شناسه خبر: 9825 منتشر شده در مورخ: 1395/5/19 ساعت: 08:56 گروه: مشاوره  
تفاهم نامه همکاری فی مابین سازمان بهزیستی کشور و دانشگاه آزاد اسلامی

تفاهم نامه همکاری فی مابین سازمان بهزیستی کشور و دانشگاه آزاد اسلامی

تفاهم‌نامه همکاری مشترک دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان بهزیستی کشور با هدف تحصیل افراد تحت پوشش بهزیستی در دانشگاه آزاد، امضا شد.

به گزارش ایران سپید در راستای اجرای مفاد قانون تشکیل سازمان بهزیستی  کشور مصویه سال 1359 و به منظور تحقق اصل عدالت محوری و ایجاد فرصتهای برابر برای رشد و شکوفایی علمی و فرهنگی همه دانشجویان به ویژه دانشجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی جهت ایجاد زمینه سازی برای تبادل افکار و تجارب علمی و امکانات پژوهشی و استفاده از ظرفت های بالقوه این تفاهم نامه فی مابین سازمان بهزیستی کشور به نمایندگی جناب آقای دکتر انوشیروان محسنی بندپی معاون وزیر و رییس سازمان بهزیستی کشور به نشانی: تهران، میدان امام خمینی (ره)، خیابان شهید فیاض بخش، ضلع شمالی پارک شهر، سازمان بهزیستی کشور شمار تماس 9 – 66702001 از یک طرف که از این پس « سازمان» نامیده میشود و دانشگاه آزاد اسلامی به نمایندگی جناب اقای دکتر سید طه هاشمی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه ازاد اسلامی به نشانی : تهران، حصارک، سازمان مرکزی دانشگاه، بلوک یک طبقه دوم معاونت دانشجویی و فرهنگی و شماره تماس: 44861768 که از این پس «دانشگاه» نامیده می شود به شرح ذیل منعقد می گردد: شایان ذکر است هر گونه ابلاغ و اخطار به نشانی های فوق قانونی بوده و در صورت تغییر ادرس، می باید ظرف یک هفته کتباً به طرف مقابل اطلاع داده شود.

ماده1- اهداف تفاهم نامه:

استفاده از توانایی های علمی و توسعه همکاری های فی ما بین سازمان و دانشگاه بمنظور برطرف نمودن نیازهای متقابل که در مقدمه فوق ذکر گردیده است.

ماده 2- موضوع تفاهم نامه:

همکاری دو جانبه دانشگاه و سازمان جهت ارتقاء کیفیت خدمات علمی، آموزشی، پژوهشی و فرهنگی برای استفاده اعضاء هیأت علمی و دانشجویان و کارکنان با استفاده از ظرفیت ها و امکانات موجود مبتی بر ضوابط و قوانین طرفین.

ماده3- مدت تفاهم نامه:

مدت این تفاهم نامه دو سال شمسی از تاریخ 27/7/94 الغایت 27 /7/ 96 می باشد.

تبصره: پس از تقاضای مدت تفاهم نامه  با توافق طرفین و با رعایت قوانین و مقررات قابل تمدید خواهد بود.

ماده4- زمینه همکاریهای مشترک:

1-4 فراهم نمودن شرایط همکاری دو جانبه جهت بهرهگیری از ظرفیت های علمی – آموزشی پژوهشی با استفاده از ظرفیت های علمی و امکانات دانشگاه و امکانات حمایتی، توانبخشی، خدمات درمانی و مددکاری سازمان.

2-4 فراهم کردن زمینه استفاده از امکانات و خدمات مراکز تحت نظارت سازمان بهزیستی کشور مانند مراکز مشاوره، توانبخشی، ترک اعتیاد، در چهار چوب مصوبات کمیته مشترک دانشگاه و سازمان.

3-4 شناسایی نخبگان دانشجویی تحت پوشش سازمان جهت تشکیل هسته های علمی و پژوهشی و ایجاد حمایت علمی و مالی از نوآوری ها و تحقیقات و پایان نامه ها بر اساس ضوابط طرفین.

4-4 فراهم آوردن امکان استفاده اعضای هیأت علمی و پژوهشگران از امکانات کتابخانه ای و آمار و مستندات علمی طرفین بر اساس قوانین و ضوابط دانشگاه و سازمان.

5-4 ایجاد اولویت برای دانشجویان تحت پوشش سازمان در استفاده از خوابگاه ها، تخفیفات، نقل و انتقالات، کار دانشجویی، ارتقاء به مقاطع بالاتر خصوصاً برای دانشجویان برتر و بر اساس قوانین و ضوابط دانشگاه.

6-4 فراهم نمودن زمینه های همکاری جهت بازدید از مراکز سازمان، کاراموزی و کارورزی دانشجویان با استفاده از امکانات طرفین.

7-4 کمک به مناسب سازی فضای دانشگاه برای معلولین با استفاده از امکانات، تجهیزات، مشاوره، تجارب سازمان و بر اساس امکانات دانشگاه.

تبصره: جهت اجرائی نمودن بنده های فوق موضوع درکمیته ای مشترک مطرح و در صورت نیاز دستورالعمل اجرائی تهیه و به طرفین ابلاغ می گردد.

ماده5- پیگیری و نظارت بر اجرای مفاد تفاهم نامه:

به منظور برنامه ریزی، پیگیری و نظارت بر اجرای مفاد این تفاهم نامه، از طرف دانشگاه جناب آقای علرضا صامت با سمت مدیر کل امور دانشجویی و از طرف سازمان جناب آقای سید مهدی سید محمدی مشاور رئیس و سرپرست امور فرهنگی به عنوان نمایندگان طرفین به همراه اعضای کارشناسی مورد نظر آنان، کمیته مشترک را تشکیل می دهند. زمانبندی انجام برنامه ها و پیگیری اجرای انها، تلاش برای توسعه همکاری ها در زمینه های جدید و مورد علاقه طرفین، حل و فصل هر گونه اختلاف احتمالی در تفسیر یا اجرای مفاد این تفاهم بعهده این کمیته است. کلیه توافقهای حاصله بین نمایندگان دو طرف، صورت جلسه شده و مورد بررسی واحد های ذیربط قرار گرفته و نتیجه به طرف مقابل اعلام می شود.

ماده6- سایر موارد:

1-6 چناچه اجرای هریک از مفاد تفاهم نامه همکاری بار مالی و یا تعهد حقوقی  داشته باشد، می باید در قالب قراردادهای جداگانه با رعایت کامل ضوابط و مقررات طرفین شامل اخذ مجوز از حوزه مربوطه بر حسب مورد و منطبق با موضوع قرارداد، اخذ مجوز ار کمیسیون معاملات و اخذ نظریه اداره کل امور حقوقی قبل از امضاء طرفین ارسال گردد و این تفاهم نامه فی حد ذاته در گیرنده هیچگونه تعهد مالی نمی باشد.

2-6 درصورتی که اجرای پروژه های تحقیقاتی منجر به دستیابی به دانش فنی، دستاورد و اختراع گردد، قوانین جاری کشور مرتبط با مالکیت های معنوی دراین خصوص حاکم بوده و سهم هر یک از طرفین را معین خواهد نمود.

3-6 طرفین این تفاهم نامه را بر اساس قوانین و مقرارت ناظر به موضوعات اجرا می نمایند.

4-6 در مواردی از مفاد تفاهم نامه که منجر به عقد قرارداد دارای بار حقوقی و مالی شود در صورت عدم انجام تعهد و یا بروز اختلاف نظر مرجع ذیصلاح جهت بررسی موارد اختلاف و یا شرایط فسخ قرارداد حسب مورد موضوع قرارداد تعیین و در قرار داد ذکر خواهد شد.

5-6 این تفاهم نامه در 6 ماده و 2 تبصره و در 2 نسخه تهیه و تنظیم گردیده و در تاریخ 27/7/94 به امضاء نمایندگان تام الاختیار طرفین رسیده و هر یک از نسخ از اعتبار و حکم واحدی برخوردار می باشد.

شماره : 110075/94/900

تاریخ 27/7/1394

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *