شناسه خبر: 9705 منتشر شده در مورخ: 1395/5/2 ساعت: 08:18 گروه: اجتماعی  
خانواده‌های دارای دو معلول امسال خانه‌دار می‌شوند

خانواده‌های دارای دو معلول امسال خانه‌دار می‌شوند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: خانواده های دارای دو معلول تا پایان امسال خانه دار می شوند.

به گزارش ایران سپید به نقل از مهر علی ربیعی عصر پنج شنبه در دیدار با تشکل های کارگری، کارفرمایی، تعاونگران و سازمان های مردم نهاد لرستان اظهار داشت: خانواده های دارای دو معلول تا پایان سال جاری خانه دار می شوند.

خانواده های دارای دو معلول تا پایان امسال خانه دار می شوند

وی افزود: سیاست دولت حرکت به سمت رفاه برای اقشار آسیب پذیر است که در این راستا برای کم کردن هزینه ها و کوچک نشدن سفره های مردم ، خانواده های دارای دو معلول تا پایان سال جاری خانه دار می شوند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد:  در این راستا نیز منابع مالی برای مراقبت و توانبخش معلولان در خانه افزایش می یابد.

ربیعی با بیان اینکه سیاست های دولت در حوزه رفاهی از سیاست های صدقه ای به سیاست های توانمندسازی تغییر یافته است گفت: در این راستا برای حمایت ۱۱ میلیون نفر از اقشار آسیب پذیر هدف گذاری شده است.

وی عنوان کرد: اگر بخواهیم ماهیانه ۴۴ هزار تومان به جیب کسی بریزیم و ۶۰ هزار تومان از جیبش خارج کنیم ، سیاست های رفاهی تحقق نمی یاید.

بازگشت به تحصیل ۱۷۰ هزار کودک در کشور

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در این راستا ۱۷۰ هزار کودک بازمانده از تحصیل که به طور عمده در مناطق مرزی زندگی می کنند ، به تحصیل بازگشته اند تا این افراد که در حقیقت نیروی کار و تولید نسل آینده هستند، ساماندهی شوند.

ربیعی در بخش دیگری از سخنان خود به حل مشکل ۲۰۰ هزار کودک که دارای مشکل سوء تذیعه  بودند، اشاره کرد و افزود: اجرای سیاست های رفاهی با عقلانیت و اجماع برای حل مشکلات کشور صورت می گیرد که در این راستا هم ۲۳۰ هزار کارگر غیر رسمی برای بیمه با شرایط مناسب ، به برنامه های کاری اضافه شده اند.

وی خاطر نشان کرد: ۹۲۰ هزار نیروی کار به صورت مجانی و با شرایط بسیار مطلوب بیمه ای که سهم آنها از طریق کارفرما پرداخت می شود، بیمه شده اند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: برای اجرای این سیاست ها، پرهیز از تخریب و سنگ اندازی نیاز است چرا که زنگ خطر برای تعطیلی برخی از واحدهای تولیدی و در نهایت کاهش رفاه و بیکاری کارگران ، از چند سال پیش به صدا درآمده است.

زنگ خطر تعطیلی واحدها به صدا درآمد

ربیعی با اشاره به سیاست های اشتباهی باعث ایجاد تورم ۴۰ درصدی و کسری رشد ۵۶ درصدی می شود ، بیان داشت: به علت چنین شرایطی اخطار برای تعطیلی برخی صنایع از چند سال پیش شروع شده و سیاست گذاری های دولت در راستای جلوگیری از تعطیلی این واحدها است.

وی اضافه کرد: اگر سیاست های غلط گذشته ادامه می یافت برخی صنایع تعطیل می شد ولی با برنامه ریزی های انجام شده از ریزش ۳۰۰ هزار نیروی کار در کشور جلوگیری کرده ایم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: ما در مقابل نسل آینده مسئول هستیم و برای حبران این کسری ها و مشکلات باید با اجماع و عقلانیت تلاش کنیم.

ربیعی خاطر نشان کرد: در این شرایط ما به بازار سرمایه و همچنین سرمایه های کوچک نیاز داریم و باید بتوانیم جای کار را با بهره وری نیروی کار تقویت کنیم.

۱.۲ میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند

وی بیان داشت: استان لرستان ۳۰۰ میلیارد تومان یارانه در بخش بیمه تامین اجتماعی از استان های دیگر از جمله تهران دریافت می کند.

وی عنوان کرد: کل درآمد تامین اجتماعی از استان لرستان ۶۷۰ میلیارد تومان است در حالیکه هزینه های بیمه ای و درمانی  این استان برای بیمه هزار میلیارد تومان است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه ادامه داد: هزینه های بیمه ای استان لرستان ۶۵۰ میلیارد تومان و هزینه های درمانی هم ۳۵۰ میلیارد تومان بوده و این مسئله باعث می شود که لرستان در بخش بیمه تامین اجتماعی ۳۰۰ میلیارد تومان یارانه دریافت کند.

ربیعی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در کشور تحت پوشش بیمه سلامت هستند گفت: تلاش داریم که سهم پوشش های بیمه ای به ویژه بیمه سلامت در جامعه افزایش یابد.

وی تصریح کرد: طی سفر به استان لرستان شش مرکز تامین اجتماعی در این استان افتتاح شد که این این امر نشان دهنده افزایش سطح خدمات و پوشش های بیمه ای تامین اجتماعی به عنوان یکی از ارکان حامی جامعه کارگری و کارفرمایی است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *