شناسه خبر: 9685 منتشر شده در مورخ: 1395/4/29 ساعت: 09:03 گروه: دانش و فن آوری  
افتتاح رسمی سایت ویژه نابینایان پکتوس

افتتاح رسمی سایت ویژه نابینایان پکتوس

روز سه شنبه 29 تیر، وبسایت نابینایان پکتوس به صورت رسمی افتتاح شد. شرکت دانش بنیان پکتوس، با ۲۵ سال سابقه فعالیت در عرصه تولید سخت افزار و نرم افزارهای کامپیوتری ویژه نابینایان، قصد دارد با ایجاد یک سایت پویا در زمینه نابینایان و فناوری اطلاعات فعالیت کند.

به گزارش ایران سپید روابط عمومی شرکت پکتوس در اطلاعیه ای آورده است: در سالهای اخیر، شاهد رشد و توسعه سایتهای اختصاصی ویژه نابینایان در ایران بودیم. گسترش این سایتها در فضای مجازی، باعث آشنایی بیشتر نابینایان با مباحث مرتبط با فناوری اطلاعات شده است. اما با این وجود، خلأ یک سایت اختصاصی برای نابینایان که در حوزه فناوری اطلاعات فعالیت کند، همچنان حس میشود.

از این رو، مدیران و کارکنان شرکت پکتوس که اغلب از دانشآموختگان حوزه آیتی و رایانه هستند، برآن شدند تا برای اولین بار در ایران، علاوه بر پوشش کامل محصولات تولیدی شرکت، یک سایت اختصاصی در حوزه فناوری اطلاعات با رویکرد تأمین نیازهای نابینایان طراحی کنند. در ادامه، به برنامههای در نظر گرفته شده برای سایت نابینایان پکتوس که با آدرس www.pactos.net در دسترس کاربران است، اشاره میشود: تمامی این برنامهها از روز شنبه دوم مرداد، به صورت ثابت در سایت آغاز خواهد شد. روزهای شنبه و سه شنبه، مجموعه دکه خبر فناوری منتشر میشود. در این مجموعه، تمامی خبرهای حوزه فناوری اطلاعات که با زندگی روزمره نابینایان و کمبینایان نیز گره خورده است، گرداوری شده و در قالب یک مجموعه مدون، دو بار در هفته منتشر خواهد شد. ترفند، مجموعه دیگری است که روزهای یکشنبه هر هفته منتشر میشود. در این مجموعه، برنامهها و اپلیکیشهای پر کاربرد برای نابینایان آموزش داده میشود. دوشنبهها، اختصاص به سؤالات نابینایان و کمبینایان دارد. روزهای دوشنبه هر هفته، پستی در بالای سایت با نام پرسش و پاسخ ایجاد میشود. در این پست، به تمامی سؤالات نابینایان در حوزه نرم افزارهای کامپیوتری و موبایلی، برنامههای دسترس پذیر برای نابینایان، مشاوره در زمینه خرید تلفن همراه و لپتاپ مناسب و هر آنچه که به حوزه فناوری اطلاعات و نابینایان برمیگردد، پاسخ داده خواهد شد. رصد، عنوان دیگری است که روزهای چهار شنبه هر هفته در وبسایت پکتوس منتشر میشود. در مجموعه رصد، مطالب مفید منتشر شده در سایتهای ویژه نابینایان در جهان، مجلههای خبری ویژه نابینایان، هفتهنامه و ماهنامه ها و صفحات شخصی نابینایان شاخص در شبکههای اجتماعی معرفی میشود. ترجمه و تنظیم این مجموعه که برای اولین بار در ایران به صورت مدون صورت میگیرد، بیشک میتواند موجب شکلگیری ایدههای خلاقانه برای کاربران ایرانی باشد. در کنار تمامی این طرحها، در طول هفته برنامههای دیگری نیز در دستور کار وبسایت نابینایان پکتوس قرار دارد که اطلاعات تکمیلی را میتوانید از آدرس www.pactos.net دنبال کنید.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *