شناسه خبر: 9790 منتشر شده در مورخ: 1395/5/13 ساعت: 11:30 گروه: مشاوره  
پنج ذهنیت اشتباه و یک حقیقت بزرگ در مورد کارآفرینی

پنج ذهنیت اشتباه و یک حقیقت بزرگ در مورد کارآفرینی

آیا شما درباره راه‎اندازی اسنپ‎چت رویا می‎بافید؟ با داستان‎های موفقیت تجاری فراوانی که در رسانه‎های مختلف ارائه شده‎اند، بیشتر کارآفرینان مشتاق واقعیت؛ مدیریت کسب و کار را تا ۹۹.۹۹ درصد اوقات نمی‎دانند.

به گزارش ایران سپید به نقل از وب سایت پنجره خلاقیت، در اینجا پنج ذهنیت اشتباه معمول و یک حقیقت واقعا بزرگ را که باید قبل از شروع به کارآفرینی بدانید، ذکر کرده‎ایم.

 
1. شما باید کاری را که دوست دارید بیشتر انجام دهید
 
همه فکر می‎کنند که باید کاری را که به آن علاقه دارند، در هنگام راه‎اندازی کسب و کار بیشتر انجام دهند. اشتباه است. زمانی که شما یک کسب‎وکار راه می‎اندازید، باید کارهای بسیار زیادی را انجام دهید و به آن‎ها نظارت داشته باشید؛ از بازاریابی گرفته تا حسابداری و خدمات کارمندان و مشتری و… در پایان روز می‎بینید که واقعا زمان کم‎تری را به چیزی که دوست دارید اختصاص داده‎اید. حرفه شما به عنوان یک کارآفرین انجام منحصر یک کار نیست، بلکه گرداندن کسب‎وکار است.
 
بنابراین، اگر دوست دارید که کلاه‎های متعددی بر سر بگذارید و از ایده مدیریت تمام جوانب کسب‎وکار نیز هیجان‎زده شده‎اید، علاوه بر آن فکر می‎کنید که این گزینه مناسبی برای مهارت‎ها و تجارب شماست، در مسیر درستی قدم بر می‎دارید. در غیر این صورت با احتیاط عمل کنید.
 
2. شما باید رییس خودتان باشید.
 
زمانی که شما شغلی دارید، افراد زیادی روی آن‎چه شما در ازایش حقوق می‎گیرید، ساعات کاری‎تان، همکاران‎تان و دیگر تصمیمات حرفه‎ای تاثیرگذار هستند. زمانی که شما رییس هستید، تعداد روسای خود را افزایش داده‎اید؛ چون تک‎تک مشتریان روی شما کنترل دارند. اکنون شما باید به صدها و شاید هزاران نفر از مردم گزارش کار بدهید؛ مردمی که روی آن‎چه شما در ازایش پول دریافت می‎کنید و ساعات کاری‎تان کنترل دارند.
 
و اگر شما وام‎دهنده‎ها، سرمایه‎گذارها، صاحب‎خانه یا شرکت شعبه‎دهنده داشته باشید، تحت کنترل آن‎ها نیز خواهید بود. شما اکنون حتی باید به افراد بیشتری گزارش بدهید.
 
3. کسب‎وکار در مورد شماست
 
ما محصولات و خدمات بیشتری از چیزیکه می‎خواهیم یا احتیاج داریم در دسترس داریم. این موضوع چشم‎انداز کارآفرینی را نسبت به ۵۰ سال گذشته متفاوت کرده است. اگر خللی در بازار وجود دارد که مشتریان برای حل آن ناامید شده‎اند و مایلند در ازای آن پول بپردازند، آن موضوع دلیل خوبی برای شروع یک کسب‎وکار خواهد بود.
 
به یاد داشته باشید، ری کروک به دلیل بی‎حوصلگی یا نارضایتی از خود توسعه مک‎دونالد را ادامه نداد. او این کار را انجام داد تا به نیاز مشتریان رسیدگی کند. اگر می‎خواهید کاری در مورد خودتان انجام دهید، به دنبال تفریحی بگردید یا شغلی برای خود ایجاد کنید، اما کسب وکاری را آغاز نکنید. کسب‎وکارهای موفق کاملا به معنای رسیدگی به نیازهای مشتریان هستند.
 
4. آسان است
 
دلیلی وجود دارد که کلمه «برنامه» همیشه به همراه «به سرعت پولدار شوید» می‎آید. زمان زیادی نیاز است که کسب‎وکاری ایجاد شود؛ گاهی حتی سه سال یا بیشتر طول می‎کشد تا کسب‎وکاری ریشه دار شود. مالکیت کسب‎وکار گلوله‎ای جادویی به سوی امنیت مالی نیست. شما باید خود را برای حضور طولانی مدت در آن آماده کنید.
 
5. «شما می‎توانید» هم‎معنای «شما باید» است
 
تنها این که شما می‎توانید کاری را انجام دهید دلیل بر آن نمی‎شود که شما باید آن کار را انجام دهید و در آن موفق شوید. باید آن کار با توجه به اهداف، شرایط و موقعیت‎تان بهترین انتخاب شما محسوب شود. شما باید به نتایج آن موقعیت بنگرید و ببینید که آیا به خطراتش، چه مالی و چه کیفی، می‎ارزد یا خیر.
 
بسیاری از مردم در ازای موقعیتی که در آن پول کمتر یا برابر به دست می‎آورند، ساعات بیشتری کاری می‎کنند و استرس بیشتری دارند، حقوقشان را معامله می‎کنند و پس‎اندازشان را به خطر می‎اندازند. چنین کسب‎وکاری را گیج‎کننده می‎نامند. گیج نشوید. مطمئن شوید که این مبادله خطر-پاداش برای‎تان مفهومی در بر داشته باشد و شما موقعیت آن را دارید که به نسبت شرایط فعلی یا دیگر شرایط در دسترس خودتان به طور قابل توجهی پیشرفت کنید.
 
و یک حقیقت واقعا بزرگ: قانون «۳».
 
من این‎گونه تقلب می‎کنم (سه حقیقت را در قالب یک حقیقت ارائه می‎دهم)اما با من همراه شوید. این چیزی‎ست که می‎توانید به خاطر بسپارید: هر چیزی که سه برابر زمان بیشتری بطلبد تا کامل شود (قراردادهای قانونی، داشتن درآمد، بالا آوردن وب‎سایت و هر کار دیگری)، سه برابر هزینه بیشتر نسبت به سرمایه‎تان خواهد داشت و از آن‎چه انتظار داشتید سه برابر دشوارتر است.
 
حتی اگر فکر می‎کنید که محافظه‎کار یا واقع‎گرا هستید، شاید زمان، پول و تلاش مورد نیاز برای رسیدن به موفقیت در یک کسب‎وکار را دست کم گرفته باشید.
 
کارآفرینی به خاطر پذیرفتن چالش نیست، بنابراین مطمئن شوید که با چشمانی کاملا باز پیش می‎روید و چیزی را که قرار است انجام دهید با واقع‎گرایی بررسی کنید.
  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *