شناسه خبر: 9929 منتشر شده در مورخ: 1395/6/4 ساعت: 09:43 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه پنجشنبه 4 شهریور 1395

روزنامه پنجشنبه 4 شهریور 1395

به اطلاع خوانندگان می رساند: تفاوت های که در نحوه نوشتن کلمات وجود دارد ناشی از تفاوت رسم الخط بریل با بینایی است به طوریکه در رسم الخط بریل بسیاری از کلمات که در بینایی جدا هستند به صورت پیوسته نوشته می شوند.

روزنامه «ایران سپید»

پنجشنبه 4 شهریور 1395،

 22 ذی القعده 1437،

25 آگوست 2016

سال بیستم شماره 5366

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی:

 تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

.........عناوین این شماره.......

تدریس معلمان به «دانشآموزان استثنایی» در منازل 2

ظریف: «دولت ایران سرمایه گذاری بخش خصوصی را در آمریکای لاتین تضمین میکند» 5

۳ تن ماده غذایی فاسد معدوم شد 7

اروشنکو، نابغه آنارشیستی که نابینایان را باسواد میکرد 8

حواشی المپیک ریو 11

آغاز به کار جشنواره ی کشوری موسیقی نابینایان و کم بینایان در بانه 15

حوادث

چاردیواری 18

 

صئ........ویژه

* تدریس معلمان به «دانشآموزان استثنایی» در منازل: مجید قدمی، رئیس سازمان استثنایی با بیان اینکه از ابتدای ورودم به این سازمان در سال 93 تلاش کردم مشکلات موجود را از نگاه مسئولان و کارشناسان رصد کنم و به همین خاطر اتاق فکری تشکیل دادم، گفت: حدود 70 تا 75 مشکل در اتاق فکر احصا شد که به حوزه هایی از جمله کتابهای درسی، ایاب و ذهاب، توانبخشی، نیروی انسانی و نیاز دانشآموزان در ابعاد مختلف مرتبط بود. وی افزود: نیازهای شناسایی شده را اولویتبندی کردیم، کتابهای درسی اولین مشکل بود و گلایه های والدین را به دنبال داشت، زیرا اغلب کتابهای درسی دیر به دست دانشآموزان میرسید. در حال حاضر توزیع کتب دانشآموزان استثنایی منظم شده و بر خلاف گذشته، سال تحصیلی را با کتابهای درسی شروع میکنند. قدمی با بیان اینکه ایاب و ذهاب دانشآموزان نیز دیگر اولویت مد نظر بود و هدف گذاری ما رایگان کردن سرویس ایاب و ذهاب ظرف سه تا پنج سال بود، گفت: سهم دولت از سرویسهای ایاب و ذهاب از 30 درصد در سال 93 در مناطق کمتر برخوردار به 80 درصد رسیده و پوشش در مناطق محروم تقریباً صد درصد است. قدمی با اشاره به اینکه طی دو سال گذشته بودجه آموزش و پرورش استثنایی در دولت تدبیر و امید سه برابر شده است، افزود: موفق شدیم اقدامات خوبی در این مدت انجام دهیم که علاوه بر تأمین سرویس ایاب و ذهاب و اجرای طرح خدمات ویژه، کمک به ارتقاء سیستم فراگیر نیز انجام شده است. رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه در حال حاضر 22 هزار پرسنل داریم که 17 هزار نفر از آنان معلم هستند گفت: تراز معلمان استثنایی معمولاً از معلمان عادی بالاتر است، زیرا باید تخصص داشته باشند؛ البته نیاز است که اطلاعات آنها مرتباً به روز شود. رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه برنامه های دیگری نیز داریم و هدف گذاری کرده ایم طی روزهای آینده در برخی روستاها معلم به منزل دانشآموز برود و تدریس کند، گفت: در حال حاضر دانشآموزان استثنایی روستایی در 40 مدرسه شبانه استثنایی در سطح کشور تحصیل میکنند. وی به توسعه سیاست آموزش فراگیر به معنای حضور دانشآموزان با نیازهای ویژه در مدارس عادی اشاره کرد و گفت: شاهد رشد حدود 53 درصدی در این زمینه هستیم و طی تحقیقاتی نمرات پیشرفت تحصیلی دانشآموزان محصل در مدارس عادی در سیستم فراگیر را با دانشآموزان محصل در مدرسه استثنایی تطبیق دادیم که معدل دانشآموزان سیستم فراگیر بالاتر بود. قدمی با بیان اینکه نگاه ما ارائه خدمات یکپارچه است، گفت: ممکن است دانشآموزان تحت پوشش بیمه تکمیلی باشند. بیمه تکمیلی بخشی از هزینه های جراحی و... را پوشش میدهد و مابقی را ما پرداخت میکنیم، البته وارد ماجرای قرارداد با هیچ شرکتی نشدیم و رسیدگی به پرونده ها در سازمان انجام میشود.

* گلواژه: موسیقی، صدای خداست. ابن سینا

 

صئ........سیاسی

* ظریف: «دولت ایران سرمایه گذاری بخش خصوصی را در آمریکای لاتین تضمین میکند»: «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه کشورمان گفت که دولت جمهوری اسلامی ایران، سرمایه گذاری و اجرای طرحهای مختلف شرکتهای بخش خصوصی را در کشورهای آمریکای لاتین از جمله نیکاراگوئه تضمین میکند. ظریف این مطلب را در همایش بررسی فرصتهای اقتصادی در نیکاراگوئه با حضور مسئولان و مدیران بخشهای خصوصی و دولتی دو کشور اعلام کرد.

* خوشرو: «خلع سلاح هسته ای یک اولویت مطلق است»:  غلامعلی خوشرو، سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل، خلع سلاح کامل هسته ای را یک اولویت مطلق خواند و خواستار حذف مفهوم استفاده یا تهدید به استفاده از سلاحهای هسته ای از دکترینهای نظامی بین المللی شد.

* اجازه مجلس به دولت برای دریافت 5 میلیارد دلار وام از روسیه برای طرحهای عمرانی: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز (چهارشنبه) به دولت اجازه دادند تا مبلغ 5 میلیارد دلار وام از دولت روسیه برای طرحهای عمرانی دریافت کند.

* رئیس جمهوری نیکاراگوئه: «به دولت و ملت انقلابی و غیور ایران درود میفرستم»: دانیل اورتگا، رئیس جمهوری نیکاراگوئه در دیدار محمدجواد ظریف، رئیس دستگاه دیپلماسی گفت: به دولت و ملت انقلابی و غیور ایران درود میفرستم و همواره به یاد آنها هستم.

* آناتولی: جنگنده های ترکیه مواضع داعش در جرابلس سوریه را بمباران کردند: جنگنده های نیروی هوایی ترکیه بامداد روز چهارشنبه منطقه جرابلس از توابع استان حلب سوریه را بمباران کردند. این گزارش افزوده، همزمان توپخانه ارتش ترکیه نیز این منطقه را به شدت زیر آتش گرفته است. هدف از این عملیات خارج کردن داعش از منطقه اعلام شده است. جنگنده های ترکیه از پایگاه اینجرلیک برخاسته اند و گفته میشود در این میان، نیروهای ویژه ترکیه که کلاه سبز نیز خوانده میشوند وارد خاک سوریه شده اند.

صئ........بهداشت و سلامت

۳ تن ماده غذایی فاسد معدوم شد: رئیس سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت، از معدوم سازی حدود ۳ تن ماده غذایی فاسد و غیر قابل مصرف توسط بازرسان بهداشت محیط از ۱۰ تا ۲۷ مرداد سال جاری خبر داد.  محراب آقازاده گفت: طبق شکایات واصله مردمی از سامانه ۱۹۰ در خصوص مشکلات بهداشتی در اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در کشور، مقدار ۲۹۹۲ کیلوگرم انواع مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته و غیر قابل مصرف در نیمه دوم مرداد سال جاری، جمعآوری و معدوم شد. وی افزود: این مواد شامل ادویه جات، خیارشور فله، جگر و سنگدان مرغ، سوسیس، کالباس و همبرگر، برنج، رنگ مصنوعی، انواع نوشابه، دوغ، آب میوه، روغن زیتون، انواع شیر، شیرینیجات، تنقلات، انواع ترشیجات و سسها بوده است و استانهای فارس، اصفهان، تهران، کردستان، بوشهر و البرز بیشترین شکایات مردمی را داشته اند.

 

صئ........از شش نقطه جهان

* اروشنکو، نابغه آنارشیستی که نابینایان را باسواد میکرد: اگر همه دنیا او را به عنوان یک نویسنده و مترجم چیره دست بشناسند، نابینایان مناطق مختلف اتحاد جماهیر شوروی اما پیشتر از این، او را به عنوان یک معلم بزرگ میشناسند. «واسیلی اروشنکو» یک نابینای روسی اکراینی است که در ۱۲ ژانویه ۱۸۹۰ در منطقه اوبوچفکا در استان بیلگاراد روسیه به دنیا آمد. نابینا شدن اروشنکو به چهار سالگی او باز میگردد. ابتلای واسیلی به سرخک، عامل این اتفاق ناگوار در زندگی او بود. این اتفاق اما نتوانست خللی در سیر پیشرفت این نابینای نابغه ایجاد کند. علاقه اش به آموختن زبان باعث شد از همان سالهای آغازین زندگی، قدم در وادی جادویی زبانها بگذارد. زبانهای مختلفی آموخت و در زبانشناسی هم نام و جایگاهی برای خود دست و پا کرد.

اروشنکو را با سفرهای فراوانش هم باز میشناسند. اولین سفر این نویسنده روس به ۲۲ سالگیش برمیگردد. سفری که به مقصد انگلستان انجام شد و حضور واسیلی در این کشور دو سال به طول انجامید. او در این دو سال، علوم مختلف مربوط به نابینایان را در یکی از مؤسسات ویژه نابینایان در انگلستان آموخت. اولین تجربه آموزگاری واسیلی به ۱۹۱۴ و مدرسه نابینایان توکیو باز میگردد. او در این حضور، مدتی را به تدریس زبان اسپرانتو به نابینایان ژاپنی پرداخت. دو سال بعد، واسیلی به تایلند رفت و نخستین مدرسه نابینایان این کشور را بنا نهاد. پس از مدتی، به هند رفت و در آنجا با اتهام بلشویک بودن زندانی و سپس تبعید شد. مدتی بعد، اروشنکو توانست از هند بگریزد. به بندر شانکهای در چین و از آنجا به ژاپن رفت. تسلطش به زبان ژاپنی به او کمک کرد که مقالات و داستانهای زیادی برای ژاپنیها بنویسد. در ماه می ۱۹۲۱ در تظاهرات کارگری و کنگره فدراسیون سوسیالیست ژاپن شرکت کرد و به همین دلیل دستگیر شد. از ژاپن هم اخراجش کردند و در پی این اخراج، واسیلی راهی پکن شد و در آنجا آموزش روسی را در دانشگاه پکن و کالج زنان چین آغاز کرد. در طول همان اقامت بود که با «لو شون» نویسنده نامآشنای چینی آشنا شد و حاصل این آشنایی، ترجمه آثار اروشنکو به چینی به قلم این نویسنده توانا بود.

در ۱۹۳۵، اولین مدرسه نابینایان ترکمنستان را در نزدیکی شهر ماری بنیان نهاد و تا سال ۱۹۴۵ در آنجا ماند. در سالهای ۱۹۴۵ تا ۱۹۴۸ به عنوان استاد مدرسه نابینایان مسکو مشغول بود و در سالهای ۱۹۴۹ تا ۱۹۵۱ در تاشکند به تدریس پرداخت. در سال ۱۹۵۲ به «اوبوخیوکا» رفت تا بر روی کتاب آخرش کار کند. اروشنکو، در همان سال درگذشت. بسیاری از آثار و نوشته هایش در طول زمان، بدست افراد مختلف از بین رفته است. در شهر استاری اوسکول موزه ای برای یادبود او بنا شده است.

* گلواژه: هر کس عادت کند که به هر دلیل هر حرفی را باور کند، از صورت انسانی خارج میشود. ابن سینا

* گلواژه: نیکبخت ترین مردم کسی است که کردار را به سخاوت بیاراید و گفتار به راستی. ابن سینا

صئ........ورزشی

* حواشی المپیک ریو: هرچند المپیک تابستانه ریو به اتمام رسیده است، اما اخبار حاشیه ای آن هنوز ادامه دارد. برخی از این حواشی را مرور میکنیم: اتحادیه اروپا قهرمان ریو 2016: پارلمان اروپا با انتشار یک عکس جالب، قهرمانی اتحادیه اروپا را با کسب 325 مدال در المپیک ریو تبریک گفت. اتحادیه اروپا در ماههای گذشته پس از جدایی بریتانیا از این اتحادیه، وضعیت خوبی ندارد و شاید با این گونه اخبار، در تلاش است از جدایی دیگر کشورهای تأثیر گذار از این سازمان جلوگیری کند. رسوایی بولت ادامه دارد: روزنامه گلوبو برزیل چند ساعت پس از انتشار تصاویر رسوایی بولت در شبکه های اجتماعی، تصاویر جدیدی از این دونده جاماییکایی منتشر کرده که وی شرایط عادی ندارد. ایران در رده ششم آسیاییهای ریو: چین به مانند مسابقات آسیایی، همچنان در صدر جدول کشورهای آسیایی قرار دارد و با فاصله 14 مدال طلا نسبت به تیم دوم، فاصله ای دست نیافتنی با دیگر کشورهای آسیایی دارد.  پس از چین، ژاپن با 12 و کره جنوبی با 9 مدال طلا در رده های بعدی قرار دارند. ازبکستان و قزاقستان نیز با 4 و 3 مدال طلا در رده های چهارم و پنجم قرار دارند تا بالاتر از کشور ما عملکرد مناسبتری در ریو ثبت کرده باشند. ارقام جالب ریو 2016: در المپیک ریو بیش از 10 هزار ورزشکار در اولین المپیک برگزار شده در آمریکای جنوبی به رقابت پرداختند. در ریو 207 کشور به رقابت پرداختند، اما تنها 78 کشور توانستند با حد اقل یک مدال این رقابتها را ترک کنند تا 129 کشور بی آنکه مدالی به دست آورند، راهی خانه شوند. در این رقابتها، تنها 59 کشور موفق به کسب مدال طلا شدند که نسبت به 55 کشور در المپیک لندن، این رقم افزایش یافته است. ورزشکاران در 31 رشته ورزشی به رقابت پرداختند و در 306 رقابت ورزشی، مدال اهدا شد. بولت سومین ورزشکار پر افتخار دو و میدانی در المپیک: اوسین بولت، با کسب سه مدال طلا در ریو، خود را به رده سوم ورزشکاران دو و میدانی رساند. بولت در سه المپیک پکن، لندن و ریو، توانست 9 مدال طلا کسب کند. پاوو نورمی از فنلاند، با کسب 9 مدال طلا و سه نقره در دهه 1920 میلادی، در صدر جدول این رقابتها قرار دارد و کارل لوییس آمریکایی با 9 مدال طلا و یک نقره در جایگاه دوم است. 27 رکوردشکنی در ریو، شنا در صدر: در جریان المپیک ریو، رکورد ورزشهای مختلف 27 بار شکسته شد که ورزش شنا و وزنه برداری، با 8 رکوردشکنی مشترکاً در جایگاه اول قرار دارند. دوچرخه سواری با 7 رکوردشکنی در جایگاه دوم قرار میگیرد، دو رشته دو و میدانی و تیر و کمان نیز با سه و یک رکوردشکنی در جایگاه بعدی قرار دارند. آمریکا همچنان در صدر ادوار المپیک: آمریکاییها موفق شدند در جریان المپیک ریو، هزارمین مدال طلای خود را به دست آورند و حالا با 1022 مدال طلا، در صدر جدول مدالآوران قرار دارند. بعد از آمریکا، اتحاد جماهیر شوروی با وجود اینکه سالهاست به کشورهای کوچک تجزیه شده است، همچنان با کسب 395 مدال طلا در رده دوم قرار دارد. بریتانیا که در المپیک ریو عملکردی درخشان داشت، 261 مدال طلا کسب کرده و در رتبه سوم قرار دارد.

چین، فرانسه، ایتالیا، آلمان، مجارستان، آلمان شرقی و رسیه کشورهایی هستند که در رده های بعدی قرار دارند. کنیا موفقترین کشور آفریقایی ریو: کاروان کشور کنیا با کسب 6 مدال طلا، 6 نقره و یک برنز، موفقترین کشور آفریقایی در ریو 2016 شد. کنیاییها تمامی مدالهای خود را در رشته دو و میدانی کسب کردند تا مجدداً مشخص شود با سرمایه گذاری در رشته هایی مانند دو و میدانی که مدالهای بسیاری در آن وجود دارد، تیمها در نتیجه گیری موفقتر عمل خواهند کرد. پس از کنیا، آفریقای جنوبی با 2 مدال طلا، 6 نقره و 2 برنز در جایگاه دوم کشورهای آفریقایی قرار گرفت. اتیوپی و ساحل عاج نیز دیگر کشورهای آفریقایی هستند که در ریو موفق به کسب مدال طلا شدند.

* گلواژه: بزرگترین موفقیت عبارت است از اعتماد یا سازش کامل بین اشخاص صمیمی. رالف والدو امرسون

 

صئ........فرهنگ و هنر

* آغاز به کار جشنواره کشوری موسیقی نابینایان و کمبینایان در بانه: موسیقیدانان نابینا و کمبینای کشور، صبح روز چهارشنبه، سوم شهریور، در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بانه، گرد هم آمدند تا برای سومین بار، زنگ آغاز جشنواره کشوری موسیقی نابینایان و کمبینایان را به صدا در آورند. آیین افتتاحیه این جشنواره، از ساعت ۹.۳۰ دقیقه صبح آغاز شد که پس از تلاوت قرآن و اجرای سرود ملی جمهوری اسلامی ایران و خیر مقدم میزبانان جشنواره، عذیری، فرماندار بانه طی سخنانی ضمن تقدیر از تلاشهای انجمن نابینایان و کمبینایان شهر بانه در راستای شکلگیری این جشنواره، برگزاری جشنواره هایی از این دست را ابزاری برای حضور درخشانتر آسیبدیدگان بینایی در سطح جامعه دانست و گفت: «نابینایان و کمبینایانی که من در مسیر تدارک این جشنواره با آنها مواجه شده ام، همگی از انسانهای بسیار پر تلاش و توانمندی هستند که علیرغم مشکلات فراوان، توانسته اند پله های ترقی را بالا بروند و به جامعه اثبات کنند که ندیدن دلیل بر ناتوانی نیست.»

در ادامه برنامه، خلیفه قادر، از نوازندگان چیره دست دو تار از تربت جام به اجرای برنامه پرداخت. همچنین، بخش دیگری از آیین افتتاحیه، به گرامیداشت یاد و خاطره ی استاد فقید، شادروان محمود رضایی، از موسیقیدانان برجسته نابینا اختصاص یافت و امیر سلامی، از شاگردان آن استاد مرحوم، ضمن مرور زندگینامه ایشان، برخی از آثار ماندگارش را برای حضار معرفی کرد. بخش رقابتی جشنواره کشوری موسیقی نابینایان و کمبینایان بانه، از عصر چهارشنبه آغاز خواهد شد.

* علی قمصری «همسو با شالهای کونگ فو» در شب شنبه های حافظ: «همسو با شالهای کونگ فو» عنوان پنجمین ویژه برنامه «شب شنبه های حافظ» است که ساعت ۲۱ شنبه ششم شهریور با حضور علی قمصری نوازنده و آهنگساز موسیقی ایرانی در تالار حافظ برگزار میشود.

صئ........حوادث

* زن اردبیلی بدلیل اختلاف با همسرش، خود را از طبقه چهارم ساختمان پرت کرد: پلیس اردبیل مردی را در ارتباط با سقوط همسرش از طبقه چهارم بالکن خانه دستگیر کرد. او در بازجوییها مدعی شده که همسرش پس از درگیری با او، به قصد خودکشی به سمت بالکن رفت و از آنجا به پایین پرید. این زن در بیمارستان بستری است و اقدامات درمانی روی او ادامه دارد. در فیلم کوتاهی که از حادثه منتشر شده، لحظه سقوط زن جوان در حالی دیده میشود که چند ثانیه قبل از آن سایه فرد دیگری نیز در بالکن وجود دارد. همسر فرد سقوط کرده به ماموران گفته است: «به دلیل اختلافاتی که با همسرم داشتم با هم درگیر شدیم. او ناگهان به سمت بالکن رفت و روی نرده ها نشست. قصد خودکشی داشت. گفت اگر نزدیکش شوم به پایین میپرد. چند بار سمت بالکن آمدم، اما دوباره به خانه برگشتم. دفعه آخر که میخواستم منصرفش کنم، وارد بالکن شدم تا دستانش را بگیرم، اما او به پایین پرید.»

صئ........چاردیواری

* سلام عزیزان. ایام به کام. امیدوارم با کاهش نسبتی دما بتوانید از حال و هوای فصل تابستان بیشتر لذت ببرید. به ویژه دمدمهای غروب و صبح خیلی زود که تابستان واقعاً خودنمایی میکند. اما تماسهای شما عزیزان: خانم سقازاده از کاشان: با قدردانی از یادداشتهای سخن هفته دو نکته مطرح کرده اند که به نظرم جالب و قابل توجه سایر دوستان است. یکی آنکه ایشان تأکید دارند نابینایان باید در وسایل شخصی یا محل کار خود وسایلی داشته باشند که به درد افراد بینا هم بخورد. مانند داشتن آینه یا تقویم رومیزی یا ساعتهایی که هم گویا است و هم قابل استفاده افراد بینا. دیگر آنکه به گفته ایشان بسیاری از نابینایان از گرفتن عکس رویگردانند. اما به گفته خانم سقازاده گرفتن عکس با دیگران هم موجب تعامل بهتر با افراد بینا است و هم با گذشت زمان مرور این عکسها توسط بینایان نزدیک به افراد نابینا خاطرات گذشته نابینایان را زنده میکند. از ایشان به خاطر نکات ظریفی که مطرح کردند سپاسگزارم. آقای برزگر از میبد با انتقاد از ستون شش نقطه گفته اند: چرا در این ستون از شخصیتهای مسلمان یا ایرانی یاد نمیشود. دوست عزیز! این ستون در اساس برای انعکاس فعالیتهای نابینایان در سطح جهان است و مانند این است که شما بپرسید چرا در اخبار ایران خبرهای جهان گنجانده نمیشود. در مورد انتقاد دیگرتان، یعنی پرداختن بیشتر روزنامه به رادیو و هنرمندان به جای سینما گفتنی است، البته رسانه های شنیداری بیشتر مورد استقبال نابینایانند، اما نباید منکر ضرورت ارتباط نابینا با تلویزیون و سینما شد که در عین تصویری بودن، شنیداری نیز هستند. آقای نودهی در مورد ورزش اختصاصی نابینایان پرسیده اند مهمترین این ورزشها گلبال است که نیاز به قوه شنیداری دقیق نیز دارد و ورزشهای دیگری مانند توربال یا شودان نیز داریم که کمتر در ایران رایجند. در مورد پرسشتان در خصوص بیمه منظور شما را نفهمیدیم. بیمه سلامت فقط نیازهای درمانی را پوشش میدهد، در حالی که بیمه از کار افتادگی بیمه اجتماعی است و بر اساس آن به فرد حقوق یا مستمری از کار افتادگی داده میشود. آقای رحمتی بر ضرورت انتشار رسانه های نوشتاری به خط بریل تأکید کردند. اما انتشار هفته نامه یا ماهنامه را بر روزنامه ارجح دانستند. شاید ما هم با این نگاه موافق باشیم، اما بسیاری از دوستان نابینا خواهان انتشار ایران سپید به صورت روزانه هستند. خانم اسماعیلی از مطلب درد شانه ها تشکر کردند. آقای ابراهیم صالحزهی از دیار سیستان در مورد علت عدم انتشار اسکناس با علائم بریل پرسیده اند. این کار به گفته مسؤولین بانک مرکزی صورت گرفت، اما واقعیت آن است علائم برجسته اسکناسها در واقع قابل استفاده برای نابینایان نیست و این کار با استفاده از کارشناسی نابینایان صورت نگرفته که امید است در چاپ اسکناسهای جدید اصلاح شود. آقای قربانی از عدم صدور دست چک شکایت کردند. این امر غیر قانونی است و فقط مستلزم ارائه تعهدنامه فرد نابینا مبنی بر پذیرش مسؤولیت حقوقی اعمال بانکی خود است.

 

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *