شناسه خبر: 9867 منتشر شده در مورخ: 1395/5/25 ساعت: 15:18 گروه: مشاوره  
(تفاهم نامه همکاری فی مابین سازمان بهزیستی کشور و بنیاد علمی آموزشی قلم چی)

(تفاهم نامه همکاری فی مابین سازمان بهزیستی کشور و بنیاد علمی آموزشی قلم چی)

در راستای تحقق اصول عدالت محوری و به منظور ارتقاء شاخص های رفاه اجتماعی و توانمند سازی اقشار مختلف مردم وبه ویژه گروه های هدف و بر اساس قانون تشکیل سازمان بهزیستی و قانون جامع حمایت از حقوق معلولین و درجهت هدایت استعداد های درخشان و برتر درزمینه های مختلف علمی، تحصیلی و آموزشی در مسیر مناسب، این تفاهم نامه فی مابین سازمان بهزیستی کشور و بنیاد علمی اموزشی قلم چی منعقد شده است.

به گزارش ایران سپید (تفاهم نامه همکاری فی مابین سازمان بهزیستی کشور و بنیاد علمی آموزشی قلمچی)

مقدمه:

در راستای تحقق اصول عدالت محوری و به منظور ارتقاء شاخص های رفاه اجتماعی و توانمند سازی اقشار مختلف مردم وبه ویژه گروه های هدف و بر اساس قانون تشکیل سازمان بهزیستی و قانون جامع حمایت از حقوق معلولین و درجهت هدایت استعداد های درخشان و برتر درزمینه های مختلف علمی، تحصیلی و آموزشی در مسیر مناسب، این تفاهم نامه فی مابین سازمان بهزیستی کشور به نمایندگی جناب آقای انوشیروان محسنی بندپی معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور، به نشانی: تهران – میدان امام خمینی (ره) خیابان شهید فیاض بخش، ضلع شمالی پارک شهر ، سازمان بهزیستی کشور به شماره 9-66702001 از یک طرف و بنیاد علمی آموزشی قلم چی (وقف عام) به نمایندگی جناب آقای کاظم قلم چی واقف و متولی  بنیاد علمی آموزشی قلمچی (وقف عام) به نشانی: تهران- خیابان انقلاب اسلامی، چهار راه ولی عصر(عج) بین خیابان فلسطین و برادران شهید مظفر، پلاک 923 به شماره تماس:6463 منعقد می گردد.

ماده -1 موضوع تفاهم نامه:

همکاری مشترک دو جانبه پیرامون ارائه خدمات آموزشی و کمک آموزشی رایگان، بورسه ی تحصیلی، مشاوره ی آموزشی، ارائه کتب کمک آموزشی و در اختیار قراردادن مکان مناسب برای برگزاری آزمون ها برای دانش اموزان مقاطع ششم دبستان الی پیش دانشگاهی تحت پوشش سازمان بهزیستی اعم از معلول: نابینا، کم بینا، ناشنوا و جسمی و حرکتی و سایر دانش اموزان متعلق به حوزه ی اجتماعی تحت پوشش سازمان که به هر صورت جز جامعه ی هدف بهزیستی محسوب می گردند.

ماده 2- مدت تفاهم نامه

مدت اجرای این تفاهم نامه دو سال شمسی از تاریخ 1/7/ 94 لغایت 31/6 /96 می باشد. پس از اتمام اعتبار و در صورت عدم تمدید تفاهم نامه انجام کلیه تعهدات امور در دست اجرا و ناتمام هر یک از طرفین الزامی است.

تبصره:

پس از تقاضای تاریخ، تفاهم نامه با توافق طرفین و رعایت قوانین و مقررات جاری کشور قابل تمدید خواهد بود.

2- بنیاد قلم چی متعهد می گردد شرط معدل دانش آموزان تحت پوشش حوزه ی اجتماعی متقاضی استفاده از بورسیه ی تحصیلی را تا 1 نمره از مدل اعلام شده از سوی بنیاد قلم چی در تمامی مقاطع تحصیلی کسر نمایند.

یعنی شرط معدل برای کلیه ی دانش اموزان در تمام مقاطع واجد الشرایط بورسیه( ششم دبستان به بالا) نمره 17 می باشد که برای دانش اموزان معرفی شده از طرف سازمان بهزیستی به نمره ی 16 تقلیل یافته است.

تبصره:

3-بنیاد قلم چی  متعهد می گردد که دانش اموزان معرفی شده از طرف سازمان بهزیستی که شرط معدل را دارا هستند، پس از برگزاری 3 آزمون از زمان ثبت نام و در صورت  احراز 2 شرط: (1- عدم غیبت2- کسب تراز بالای 4700) به عنوان بورسیه ی نوع اول پذیرفته، تعدادی کتاب رایگان و دفتر برنامه ریزی اختصاص دهد. بدیهی است دانش آموز در صورت داشتن پیش از دو غیبت از شرکت در ازمون محروم خواهد شد.

4- بنیاد قلم چی متعهد می گردد دانش آموزان معرفی شده از سوی  سازمان بهزیستی را که دارای شرط مدل ذکر شده نیستند، با تخفیف 50 درصدی ثبت نام نماید.

5- بنیاد قلم چی متعهد می گردد پس از تایید دانش اموزان به عنوان بورسیه ی نوع دوم و کسب تراز لازم، به تعدادی  از دانش اموزان کمک  هزینه ی تحصیلی پرداخت نماید.

تبصره:

بورسیه ی نوع دوم شامل دانش آموزانی است که تراز و نمره ی بالایی در آزمون های کانون کسب می کنند و علاوه بر خدمات نام برده و در تبصره ی ماده ی 3 از کمک هزینه ی تحصیلی ماهیانه نیز برخوردار می شوند.

6- بنیاد قلم چی متعهد می گردد سالانه فهرست مسئولین و کانون های آموزشی سراسر کشور خود را به سازمان بهزیستی اعلام نماید.

7- بنیاد قلم چی  متعهد می گردد در پایان هر سال گزارش عملکرد سالانه ی مرتبط با معرفی شدگان از سازمان بهزیستی را اعلام نماید.

8- بنیاد قلم چی متعهد می گردد حداکثر تخفیف ممکن به میزان 30 درصد از آزمون را جهت ثبت نام آزمون کانون بریا فرزندان کارکنان سازمان اعمال نماید.

ماده5- مدت و نحوی نظارت و اجرای تفاهم نامه:

1- طرفین در جهت اجرایی نمودن تفاهم نامه توافق نموند با معرفی نمایندگان خود نسبت به تشکیل کمیته اجرایی و عملیاتی نمودن این تفاهم نامه اقدام نمایند. این کمیته موظف است حد اکثر ظرف مدت 1 ماه نسبت به اجرای توافق نامه در قالب قرار دادهای مورد نظر اقدام نماید.

ماده 3- تعهدات سازمان  بهزیستی:

1- سازمان بهزیستی موظف است در هر شهر با استان یک یا چند نماینده و کارشناس آگاه به مسائل آموزشی و تحصیلی و اجرایی دانش اموزان را به کانون معرفی متد که وظیفه ی پیگیری وهماهنگی کلیه ی امور دانش آموزان آن استان یا شهر را بر عهده داشته باشند.

2- سازمان بهزیستی متعهد می گردد هر ساله فهرست مسئولین و کارشناسان مسئولین ستادی و استانی اجرای این طرح را در سراسر کشور کتباً در اختیار بنیاد قلم چی قرار دهد.

3- سازمان بهزیستی متعهد می گردد نسبت به پیگیری تامین اعتبار  هزینه دانش اموزان غیر بورسیه ی تحت پوشش خود اقدام نماید.

تبصره:

منظور از دانش اموزان غیر بورسیه دانش اموزانی است که فاقد شرایط و ضوابط لازم جهت پذیرش و دریافت خدمات رایگان در بنیاد قلم چی باشند.

4- سازمان بهزیستی متعهد می گردد تفاهم نامه ی فی مابین را به کلیه ادارات و مراکز تابعه در کل کشور ابلاغ نماید.

5- سازمان بهزیستی متعهد می گردد به منظور برگزاری آزمون های بنیاد قلم چی، فهرست اماکن و امکانات و فضاهای قابل استفاده ی خود را تا حد امکان در تمامی استان های کشور(با هماهنگی قبلی) به بنیاد قلم چی اعلام نماید.

6- سازمان بهزیستی متعهد می گردد اطلاعات مورد نیاز مربوط به دانش آموزان تحت پوشش خود را که برای پذیرش و ثبت نام ضروری است دراختیار بنیاد قلم چی قرار دهد.

تبصره:

1-    محرمانه بودن امار و اطلاعات مددجویان مورد تایید و انتظار می باشد.

2-    معرفی رابطین ناشنوایان و منشی نابینایان بر عهده سازمان بهزیستی می باشد.

ماده 4- تعهدات بنیاد قلم چی:

1-    بنیاد قلم چی متعهد می گردد که در تمامی استان ها و شهرستان های دارای نمایندگی، کلیه ی دانش آموزان معلول: نابینا، کم بینا، ناشنوا، کم شنوا و جسمی – حرکتی تحت پوشش سازمان را بدون اعمال شرط معدل و بضاعت مالی و در هر شرایط سنی به شرط حضور درتمامی ازمون ها و عدم غیبت به صورت رایگان پذیرش و بورسیه نمایند.

تبصره:

خدمات بورسه شامل: برنامه راهبردی، ازمون، پاسخ نامه و تعدادی کتاب به صورت رایگان و نسخه صوتی این خدمات برای نابینایان می باشد.

تبصره:

از طرف سازمان بهزیستی کل کشور اقای همتی و از طرف بنیاد قلم چی خانم خویی به عنوان نماینده تام الاختیار معرفی می گردند.

2-از سوی سازمان بهزیستی کشور ، ستاد هماهنگی امور دانشجویان و از سوی بنیاد قلم چی خانم خویی، مدیر گروه نابینایان و کم بینایان بنیاد عهده دار نظارت بر حسن اجرای مفاد این تفاهم نفاهم نامه می باشند.

3-منابع مالی و اعتباری قراردادهای موضوع بند 3 ماده ی 3 از محل های مربوطه قابل پیش بینی و تامین است.

4-در صورت تمایل هر یک از طرفین به فسخ این تفاهم نامه ضروری است مراتب را از 2 ماه قبل به طور کتبی و با ذکر دلایل به طرف دیگر اعلام نمایند.

تبصره: بنیاد قلم چی مجاز به واگذاری تعهدات خود به دیگری ( اعم از شخصی حقیقی یا حقوقی) نمی باشد، درغیر این صورت حق فسخ تفاهم نامه برای سازمان بهزیستی با اخذ خسارات محفوظ خواهد بود.

5- در صورت بروز هر گونه اختلافات ناشی از اجرای، تفسیر یا تغییر مفاد تفاهم نامه، موضوع از طریق مذاکره نمایندگان معرفی شده ی طرفین حل و فصل می گردد.

ماده 6- این تفاهم نامه شامل 6 ماده و 9 تبصره می باشد و در 2 نسخه تنظیم شده است که هر یک حکم واحد دارد.

شماره: 130700/94/900

تاریخ 3/9/1394

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *