناگواری که صبح جمعه 5 شهریور ماه رخ داد و جامعه فرهنگی-هنری و عموم مردم علاقه مند به هنر را داغدار کرد، مطالب این شماره جعبه جادو، مختص این اتفاق تلخ منتشر میشود.

صبح جمعه پنجم شهریور ماه، داوود رشیدی، هنرمند پیشکسوت تئاتر، تلویزیون و سینما در 83 سالگی، بر اثر ایست قلبی در خانه خود چشم از جهان فرو بست و جامعه فرهنگی-هنری و عموم علاقه مندان هنر را داغدار کرد. درباره داوود رشیدی طی این دو روز و روزهای بعد، مطالب متعددی نوشته شده و میشود که بعضاً –هرچند دیر-، ابعادی از کارنامه هنری او را بررسی میکنند که جای تأمل برای علاقه مندان تئاتر دارد. کاری که واقعاً باید در زمان حیات این سرمایه ها انجام شود، نه بعد از از دست دادن آنها که جز تجدید خاطره، شاید ارزش لازم را نداشته باشد. به قول خانم ثریا قاسمی، در زمان حیاتمان از ما تجلیل کنند، نه بعد از مرگ. (نقل به مضمون)

چند ویژگی مختص زنده یاد رشیدی: داوود رشیدی نسبت به همکاران و همدوره هایش، ویژگیهایی دارد که تنها میتوان آن ویژگیها را در «داوود رشیدی» یافت؛ بدین معنا که بعد از او، کسی در مقام تقلید از آن ویژگیها برنیامد. 1- رشیدی در خانواده ای به دنیا آمد که عقبه سیاسی-مذهبی داشت. پدر او، عبد الامیر رشیدی حائری، دیپلمات بود و چند بار سفیر ایران در کشورهای مختلف شده بود. پدربزرگ او علامه ابن شیخ حائری از روحانیان مشروطه خواه و جدش زین العابدین حائری مازندرانی، از مراجع تقلید عصر قاجار بود. بخشی از عقبه تبار او مشابه بسیاری از بازیگران همعصر و پیش از اوست؛ عقبه دینی و مذهبی، اما کمتر میتوان یافت کسانی که همعصر رشیدی بوده اند و عقبه سیاسی داشته اند. مع الوصف، رشیدی علاقه ای به حرفه پدر پیدا نکرد و مهاجرتهای پدر به واسطه حرفه سیاسیش، باعث شد داوود رشیدی در ترکیه و پاریس تحصیلات متوسطه را تکمیل کرده و رشته تخصصی خود، کارگردانی و بازیگری را در ژنو انتخاب کند. 2- داوود رشیدی بعد از بازگشت به ایران، به حضور در صحنه تئاتر در کسوت بازیگری اکتفا نکرد. او به دنبال ایجاد اتفاقات نو بود. همین دغدغه، اندیشه راه اندازی «تئاتر امروز» را عملی کرد، گروهی که بازیگرانی مثل مهدی هاشمی، پرویز فنیزاده، سوسن تسلیمی، مرضیه برومند و... را به سمت خود کشاند. همین دغدغه ها، رشیدی را به تلویزیون جذب کرد و در اوایل دهه 50، درست سالهای اوجگیری تلویزیون ملی ایران، مدیریت واحد نمایش، مسابقات و سرگرمی را عهده دار شد. یکی از مهمترین سیاستهای مدیران آن وقت تلویزیون، به کارگیری افراد تحصیلکرده و مجرب در سمتهای مدیریتی حوزه های تخصصی بود تا از این محمل، چهره های جوان، تازه نفس و جذاب برای نسل تازه را پرورش دهند. داوود رشیدی این قابلیت را داشت و تحت حمایت مدیران تلویزیون قرار گرفت تا آنجا که در زمان مدیریت او در واحد نمایش، تله تئاترهای متعددی تولید و پخش شد که «طلبکاران» یکی از نمونه های مهم آن روزگار محسوب میشود. 3- شیوه بازی رشیدی هم نسبت به دیگران متفاوت بود؛ خاصه در فن بیان. داوود رشیدی جملات را شمرده شمرده ادا میکرد و همین روش، شکل خاصی به بازی او مقابل دوربین و روی صحنه داده بود. البته شاید این نوع فن بیان برای عده ای خوشآیند نبود، اما آنانی که به شکل تخصصی نمایش و فیلم را تعقیب میکنند، بر آنند که سبک خاص داوود رشیدی در ادای کلمات و جملات، به معنای واقعی منحصر به فرد بود؛ یعنی کسی پیدا نشد که عین آن سبک را اجرا کند یا مستقیماً از خود رشیدی تقلید کند. 5- حضور سینمایی رشیدی باز نسبت به همدوره هایش کمتر است، اما همان حضور کم، به مصداق «کم و گزیده» است. در سال 1350 با حضور در فیلم سینمایی «فرار از تله» ساخته جلال مقدم، روی پرده نقره ای خود را در نقش مکمل مرد نشان داد. حضور او در کنار بهروز وثوقی، متفاوت از دیگر بازیگرانی بود که به عنوان بازیگر نقش مکمل مرد، در کنار بهروز وثوقی ایفای نقش کرده اند. چهره ای که اهل زد و خوردهای جاهلی نیست و شخصیتی کاملاً کلاسیک دارد. این حضور زمانی خود را در سینما تثبیت کرد که رشیدی در فیلم «کندو» ساخته فریدون گله در سال 1354، باز در کنار بهروز وثوقی قرار گرفت و نقش «آقا حسینی» را ایفا کرد. تأثیر آن نقش تا آنجا بود که به قول خودش نسل امروز او را به آقا حسینی میشناسند. 6- شاید یکی از شاخصترین حوزه های فعالیت رشیدی در سریالهای تلویزیونی باشد که تعداد آنها چند برابر فیلمهای سینمایی اوست. یکی از ماندگارترین و متفاوتترین نقشهای او، «مفتش شش انگشتی» سریال هزاردستان، که هنوز هم جزو نقشهای تکرار نشدنی به شمار میرود.

صئ.......حوادث

* سرباز اتوبوس مرگ، چند زندگی بخشید و رفت

اعضای بدن آخرین قربانی تصادف مرگبار اتوبوس سربازان پادگان صفر پنج کرمان با رضایت خانواده اش به بیماران نیازمند اهدا شد. وحید حلاج، لیسانس وظیفه ای بود که طی ماه گذشته پس از تصادف مرگبار اتوبوس هم خدمتیهایش در جاده نیریز به کرمان در وضعیت وخیمی به بیمارستان شهید رجایی منتقل شده بود. او دوم شهریور مرگ مغزی شد و خانواده اش پس از تأیید پزشکان، اعضای بدن او را به چند بیمار نیازمند اهدا کردند.

* قطع دست برای دریافت بیمه

زنی در ویتنام جوان ۲۱ ساله ای را استخدام کرد تا دست و پاهایش را قطع کند و او بتواند بیمه از کار افتادگی بگیرد. آن جوان نیز پس از دریافت مبلغی معادل 2000 دلار آمریکا این کار را برای لی تی 30 ساله انجام داد. آن دو، سپس حوالی ریل قطار با یک دست و پای قطع شده ادعا کردند که این زن زیر قطار افتاده تا به این وسیله بتوانند حق بیمه 180 هزار دلاری را دریافت کنند. پلیس اما راز آشنایی قبلی آنها را فاش کرد.

* ۴ ماه تلاش برای احیای جنازه شوهر

زن سالمندی در روسیه به امید زنده شدن دوباره شوهر از دست رفته اش، جسد او را بیش از ۴ ماه با آب به تعبیر خودش «مقدس» شستشو میداده؛ این خانم 76 ساله فوت همسرش را اعلام نکرده بود و آنطور که در برگه اعترافهایش آمده، نمیتوانسته مرگ همسرش را قبول کند. او تصور میکرده که با چند بطری آبی که از مکانی مقدس آورده بود میتواند شوهرش را غسل دهد و او را زنده کند.

* جدایی اجباری زوج ۸۰ ساله

زوج سالمندی در کانادا پس از ۶۲ سال زندگی مشترک عاشقانه مجبور شدند در ۲ خانه سالمندان جدا تحت مراقبت  باشند. عکسهایی که از ولف گاتچالک 83 ساله و آنیتای 81 ساله هنگام خداحافظی منتشر شده واکنش بسیاری را بر انگیخت. به گفته پزشکان، بیماریهای هر کدام از آنها باعث میشود در مرکز مراقبتهای ویژه جدای از هم نگهداری شوند.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *