شناسه خبر: 9794 منتشر شده در مورخ: 1395/5/13 ساعت: 11:58 گروه: بهداشت و سلامت  
شیوع ناباروری در ایران حدود 20 درصد است

شیوع ناباروری در ایران حدود 20 درصد است

عضو تیم تخصصی مرکز درمان ناباروری ابن سینا با بیان اینکه شیوع ناباروری در ایران حدود 20 درصد است، افزود: این آمار در مقایسه با آمار 12 تا 15 درصدی اعلام شده از طرف سازمان جهانی بهداشت در مورد متوسط ناباروری در جهان، آمار قابل توجهی است بنابراین نیازمند درنظرگرفتن تمهیدات ویژه ای در این زمینه هستیم.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایرنا از پژوهشگاه ابن سینا، دکتر سارا مختار افزایش سن را یکی از مهمترین عوامل در بارداری و بچه دار شدن زوجین دانست و گفت: باید به این موضوع توجه ویژه ای شود چراکه با بالا رفتن سن زن، ذخیره تخمدانی و کیفیت تخمک ها در وی کاهش می یابد.
وی با تشریح اینکه با افزایش سن زنان، میزان ناباروری در آنها بالا رفته، درصد سقط بیشتر می شود و احتمال بروز مشکلات ژنتیکی برای جنین افزایش می یابد، گفت: زنانی که در سنین بالای 35 سال تصمیم به بارداری دارند و پس از 6 ماه باردار نمی شوند، باید هرچه سریعتر برای تشخیص و درمان اقدام کنند.
دکتر فرناز فاطمی جراح و متخصص زنان و زایمان، فلوشیپ ناباروری و عضو تیم تخصصی مرکز درمان ناباروری ابن سینا نیز تنبلی تخمدان را از جمله رایج ترین علل بروز ناباروری در زنان دانست و افزود: اختلالات قاعدگی، سابقه درمانی یا رادیوتراپی و مصرف برخی داروهای نیز می تواند از علت ناباروری باشد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *