شناسه خبر: 9698 منتشر شده در مورخ: 1395/4/30 ساعت: 10:49 گروه: اجتماعی  
اصلاح قانون حمایت از معلولان به کجا رسید؟

اصلاح قانون حمایت از معلولان به کجا رسید؟

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور از ادامه رایزنی با مجلس جدید برای اصلاح قانون حمایت از معلولین کشور خبر داد و گفت: اصلاحیه این قانون ضمانت اجرایی بهتری نسبت به قانون فعلی دارد.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایسنا حسین نحوی‌نژاد در مراسم تجلیل از مدال‌آوران ورزشی اداره بهزیستی البرز که امروز سه شنبه در کرج برگزار شد، گفت: اصلاح قانون حمایت از معلولان کشور توسط دولت یازدهم در دستور کار قرار گرفت و رایزنی با مجلس برای اعمال این اصلاحیه ادامه دارد.


نحوی نژاد افزود: قانون فعلی با قید دولت به تصویب رسیده است، این قید فاقد ضمانت اجرایی مناسبی است و باید اصلاح شود.


وی با بیان اینکه در اصلاحیه قید "دولت مکلف است" آورده شده ادامه داد: این قید، ضمانت اجرایی مناسبی را به این قانون اعطا می کند.


این مسئول اضافه کرد: از محورهای دیگر این اصلاحیه می توان به تعلق حداقل دستمزد به معلولان سرپرست خانواری که بیکار هستند اشاره کرد.


نحوی نژاد تصریح کرد: شمولیت خدمات توانبخشی در بیمه سلامت، صندوق حمایت از فرصتهای شغلی، آموزش رایگان و ... از دیگر بندهای این اصلاحیه است.

وی به اهمیت شمول امور توانبخشی در بیمه سلامت اشاره و اعلام کرد: عدم شمول این خدمات در بیمه سلامت هزینه زیادی را به خانواده های معلولان وارد کرده است از همین رو این بند در اصلاحیه از اهمیت زیادی برخوردار است.


معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در ادامه ار وجود 26 هزار سازمان مردم نهاد مرتبط با بهزیستی در کشور خبر داد و گفت: بهزیستی کشور با کمک این سازمان ها به یک میلیون و 300 هزار نفر خدمت رسانی می‌کند.


وی اضافه کرد: با این شبکه گسترده ما برنامه‌های زیادی برای معلولان در نظر گرفته ایم اما کمبود اعتبار مانعی برای اجرای این برنامه‌هاست که امیدواریم در مجلس جدید این موضوع مورد نظر قرار گیرد.


نحوی نژاد از اهتمام ویژه رئیس جمهور به امور معلولان اشاره و تصریح کرد: طبق دستور رئیس جمهور به زودی لیستی از حداقل نیازمندی های مراکز بهزیستی کشور تهیه خواهد شد تا در سال جاری این حداقل‌ها در اختیار خانواده‌های معلولان قرار گیرد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *