شناسه خبر: 9897 منتشر شده در مورخ: 1395/5/31 ساعت: 08:28 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه یکشنبه 31 مرداد 1395

روزنامه یکشنبه 31 مرداد 1395

به اطلاع خوانندگان می رساند: تفاوت های که در نحوه نوشتن کلمات وجود دارد ناشی از تفاوت رسم الخط بریل با بینایی است به طوریکه در رسم الخط بریل بسیاری از کلمات که در بینایی جدا هستند به صورت پیوسته نوشته می شوند.

روزنامه «ایران سپید»

یکشنبه 31 مرداد 1395،

 18 ذی القعده 1437،

21 آگوست 2016

سال بیستم شماره 5362

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی:

 تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

.........عناوین این شماره.......

افزایش کمک هزینه مراکز غیر دولتی بهزیستی 2

دیدگاه مجموعه اصلاحطلبان بر حمایت از روحانی متمرکز است 4

«مشهد» نخستین شهر گوهرسنگ دنیا 5

امکان استرداد اینترنتی بلیت قطار مهیا میشود 7

ایران، رتبه 89 دنیا از نظر اختصاص بودجه به حوزه سلامت 9

این طلا حاصل دو سال زحماتم بود 11

دور همی در یک عصر مرداد، در عمارت عهد قجری 13

حوادث

اطلاعرسانی

صئ........ویژه

* افزایش کمک هزینه مراکز غیر دولتی بهزیستی: هیئت وزیران در جلسه روز چهارشنبه میزان کمک هزینه قابل پرداخت به مراکز توانبخشی غیر دولتی را در سال ۱۳۹۵ مشخص کرده و افزایش داد. بر این اساس، میزان کمک هزینه (یارانه) پرداختی سازمان بهزیستی به مراکز غیر دولتی روزانه و شبانه بابت نگهداری، خدمات توانبخشی، آموزشی و حرفه آموزی معلولان بدین شرح اعلام میشود. مراکز نگهداری روزانه درجه (۱) سالمندان و بیماران روانی مزمن ۳ هزار و ۸۱۰ میلیون ریال، درجه (۲) ۳ هزار و ۴۰۰ میلیون ریال، مراکز شبانه روزی درجه (۱) ۵ هزار و ۶۰۰ میلیون ریال، درجه (۲) ۵ هزار و ۱۰۰ میلیون ریال و همچنین ارائه خدمات تخصصی توانبخشی در منزل به این افراد یک هزار و ۳۴۰ میلیون ریال و کارگاههای تولیدی ۳۹۲ میلیون ریال خواهد بود. همچنین به مراکز شبانه روزی درجه (۱) جهت نگهداری معلولان، سالمندان و بیماران روانی مزمن فاقد سرپرست ۶ هزار و ۷۲۰ میلیون ریال و درجه (۲) ۶ هزار و ۲۲۰ میلیون ریال تخصیص یافت. به مراکز شبانه درجه (۱) جهت نگهداری معلولان، سالمندان و بیماران روانی مزمن با نیازهای خاص (ایدز، هپاتیت، ام اس، آلزایمر و ضایعه نخاعی) ۶ هزار و ۷۲۰ میلیون ریال پرداخت میشود. برای مراکز نگهداری افراد دارای اطلاعات نافذ رشد (اوتیسم) روزانه درجه (۱) ۴ هزار و ۳۰ میلیون ریال در نظر گرفته شده است. همچنین سازمان بهزیستی کشور مجاز شد با در نظر گرفتن کیفیت خدمات ارائه شده در مراکز مذکور و با توجه به سقف اعتبارات مصوب، نسبت به پرداخت یارانه بر اساس درجه بندی مراکز منطبق با ضوابط مربوط اقدام کند.

هیئت وزیران در ادامه با اصلاح لایحه تشکلهای مردم نهاد موافقت کرد. اصلاح این لایحه به منظور تسهیل در فعالیت آنها و همچنین اخذ مجوز از دستگاههای مربوطه اصلاح شده است.

* گلواژه: زندگی شگفت انگیز است، فقط اگر بدانید که چطور زندگی کنید. نلسون ماندلا

صئ........سیاسی

 * دیدگاه مجموعه اصلاحطلبان بر حمایت از روحانی متمرکز است: یک عضو مجمع نیروهای خط امام (ره) گفت: دیدگاه مجموعه اصلاحطلبان این است که در انتخابات آتی از آقای روحانی حمایت کنند و نمیتوان نظرات افراد را به پای کل جریان اصلاحطلبی نوشت. قاسم مهرزاد صدقیانی با تأکید بر اینکه در حال حاضر هیچ اصلاحطلب ریشه داری سخن عبور از روحانی را بر زبان نمیآورد، اظهار کرد: در دوران اصلاحات نیز عده ای جاهلانه این شعار را مطرح کردند، اما پس از آن خودشان اعتراف کردند که این دیدگاه، درست نبوده است و در حال حاضر نیز فکر نمیکنم هیچ اصلاحطلبی سخن عبور از روحانی را مطرح کند.

* المانیتور: «ایران در پی گسترش روابط اقتصادی با کشورهای آمریکای لاتین پس از توافق هسته ای است»: سایت المانیتور با انتشار گزارشی از سفر آتی محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران به شش کشور آمریکای جنوبی نوشت: ایران قصد دارد روابط اقتصادی خود را با این کشورها در فضای پس از توافق هسته ای گسترش دهد. المانیتور نوشت: سفر هیئت ایرانی به کشورهای آمریکای جنوبی به امید سرمایه گذاری بر روی ظرفیتهای اقتصادی پس از توافق هسته ای بین ایران و شش قدرت جهان انجام میشود. ظریف قرار است نخستین سفر دوره ای و منطقه ای خود را به آمریکای جنوبی به مدت یک هفته در صدر هیئت عالی رتبه 60 نفره ای به شش کشور آمریکای جنوبی شامل کوبا، نیکاراگوئه، اکوادور، شیلی، بولیوی و ونزوئلا انجام دهد.

* اذعان آنکارا به اشتباه بودن سیاستهایش در قبال سوریه: معاون نخست وزیر ترکیه اذعان کرد: منبع دردهای امروز ترکیه سیاست آنکارا در قبال سوریه است. نومان کورتولموش، معاون نخست وزیر ترکیه گفت: هیچ کشوری از جمله ترکیه نمیتواند یک راهکار سیاسی "درست" برای دستیابی به راه حل در سوریه ارائه کند و من این مسأله را سالهاست میگویم.

صئ........اجتماعی

* «مشهد» نخستین شهر گوهرسنگ دنیا: بهمن نامور مطلق، معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی کشور گفت: وضعیت مناسب جغرافیایی-هنری در منطقه خراسان حائز اهمیت است، به گونه ای که ۴۰ درصد سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی جهان در خراسان بزرگ قرار دارد. مشهد از این به بعد یک معنای تازه یافته و برند سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی در جهان است.

* فعالیت ۲۰۰۰ «یاورمربی» از اول مهر در مدارس کشور: اردشیر دهقانی، معاون فعالیتهای سازمان دانشآموزی از فعالیت ۲ هزار یاورمربی از اول مهر در مدارس کشور خبر داد.

وی افزود: آموزش مربیان از سال ۹۳ با حضور ۵۰۰ مربی طی چند دوره مختلف برگزار شد. همه مربیان باید بدانند که رفتار و سکنات آنها الگویی برای اعضای جوان خواهد بود و به ما کمک میکند از این ظرفیت به خوبی استفاده کنیم. آموزشها در سه بخش دانش، مهارت و معرفت توسط اساتید برجسته برگزار میشود.

* کمک ۵۰ میلیاردی به مهدکودکهای محروم: حبیب ا... فرید، معاون اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: ۱۲۰۰ مهدکودک در حاشیه شهرها داریم و برای مهدکودکهای محروم ۵۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته ایم. 17 هزار مهدکودک داریم که از این تعداد 7 هزار مهدکودک در روستاها هستند و 1200 مهدکودک حاشیه ای در اطراف شهرها داریم. وی افزود: 50 میلیارد تومان برای یک وعده غذای گرم در روستامهدها و مهدهای مناطق حاشیه نشین در نظر گرفته شده که امسال با توجه به دستور مقام معظم رهبری برای توجه بیشتر به مناطق حاشیه ای، پوشش یک وعده غذای گرم برای تمامی مهدهای حاشیه ای انجام میگیرد.

* بطری آب پلاستیکی نباید یخ بزند: مهتاب باغبان، مدیر دفتر کنترل کیفی آب و بهداشت آبفای استان تهران گفت: بطریهای آب پلاستیکی که برای یخ زدن داخل فریزر قرار میگیرند، مشکلاتی برای کیفیت آب ایجاد میکنند.

 

صئ........اقتصادی

* امکان استرداد اینترنتی بلیت قطار مهیا میشود: شرکت حمل و نقل ریلی رجا اعلام کرد: برای  افزایش خدمات به متقاضیان سفر با قطارها، این شرکت امکان استرداد بلیتهای اینترنتی را فراهم میکند. وی گفت: استرداد و دریافت خسارت در کاربری اینترنتی خریدار بلیت بر اساس کد استرداد که به شماره همراه مسافر ارسال خواهد شد، انجام میشود. با راه اندازی این برنامه، متقاضیان حتماً در زمان خرید بلیت باید شماره تلفن همراه خود را به صورت دقیق ثبت کنند؛ در غیر این صورت مسئولیتش با مسافر خواهد بود.

* عرضه کارتهای اعتباری از مهر ماه: بانک مرکزی اعلام کرد کارتهای اعتباری از مهر ماه عرضه و معاملات واقعیتر میشود. فرشاد حیدری، معاون نظارت بانک مرکزی گفت: این کارتها برای تأمین تسهیلات خرد و ایجاد رضایت بیشتر هموطنان گرامی در استفاده از تسهیلات خرد بانکی است و برای هر متقاضی واجد شرایط، بر اساس اعتبار سنجی و بررسی توان پرداخت شهروندان، یک کارت اعتباری اعطا میشود. کارتهای اعتباری در سه سطح برنزی (تا سقف یکصد میلیون ریال)، نقره ای (تا سقف سیصد میلیون ریال) طلایی (تا سقف پانصد میلیون ریال) و برحسب توان بازپرداخت اقساط متقاضیان صادر خواهد شد. با استفاده از کارتهای اعتباری، معاملات به صورت واقعیتر انجام و از معاملات صوری جلوگیری میشود؛ چرا که این کارتها سبب حذف دریافت برگه فروش از سوی شهروندان و ارائه آن به بانکها برای دریافت تسهیلات خواهند شد و رفت و آمد به بانکها را کاهش خواهند داد. نحوه استفاده از کارتهای اعتباری به این صورت خواهد بود که شهروندان در طول ماه نسبت به خرید کالا و خدمات مورد نیاز خود اقدام میکنند و چنانچه قادر به پرداخت بدهی خود در پایان ماه نباشند، مانده بدهی آنان به مدت 12 تا 36 ماه تقسیط میشود. به گفته حیدری، کارتهای اعتباری بر اساس عقد مرابحه و نرخ سود آن بر پایه نرخ سود مصوب شورای پول و اعتبار خواهد بود.

 

صئ........بهداشت و سلامت

* ایران، رتبه 89 دنیا از نظر اختصاص بودجه به حوزه سلامت: وزیر بهداشت گفت: در بین 20 کشور منطقه از نظر اختصاص بودجه به حوزه سلامت رتبه هشتم و در دنیا رتبه 89 را داریم. مقام معظم رهبری فرموده اند که باید به اندازه متوسط منطقه، یعنی حدود 8.4 درصد از تولید ناخالص داخلی (GDP) را در حوزه سلامت هزینه کنیم که در حال حاضر این رقم حدود 6.9 درصد است.

* توزیع نامناسب، مشکل پزشکی در ایران: رئیس سازمان نظام پزشکی گفت: درصد خطاهای پزشکی در ایران پایینتر از حد معمول جهانی آن است. دکتر علیرضا زالی به مناسبت روز پزشک افزود: بیش از ۱۱۵ هزار پزشک در سازمان نظام پزشکی کشور عضو هستند. از این تعداد ۶۸ هزار نفر پزشک عمومی بوده و مابقی پزشکان متخصص و فوق تخصص هستند. همچنین بیش از ۳۰ هزار دندانپزشک و حدود ۱۹ هزار داروساز نیز عضو سازمان نظام پزشکی هستند. وی با بیان اینکه با توجه به شاخصهای جهانی هنوز در کشور کمبود پزشک داریم، اظهار داشت: در مجموع با در نظر گرفتن مجموع فارغ التحصیلان کشور در دانشگاههای دولتی و آزاد و نیز افرادی که در خارج از کشور تحصیل کرده و برای تأییدیه مراجعه میکنند، به نظر میرسد در حال حاضر نیاز کشور به پزشک به نقطه اشباع نزدیک میشود و میتوان گفت مشکلی از این نظر نداریم. آنچه بیش از کمبود پزشک با آن مشکل داریم، بحث توزیع نامتناسب و نامتوازن پزشکان در کشور است.

* ارتباط سنگ کیسه صفرا با بیماری قلبی: محققان میگویند: خطر بروز بیماریهای قلبی در افرادی که سابقه ابتلا به سنگ کیسه صفرا دارند بیشتر است. به گزارش یونایتدپرس، متخصصان معتقدند افرادی که سابقه ابتلا به سنگ کیسه صفرا را دارند باید توجه بیشتری به سلامت قلب و عروق خود داشته باشند؛ از جمله اینکه رژیم غذایی سالمی را انتخاب کرده و سبک زندگی صحیح و سالمی را دنبال کنند.

 

صئ........ورزشی

* این طلا حاصل دو سال زحماتم بود: حسن یزدانی، نماینده ۷۴ کیلویی کشتی آزاد در یک نمایش خارق العاده نمایندگان روسیه، ترکیه و ازبکستان را شکست داد و بعد از ۱۶ سال در این رشته، ایران را صاحب مدال طلای المپیک کرد. حسن یزدانی بعد از کسب مدال طلا گفت: مسابقات المپیک، میدان سختی است. همه با آمادگی کامل پا به این رقابتها گذاشته بودند. کشتی نخست را با امتیاز عالی به پایان رساندم، حریف ترکم هم کشتیگیر خوبی بود. در نهایت لطف خدا شامل من شد تا فینالیست شوم و به مدال طلا برسم. حریف روسم در فینال، کشتیگیر بزرگی بود. البته او تمارض زیادی میکرد و داوری هم دچار نقایصی بود. روسها کمنفس هستند و میدانستم باید چگونه با وی مبارزه کنم. قهرمان المپیک گفت: دکتر اعلام کرده بود که وی نمیتواند رقابت کند، ولی چون داوریها با روسیه بود، از این حریف حمایت کردند و او در رقابت باقی ماند. خدا را شکر که توانستم طلایی شوم و دل مردم ایران را شاد کنم. دو سال است در حال تلاشم و امروز نتیجه این زحماتم را گرفتم. مدالم را از همینجا به مردم ایران تقدیم میکنم. طلای یزدانی، ششمین طلای کشتی آزاد ایران در تاریخ المپیک پس از کسب طلا توسط امامعلی حبیبی، غلامرضا تختی، عبد ا... موحد، رسول خادم و علیرضا دبیر بود. این طلا ایران را به جایگاه بیست و پنجم جدول رده بندی مدالها رساند.

* هتتریک بولت در طلای المپیک: فینال دوی چهار در 100 متر مردان المپیک با حضور 8 تیم برگزار شد. در پایان این رقابت، تیم جامائیکا با زمان 37.27 ثانیه به مقام قهرمانی دست یافت. در ترکیب جامائیکا، اوسین بولت، آسافا پاول، نیکل آشمیده و یوهان بلیک حضور داشتند. بولت در حالی قهرمانی در این ماده را جشن گرفت که در دوهای 100 و 200 متر نیز توانسته بود به قهرمانی در ریو برسد. این دونده در المپیکهای 2008 و 2012 نیز در این سه ماده قهرمان شده بود و بدین ترتیب به نهمین طلای المپیکش دست یافت.

 

صئ........جعبه جادو

* گذری کوتاه به تاریخ نه چندان دور معماری عمارتهای قدیمی که مسکن اجداد بود، اما نه با نگاهی تاریخی و بررسی ابعاد سبک معماری؛ شاید مرور یک عکس ثبت شده در ذهن، تعبیر دقیقتری باشد از آنچه مشاهده میکنی. مشاهده میکنی و میروی به اعماق خاطراتی که حضور فیزیکی نداشته ای در لحظه لحظه آنها، اما خوانده ای و به قول محمد صالحعلا، زلف گره زده ای؛ گریه کرده ای و خندیده ای و با آن خاطرات، در اتاقهای اسرارآمیز عمارتهای عهد قجری با قهرمانان قصه ها قدم زده ای و شبها، در کنار اعضای خانواده، به داستانهای مادربزرگ گوش داده ای؛ قصه دیو و پری، شیرین و فرهاد، شهرزاد و ملک.... و آخر شب، از ترس «از ما بهترون»، با لرز و تشویش چشمانت را بسته ای که مبادا تو را به جشن عروسی خودشان ببرند و صبحها با صدای پرندگان آوازه خوان بالای درختان سر بر افراشته در سراسر حیات، از خواب برخاسته ای و باز با قهرمانان قصه، صبحانه خورده ای، آن گاه که نسیم سحر صورتت را نوازش داده و بوی دود مطبخ خانه را که مرغ و مسما و فسنجان ظهر را به آسمان فرستاده، در رهگذری کوتاه، به مشام تو رسانده و در یک کلام، معنی زندگی مردم قصه ساز را با آن عکس درک کرده و باز به دنیای امروز باز میگردی. همه این تصاویر شاید تنها ظرف چند ثانیه از ذهنت عبور کند، وقتی پا به صحنه ضبط تازه ترین برنامه مهران مدیری میگذاری. «دور همی»، رهآورد تازه مهران مدیری و گروهش که از نوروز امسال روی آنتن شبکه نسیم، آخر هفته های کهنه مخاطبان را به اول هفته های تازه شان پیوند میزند و معنی کهنگی و تازگی را از بین میبرد. شاید وجه ممیزه «دور همی» در مقایسه با برنامه های نظیر آن، همین استیج برنامه باشد؛ البته که رعایت ادب مدیری هنگام گفتگو با میهمانان و صدای موسیقی زنده به عنوان قطعات کوتاه میان آیتمها را هم نباید نادیده گرفت. الغرض، در یکی از روزهای پایانی مرداد، سر ضبط برنامه «دور همی» حاضر شدیم. همانطور که به نظر میرسید، عوامل گروه با برنامه ریزیهایی که از پیش مشخص بود، از ساعات پیش از عصر، خود را مهیای ضبط یکی از قسمتهای این برنامه پر مخاطب میکردند. سالنی که عملاً استودیوی ضبط برنامه است، محلی در شمال شرق پایتخت پیشبینی شده تا از هر گونه شلوغی در امان باشد. استودیوی ضبط از دو بخش عمده سالن انتظار و سالن اصلی تشکیل شده که هر دو قسمت، مسقف است. محلی که به عنوان سالن انتظار در نظر گرفته شده، فضای وسیعیست که میهمانان حاضر در برنامه، حدود یک ساعت قبل از ضبط، در آن محل حاضر میشوند. در گوشه ای از سالن انتظار، 4 ردیف صندلی به صورت پلکانی تعبیه شده تا اگر زمان انتظار طولانی شد، مهمانان در آن ردیفها بنشینند. سالن اصلی یا همان استودیو، به وسیله یک راهروی اصلی، از سالن انتظار جدا شده است. فضای استودیو ظرفیت 350 تا 400 نفر را دارد و صندلیها در ردیفهای پلکانی چیده شده اند. استیج برنامه، فضای وسیعیست که برخلاف معمول، بلندتر از سطح زمین نیست. فضای بین استیج تا ردیفهای تماشاچیان، به صورت یک خیابان طراحی شده که وسط آن فضا، مثل یک خیابان استاندارد، خطکشی شده و عملاً در حکم خطکشی بین ردیفها تا استیج است. در دو طرف استودیو، یعنی ابتدا و انتهای فضای خیابانی، دو در بزرگ ورودی تعبیه شده که مهمان ویژه، بسته به ابتکار برنامه ساز، با وسیله نقلیه مثل موتور سیکلت، اتومبیل یا حتی اسب، از یکی از آن درها وارد استودیو میشود. دکور استیج، به سبک عمارتهای عهد قجری طراحی شده که بیننده را به یاد خانه های اشرافی آن دوران می اندازد. سه دست مبل، وسایل راحتی استیج را تشکیل میدهد که در مبل وسط، مهمان ویژه و در مبل سمت چپ، مهران مدیری مینشیند؛ البته در بخشهای مختلف ایستاده یا در حال حرکت برنامه اجرا میکند. فضای استیج، مفروش به سه قالی ایرانیست که قالی بزرگتر، مربع شکل و مخصوص مهمان است. "ادامه دارد"

 

صئ........حوادث

* جنایت به خاطر هیچ: سرنشین خودرو پراید، پس از ورود به یک سوپرمارکت، مرد جوان مغازه دار را با ضربات چاقو از پا درآورد. حدود ساعت 12 شامگاه پنجشنبه، بازپرس ویژه قتل مشهد از مرگ پسر 30 ساله در بیمارستان هاشمینژاد باخبر شد که بر اثر اصابت ضربات چاقو به طرز دلخراشی جان سپرده بود. در پی اعلام این خبر، تحقیقات جنایی برای کشف راز جنایت آغاز شد. پسر 27 ساله ای که همراه مقتول در بیمارستان بود به بازپرس گفت: همراه دوستم رضا (مقتول) سوار بر موتورسیکلت در خیابان بهمن مشهد در حال حرکت بودیم که جلوی ما خودروی پژویی بود. زمانی که وارد کوچه باریکی شدیم، راننده ناگهان ترمز کرد و دو دختر جوان پیاده شدند. از آنجا که خودروی پژو، کوچه باریک را بسته بود، از او خواستیم زودتر حرکت کند، اما ناگهان راننده پیاده شد و با هم جر و بحثمان شد، ولی خیلی زود حرکت کرده و به مغازه رضا که همان نزدیکی بود رفتیم. اما دقایقی بعد راننده پژو به همراه دوستش سوار بر خودروی پراید به سوپرمارکت برگشتند. بعد هم راننده پژو با چاقو رضا را هدف قرار گرفت. او به من هم حمله کرد و بعد از آن به کمک دوستش متواری شد. با کمک شاهدان به بیمارستان منتقل شدیم، اما متأسفانه به علت شدت خونریزی رضا جان سپرد. در حال حاضر نیز کارآگاهان جنایی با سرنخهایی که در دست دارند در جستجوی عامل جنایت هستند.

* گردن دزد بدشانس شکست: گردن دزد بد اقبال پس از سرقت 42 پوند از ایستگاه مترویی در روسیه به طرز دلخراشی شکست. دوربینهای مداربسته مستقر در ایستگاه نشان میدهند که دزد با تمام توان و با استفاده از یک دیلم صندوق ایستگاه را از جا کنده و در حال فرار نیز چندین بار زمین میخورد. اما دزد بدشانس ناگهان دچار حادثه شده و گردنش میشکند. مأموران پلیس نیز پس از دستگیری دزد، وی را به بیمارستان منتقل میکنند تا پس از بهبودی به پرونده اش رسیدگی شود.

صئ........اطلاعرسانی

* برگزاری کارگاه آشنائی والدین فرزندان نابینا و کمبینا با رایانه و نرم افزارهای ویژه نابینایان: شرکت پکتوس، قصد دارد طی کارگاهی چهار ساعته

ویژه والدینی که فرزند نابینا یا کمبینا دارند، تکنولوژیهای روز دنیا در خصوص آموزش، مطالعه، بازی و سرگرمی ویژه  افراد دارای آسیب بینایی را به

آنها معرفی کند. مهلت ثبت نام در این کارگاه، تا روز دهم شهریور است. جهت ثبت نام در کارگاه به سایت www.pactos.net مراجعه کنید یا با شماره تلفن 88810291 تماس بگیرید.

* به اطلاع افراد نابینا و کمبینا که دارای مهارتهای فنی و حرفه ای در زمینه های قالیبافی، گلیمبافی، گبه بافی و هر کار دستی دیگر (صنایع دستی) هستند و همچنین از افرادی که دارای کارشناسی زبانهای انگلیسی، فرانسه، عربی و... هستند به منظور برنامه ریزی اشتغال با دفتر انجمن نابینایان ایران به شماره 22560060 تماس حاصل فرمایند. مهلت ثبت نام 1/6/95

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *