شناسه خبر: 9829 منتشر شده در مورخ: 1395/5/19 ساعت: 10:36 گروه: اجتماعی  
فانی: توزیع 130 میلیون جلد کتب درسی از 15 شهریور در کشور
سی و سومین اجلاس مدیران و رؤسای آموزش و پرورش سراسر کشور

فانی: توزیع 130 میلیون جلد کتب درسی از 15 شهریور در کشور

وزیر آموزش و پرورش از توزیع 130 میلیون جلد کتاب درسی از 15 شهریور در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش ایران سپیدبه نقل از فارس، علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در دومین روز از سی و سومین اجلاس مدیران و رؤسای آموزش و پرورش سراسر کشور که در سالن اجلاس سران در حال برگزاری است، اظهار داشت: قطار تغییر نظام آموزش و پرورش کشور امسال به پایه دهم رسیده است.

وی با اشاره به اینکه به پایه متوسطه دوم 4 کتاب جدید وارد شد تا بخشی از مشکلات نظام آموزشی کنونی را مرتفع کند، خاطر نشان کرد: کتاب‌های «انسان و محیط زیست»، «تفکر و سواد رسانه‌ای»، «کارآفرینی و کارگاه تولید» و «انسان و سلامت» به عنوان دروسی هستند که برای اولین بار وارد نظام آموزشی می‌شوند.

فانی گفت: درس «اقتصاد» را در پایه دهم با رویکرد اقتصاد مقاومتی آماده و در اختیار دانش آموزان قرار داده‌ایم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه امسال 130 میلیون جلد کتاب درسی از 15 شهریور ماه آماده توزیع می‌شود، تصریح کرد: همکارانم در آموزش و پرورش از ماه‌ها پیش کار آماده سازی کتاب‌های درسی را آغاز کرده‌اند و این کتاب‌ها حداقل 14 ماه، چاپ و آماده سازی آنها طول می کشد و حتی تعدادی از کتاب‌های سال تحصلی 97ـ96 چاپ شده است.

وی با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه اجرای سند تحول مبنای کار قرار گرفته است، گفت: در دولت، این موضوع را به تصویب رساندیم که راهبرد آموزش و پرورش در برنامه ششم توسعه، اجرای سند تحول است.

فانی با با اشاره به این نکته که آموزش و پرورش در دولت یازدهم تلاش کرد تا سند تحول اجرایی را کند، اظهار کرد: امسال 156 برنامه برای اجرای سند در برنامه های وزارتخانه پیش‌بینی شده است که امیدواریم با مساعدت مجلس شورای اسلامی بتوانیم امکانات بیشتر و زمینه‌های بالاتری برای اجرای سند داشته باشیم.

وی با تأکید بر اینکه مجلس قوانین مربوط به سند تحول را به تصویب برساند، عنوان کرد: در برخی راهکارها نیازمند تصویب قانون در مجلس شورای اسلامی و در خصوص اجرای سند هستیم.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: اهتمام در تصویب قانون مدارس غیردولتی بسیار مهم است و امیدواریم نمایندگان زودتر بندهای باقیمانده را به تصویب برسانند.

وی ادامه داد: از سال 1366، مدارس غیردولتی در کشور آغاز به کار کرد و اکنون فقدان قانون داریم و امیدواریم رئیس مجلس به تصویب این قانون کمک کند.

فانی با بیان اینکه نمایندگان در جذب نیروی انسانی به آموزش و پرورش اهتمام ویژه ای داشته باشند، گفت: در سال‌های اخیر طرح‌هایی در مجلس تصویب شد و افرادی بدون آموزش به استخدام آموزش و پرورش درآمدند که اگر این روال کنترل نشود در تعلیم و تربیت لطمه به وجود خواهد آمد.

وزیر آموزش و پرورش در پایان گفت: کمک کنید نیروی خبره، باانگیزه و پرتلاش به جمع فرهنگیان افزوده شود تا بتوانیم تحول را در آموزش و پرورش شاهد باشیم.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *