شناسه خبر: 9700 منتشر شده در مورخ: 1395/4/30 ساعت: 11:54 گروه: اجتماعی  
طرح‌های اشتغال محور برای مددجویان بهزیستی زنجان اجرای می‌شود
معاون بهزیستی استان زنجان:

طرح‌های اشتغال محور برای مددجویان بهزیستی زنجان اجرای می‌شود

معاون بهزیستی استان زنجان یکی از مهم‌ترین نتایج اجرای طرح CBR را فراهم کردن ایجاد اشتغال پایدار برای معلولان دانست و گفت: طرح‌های اشتغال محور مددجویان بهزیستی در زنجان اجرا می‌شود.

به گزارش ایران سپید فرهاد میرزایی اظهار داشت: اگر خدمات معلولان در حوزه آموزشی، درمانی و اجتماعی به درستی انجام شود فرد معلول به استقلال می‌رسد.

وی با اشاره به اجرای طرح خانواده محوری برای توانمندسازی معلولان خاطرنشان کرد: فعالیت توانبخشی در چهار حوزه آموزشی، درمانی، اجتماعی و حرفه‌ای انجام می‌شود.

معاون توانبخشی بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه یکی از مهم‎‌ترین نیازهای معلولان اشتغال آن‌ها است، عنوان کرد: ایجاد اشتغال برای این افراد می‌تواند با ارائه تسهیلات و حمایت‌های دولتی به‌ویژه اجرای قانون سه درصدی اشتغال معلولان در دستگاه‌های دولتی انجام شود.

میرزایی با اشاره به اینکه بهزیستی به عنوان یک نهاد دولتی از همه ظرفیت‌ها برای توانمند سازی معلولان استفاده می‌کند، ابراز کرد: طرحهای توانمندسازی معلولان در راستای تغییر رویکرد از مرکز محوری به خانواده محوری است.

معاون توانبخشی بهزیستی استان زنجان با ابراز خرسندی از وضعیت روبه رشد اشتغال در مجموع هدف بهزیستی عنوان کرد: در مجموع فرایند ایجاد اشتغال در جامعه  26 درصد رشد داشته است.

میرزایی با اشاره به اینکه توانمندسازی معلولان جز مهم‌ترین استراتژی‌های سازمان بهزیستی است عنوان کرد: در حال حاضر سهم اشتغال معلولان از سه درصد به پنج درصد افزایش یافته است.

معاون توانبخشی بهزیستی استان زنجان با ابراز تاسف از برخورد برخی از مدیران دستگاه‌های دولتی تصریح کرد:  طی سال‌های گذشته مدیران دستگاه‌های اجرایی نسبت به استخدام معلولان آنگونه که انتظار می‌رفت مشارکت نکرده‌اند گرچه در حال حاضر این وضعیت تا حدی بهبود یافته است.

وی با بیان اینکه اشتغال معلولان باعث استقلال و افزایش نشاط در آنها می‌شود تاکید کرد: توانمند کردن معلولان در راستای کاهش هزینه‌ها و ایجاد روحیه‌ نشاط در میان معلولان از اولویت‌های مهم بهزیستی است.

میرزایی  یکی از مهم‌ترین نتایج اجرای طرح CBR را فراهم کردن ایجاد اشتغال پایدار برای معلولان دانست و خاطرنشان کرد: در صورت آموزش به خانواده‌ها و مناسب‌سازی محیط می‌توان شرایط بهتری را برای زندگی افراد معلول و توانمندسازی آنها فراهم کرد که این امر می‌تواند با ارائه آموزش‌های مهارتی اشتغال پایداری را برای فرد معلول فراهم کند.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *