شناسه خبر: 9684 منتشر شده در مورخ: 1395/4/29 ساعت: 08:14 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه سه شنبه 29 تیر 1395

روزنامه سه شنبه 29 تیر 1395

به اطلاع خوانندگان می رساند: تفاوت های که در نحوه نوشتن کلمات وجود دارد ناشی از تفاوت رسم الخط بریل با بینایی است به طوریکه در رسم الخط بریل بسیاری از کلمات که در بینایی جدا هستند به صورت پیوسته نوشته می شوند.

روزنامه «ایران سپید»

سه شنبه 29 تیر 1395،

 14 شوال 1437،

19 ژوئیه 2016

سال بیستم شماره 5335

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی:

 تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

.........عناوین این شماره.......

رفع تحریمها کار بزرگ دولت بود 2

کویر لوت، جهانی شد 4

ثبت نام آزمون استخدامی دستگاههای اجرایی 6

توسعه اورژانس و تختهای تنفسی در استانهای درگیر ریزگردها 8

معمای شکلگیری لاک لاکپشتها حل شد 10

بزرگان تیم ملی فوتبال در چه سنی بازنشسته شدند 12

تهیه کننده دورهمی: «قرارداد اسپانسر با شبکه است» 14

حوادث

اطلاعرسانی

 

 

صئ........سیاسی

* رفع تحریمها کار بزرگ دولت بود: دکتر حسن روحانی رفع تحریمها را کار بزرگ دولت برای گشایش در سرمایه گذاری داخلی و جذب سرمایه های خارجی دانست و از اجرایی و عملیاتی شدن 45 طرح و پروژه با اعتبار 998 میلیارد تومان در سالهای 95 و 96 برای توسعه و آبادانی استان کرمانشاه خبر داد و تأکید کرد: با برنامه های دولت تدبیر و امید، این استان متحول خواهد شد.

* کارشناس روس: «مقایسه جایگاه ایران پیش از برجام با اکنون بیانگر موفقیتهاست»: «گنادی آودییف» دیپلمات بلندپایه شوروی سابق و روسیه و از کارشناسان منطقه گفت: تهران با بردباری و مهارت دیپلماتیک دوساله توانست به برجام برسد و مقایسه جایگاه بین المللی ایران پیش از این توافق با شرایط کنونی، بیانگر یکی از ابعاد موفقیتهای جمهوری اسلامی در چارچوب این سند مهم است.

* حوادث ترکیه و ارمنستان تهدیدی برای ایران نداشت: ذو الفقاری، معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت: در حوادث ترکیه و ارمنستان هیچ گونه تهدید و آسیبی برای کشور ما وجود نداشت.

* رهامی: «اصلاحطلبان تا کنون نامزدی برای انتخابات ریاست جمهوری 96 معرفی نکرده اند»: دبیر کل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاهها گفت: در حال ارزیابی عملکرد روحانی در حوزه های مختلف هستیم. محسن رهامی همچنین با بیان اینکه بحث کاندیدا شدن فرد دیگری در میان اصلاحطلبان تا کنون مطرح نشده است، گفت: ما در مجموعه اصلاحطلبان فعالیت میکنیم و نمیخواهیم خارج از این بحبوحه باشیم.

* کری: «داعش در حال فرار است»: 'جان کری' وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی 'سی ان ان' گفت: داعش در عراق و سوریه در حال فرار است. وی تأکید کرد که سیل حملات تروریستی اخیر داعش، نشان دهنده فرار داعش در سوریه و عراق است.

 

 

 

صئ........اجتماعی

* کویر لوت، جهانی شد: پس از ثبت قناتهای ایرانی به عنوان بیستمین اثر ایران در فهرست جهانی یونسکو در روز جمعه، ثبت کویر لوت از سوی کمیته جهانی یونسکو مورد بررسی قرار گرفت. این کویر که به عنوان گرمترین نقطه زمین شناخته میشود، در حالی در سالهای 2005، 2006، 2007 و 2009 به عنوان گرمترین نقطه  کره زمین اندازه گیری شد که در سال 2005 با دمای بالای 70 درجه سانتیگراد، رکورد گرمترین دما در تمام زمین را ثبت کرد.

* افراد نیازمند به «جهیزیه» را معرفی کنید: علیرضا نائینی، مدیر اجرایی طرح «آینه شمعدون» گفت: معادل هزینه بیش از 1000 جهیزیه تأمین شده است و تا کنون بیش از 10 هزار نفر در طرح آینه شمعدون به عنوان "خیر" مشارکت کرده اند. نایینی آدرس سایت طرح آینه و شمعدون را  www.ayeneshamdoon.ir اعلام کرد و افزود: 16 قلم کالای اساسی از جمله یخچال، لباسشویی و اجاق گاز برای جهیزیه ها در نظر گرفته شده است که از تولیدات داخلی تأمین خواهد شد. قرار است پس از تأمین هر 7500 جهیزیه، اعطای آن به افراد نیازمند آغاز شود، البته امکان تغییر این رقم وجود دارد. مردم میتوانند در این مرحله افراد نیازمند جهیزیه را از طریق وب سایت طرح آینه شمعدون معرفی کنند؛ علاوه بر آن، اجناس نو و استفاده نشده خود را به این طرح اختصاص دهند.

* ایران هر سال 10 میلیارد تومان برای واکسیناسیون مهاجران هزینه میکند: محمدمهدی گویا، رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ایران هر سال 10 میلیارد تومان برای واکسیناسیون مهاجران و پناهندگان قانونی و غیر قانونی هزینه میکند. از مجموع 10 میلیارد تومانی که سالیانه وزارت بهداشت برای واکسیناسیون مهاجران هزینه میکند، کمیساریای عالی امور پناهندگان هر سال فقط حدود یک چهارم آن را پرداخت میکند.

صئ.........اقتصادی

* ثبت نام آزمون استخدامی دستگاههای اجرایی: اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور درباره ثبت نام و شرکت در سومین آزمون استخدامی مشترک فراگیر دستگاههای اجرایی کشور در سال ۱۳۹۵:

بدین وسیله به اطلاع میرساند: ثبت نام سومین آزمون استخدامی مشترک فراگیر دستگاههای اجرایی کشور برای جذب مجموعاً ۱۹۲۵۱ نفر در ۱۲ دستگاه اجرایی و ۶۸ دانشگاه از مجموعه دانشگاههای علوم پزشکی از تاریخ ۱۳۹۵/۴/۲۸ از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org آغاز شد. ضمناً تاریخ و نحوه دریافت کارت ورود به جلسه و برگزاری آزمون که در شهریور ماه خواهد بود، در دفترچه راهنما اعلام میشود.

* سود برگزاری جام ملتهای اروپا برای اقتصاد فرانسه: تحلیلگران اقتصادی آمارهایی از درآمد و سود برگزاری این جام برای اقتصاد فرانسه منتشر کرده اند. ساخت و بازسازی استادیومهای فوتبال برای برگزاری مسابقات، حدود 20 هزار فرصت شغلی در فرانسه ایجاد کرد که علاوه بر فرصتهای شغلی ایجاد شده برای نیروهای امنیتی است. ساخت و آماده سازی مکانهای عمومی که مسابقات در آنها بوسیله نمایشگرهای بزرگ نمایش داده میشد، حدود یک میلیارد و 700 میلیون یورو هزینه در بر داشت. 300 میلیون نفر به صورت مستقیم و از طریق تلویزیون مسابقه فینال را تماشا میکردند که حدود سه چهارم حق پخش این مسابقه در حوزه پولی یورو بوده است.

* پرداخت تسهیلات فوری قرض الحسنه در بانک کارگشایی: این بانک در سه ماهه اول امسال در قبال ترهین طلا آلات، 127 هزار و 811 فقره تسهیلات قرض الحسنه به ارزش 837 میلیارد ریال پرداخت کرد. متقاضیان در ازای هر گرم طلای 17 یا 18 عیار، مبلغ 100 هزار ریال تسهیلات قرض الحسنه دریافت میکنند. به عبارت دیگر هر مشتری در قبال ترهین 200 گرم طلا، مبلغ 20 میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه با سررسید یکساله دریافت میکند.

صئ.......بهداشت و سلامت

* توسعه اورژانس و تختهای تنفسی در استانهای درگیر ریزگردها: وزیر بهداشت با اشاره به معضل ریزگردها اظهار کرد: توسعه اورژانس و تختهای تنفسی در استانهای درگیر با این معضل در دستور کار است. دکتر سیدحسن هاشمی گفت: خوشبختانه هزینه های بستری در طرح تحول سلامت تا شش درصد برای بیماران شهری و سه درصد برای بیماران روستایی کاهش یافته و در زمینه بستری بیماران مرتبط با ریزگردها مشکل چندانی نداریم.

* تأثیر دارچین بر تقویت یادگیری: دارچین موجب تقویت قدرت یادگیری میشود. به گفته کارشناسان، مصرف دارچین میتواند یکی از ایمنترین و آسانترین روشها برای تقویت قدرت یادگیری باشد. "کالیپادا پاهان" یکی از محققان این مطالعه گفت: درک مکانیزمهای مغزی که به ضعف یادگیری منجر میشوند، در ارائه استراتژیهای مؤثر برای بهبود قدرت حافظه و یادگیری حائز اهمیت است. مطالعه انجام شده بر روی موشها نشان میدهد، بدن موش دارچین را به "سدیم بنزوئیک اسید" تبدیل میکند. این ماده شیمیایی به عنوان دارویی برای آسیبدیدگی مغز استفاده میشود. زمانی که سدیم بنزوئیک اسید وارد مغز میشود که پروتئینی که بر حافظه و یادگیری مؤثر است، افزایش می یابد.

* طلب بیش از ۹ هزار میلیارد تومانی وزارت بهداشت از 2 سازمان بیمه گر: قائم مقام وزیر بهداشت از بدهی بیش از ۹ هزار میلیارد تومانی دو سازمان بیمه گر به مجموعه بیمارستانها و مراکز درمانی وزارت بهداشت، خبر داد. دکتر ایرج حریرچی، درباره تأخیر بیمه های درمانی در پرداخت مطالبات بیمارستانها و مراکز درمانی گفت: تأخیر بیمه ها عملکرد بیمارستانهای وزارت بهداشت را تحت تأثیر قرار داده است. بر همین اساس، پرداختهای وزارت بهداشت به ارائه کنندگان خدمات سلامت از جمله پرستاران، پیراپزشکان، پزشکان و همچنین پرداختها به شرکتهای دارویی و تأمین کنندگان تجهیزات پزشکی تحت تأثیر جدی قرار گرفته است.

صئ.......دانش و فناوری

* معمای شکلگیری لاک لاکپشتها حل شد: این یک باور رایج در میان مردم است که لاکپشتهای امروزی از لاک سختشان برای محافظت در برابر شکارچیان استفاده میکنند. اما نکته عجیب اینجاست که بدن هیچ یک از مهره داران دیگر در گذر زمان دستخوش چنان تغییری نشده که به شکلگیری لاک نفوذناپذیر منجر شود. مطالعه جدید تیمی بین المللی از دیرینه شناسان نشان میدهد لاک نخستین لاکپشتها اساساً در نتیجه تطبیق این جانور با لانه سازی در زیر خاک شکل گرفته،  نه برای حفاظت در برابر شکارچیان. محققانی از آمریکا، آفریقای جنوبی و سوئیس در این مطالعه حضور داشته اند. آنها دریافته اند همانطور که در ابتدا پر پرندگان برای پرواز کردن این جانوران تکامل نیافته است، پیدایش لاک در لاکپشتها نیز نه برای حفاظت در برابر خطر شکارچیان، بلکه برای حفاری در زمین و گریختن از خطرات ناشی از محیط سخت و خشن آفریقای جنوبی بوده است. این گونه تصور میشود که نخستین لاکپشتها ساکن این منطقه از جهان بوده اند. تکامل ساختاری لاکپشتها و شکلگیری ساختاری به نام لاک در پشت این جانور همواره برای دانشمندان سؤال بر انگیز بوده است. محققان با بررسی نمونه های فسیل این جانور و مقایسه آن با لاک لاکپشتهای امروزی به این نتیجه رسیده اند.

* روباتی با ماهیچه هایی شبیه به انسان: محققین مؤسسه فناوری توکیو ژاپن، ربات اسکلتی را طراحی کرده اند که برای به حرکت درآوردن اعضای خود دارای ماهیچه هایی شبیه به انسان است. بافت این ماهیچه ها از «میکروفلامنت» است که به مفاصل روبات متصل است و دقیقاً شبیه به ماهیچه های انسان منبسط و منقبض میشوند. در واقع تعداد ماهیچه های موجود در پای این روبات به تعداد ماهیچه های پای انسان است. هدف از ساخت این روبات باز تعریف حرکتهای روبات است و با توسعه سیستم سریع انقباض و انبساط این روبات میتوان مهارت روباتهای فوتبالیست را ارتقا داد.

 

صئ.......ورزشی

* بزرگان تیم ملی فوتبال در چه سنی بازنشسته شدند: جواد نکونام، رکورددار بازی ملی در ایران و سومین گلزن تاریخ تیم ملی، روز جمعه 25 تیر در ۳۵ سال و ۱۰ ماهگی اعلام بازنشستگی کرد. جواد نکونام را در کنار علی دایی، علی کریمی، مهدی مهدویکیا و کریم باقری، باید از رکوردداران تیم ملی فوتبال ایران دانست. بد نیست ببینیم این بازیکنان باثبات تا چند سالگی فوتبال بازی کرده اند. فراموش نشود در فوتبال ایران اسطوره ای مثل علی پروین تا ۴۲ سالگی نیز در میادین پا به توپ میشد. علی دایی، آقای گل جهان تا جایی که میتوانست به فوتبالش ادامه داد. علی دایی خداحافظی شیرینی از فوتبال داشت؛ او در ۷ خرداد ۱۳۸۶ هنگامی که به عنوان مربی-بازیکن قهرمانی در لیگ را با سایپا جشن گرفت، در 37 سال و 5 ماهگی، کفشها را آویخت. علی کریمی: از علی کریمی سومین رکورددار بازی ملی در ایران، هیچ تصویر خداحافظی دیده نمیشود. او در ۲۹ تیر ۱۳۹۳ در ۳۵ سال و ۹ ماهگی اعلام بازنشستگی کرد. آخرین حضور جادوگر در زمین فوتبال به ۲۲ فروردین ۹۳ بر میگردد. مهدی مهدویکیا، مهدی مهدوی کیا چهارمین رکورددار بازی ملی در ایران هم خداحافظی تلخی داشت. او که متولد سال 13۵۶ است، در اوایل سال ۹۲ اعلام کرد از فوتبال کنار میرود و در نهایت در ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ در فینال جام حذفی با چند دقیقه بازی، فوتبال را در ۳۵ سال و ۱۰ ماهگی کنار گذاشت. البته بعداً در بازی دوستانه پرسپولیس-میلان هم برای او بازی خداحافظی ترتیب داده شد. کریم باقری: باقری یکی دیگر از بزرگان تیم ملی به شمار میرود. دومین گلزن تاریخ تیم ملی ایران در آذر ماه ۱۳۸۹ در ۳6 سال و ۹ ماهگی از فوتبال کنار رفت. باقری که پس از غیبتی ۷ ساله به تیم ملی برگشته بود، در سال ۱۳۸۸ چند باری دوباره برای ایران به میدان رفت و در نهایت در بازی دوستانه ایران-برزیل در هشتم آذر ماه ۱۳۸۹ برای همیشه با زمین سبز خداحافظی کرد.

 

صئ.......فرهنگ و هنر

* قرارداد اسپانسر با شبکه است: هاشم رضایت، یکی از تهیه کنندگان مجموعه «دورهمی» که از شبکه نسیم روی آنتن میرود، درباره این برنامه و تغییرات جدید آن گفت: ما بعد از هر برنامه که پخش میکنیم، با مخاطب ارتباط مستقیم برقرار و نظر مخاطب را دریافت و این نظرها را در تغییرات هم اعمال میکنیم. وی ادامه داد: نظر مخاطبان با این اتفاقات جدید نسبت به برنامه تغییر کرده و بهتر شده است و «دورهمی» اکنون جزو پر مخاطبترین برنامه هاست. رضایت درباره رفتن امیرمهدی ژوله از برنامه که سرپرست نویسندگان بود، عنوان کرد: تیم نویسندگان برنامه همچنان به کار خود ادامه میدهد. ما تغییراتی در متنها اعمال کردیم و فعلاً نیازی نیست کسی به عنوان سرپرست نویسندگان حضور داشته باشد. تهیه کننده «دورهمی» در پاسخ به پرسشی درباره تأثیر مهران مدیری در متنهای برنامه اظهار کرد: آقای مدیری قبل از رفتن ژوله و حتی بعد از آن همچنان بر متنها نظارت دارد و این نظارت ارتباطی به رفتن ژوله ندارد. وی همچنین درباره بازه زمانی تولید «دورهمی» توضیح داد: تا وقتی مردم این برنامه را بخواهند، روی آنتن شبکه نسیم خواهد بود و برنامه ریزی خود ما هم این است که «دورهمی» تا آخر امسال تولید شود. اگر همین روند پیش رود و بتوانیم مردم را راضی کنیم، برنامه ادامه خواهد داشت که البته به نظر شبکه نسیم هم بستگی دارد. رضایت در پاسخ به پرسش دیگری درباره اینکه با قطع «خندوانه» زمان پخش آنها بیشتر خواهد شد یا نه؟ تصریح کرد: «دورهمی» ویژگیهایی دارد که با قطع برنامه «خندوانه» هم نمیتواند به صورت هر روزه روی آنتن برود، چون نمایشهای ما متن دارد و نیاز است که عوامل تمرین کنند. با این حال ما در صدد هستیم که پخش برنامه را به چهار روز در هفته افزایش دهیم. «خندوانه» از برنامه های خوب شبکه نسیم است و در عین حال با قطع آن، ممکن است ساعات پخش برنامه ما هم تغییر کند. این تهیه کننده در واکنش به سؤالی درباره اسپانسر برنامه و ارائه بودجه میلیاردی به برنامه که در برخی رسانه ها مطرح شده است، توضیح داد: ما ارتباطی با اسپانسر نداریم، بلکه اسپانسر با شبکه قرارداد میبندد و ما فقط مجری کار هستیم. به نظرم بیان این هزینه های میلیاردی کمی اغراقآمیز است و باید در نظر گرفت که درصدی از سرمایه اسپانسر برای اپراتورهایشان، درصدی برای تولید اپلیکیشنها و کارمندانشان و حتی سهمی هم برای هزینه های دیگر مثل ۱۱۰ زندانی که اخیراً آزاد شدند صرف میشود. رضایت در پاسخ به پرسش دیگر درباره تغییرات جدید در «دورهمی» عنوان کرد: ما تغییرات را با نظر مخاطبان جلو میبریم. اکنون در حال تقویت نمایشها هستیم و ممکن است بازیگر جدیدی هم به کار اضافه شود. در مصاحبه ها هم مهمانان بهتری به برنامه خواهند آمد. از طرف دیگر در حال طراحی یک مسابقه برای مردم هستیم که آنها در منزل مشغول شوند. وی در پایان درباره اصلاحاتی که در برنامه اعمال میشود، اظهار کرد: اصلاحیه یک موضوع فنی است و به طور مثال در ضبط دو روز پیش ۲۶ تیر ماه دو مورد اصلاحیه داشتیم که خودمان هم میدانستیم باید آن قسمتها دربیاید.

* سریعترین رکورد ۲ میلیارد دلاری توسط دیزنی زده شد: به نقل از اسکرین دیلی، دیزنی موفق شد تا با رسیدن به مرز ۲ میلیارد دلار فروش، از هر کمپانی دیگری سریعتر به این مرز فروش برسد و یک رکورد جدید را به نام خودش ثبت کند. در حالی که انیمیشن موفق «زندگی مخفی حیوانات خانگی» با فروش ۵۰.۶ میلیون دلار به رقم فروش ۲۰۳.۱ میلیون دلار در دومین هفته نمایشش رسید، «در جستجوی دوری» محصول پیکسار/دیزنی با ماندن در جایگاه چهارم فروش در آمریکای شمالی در تاریخ آمریکای شمالی هم رکوردشکن شد و در پنجمین آخر هفته نمایشش ۴۵۵.۵ میلیون دلار فروش کرد و در نتیجه کمپانی دیزنی توانست در سال ۲۰۱۶ رکورد جدیدی را از نظر سرعت فروش در تاریخ صنعت فیلم به جای بگذارد.

 

صئ.......حوادث

* قتل مرموز زن جانباز 71 ساله در خرمشهر: زن 71 ساله ویلچرنشین در یک جنایت هولناک در خانه اش به قتل رسید. این زن که «بتول» نام داشت، در خانه پدریش در خرمشهر زندگی میکرد. او که در جریان جنگ در خرمشهر هر دو پایش را از دست داده بود، سالها ویلچرنشین بود و در خانه تنها زندگی میکرد. گزارش این جنایت ظهر روز جمعه 25 تیر به پلیس خرمشهر اعلام شد و بلافاصله مأموران کلانتری 11 به محل حادثه رفتند. در نخستین بررسیها، مأموران با توجه به آثار خون روی دیوار، فرضیه قتل را مطرح کردند و پرونده برای تحقیقات بیشتر در اختیار پلیس آگاهی قرار گرفت. هنوز انگیزه قتل مشخص نشده است. اما پلیس جنایی با توجه به بررسی شواهد و مدارک تا کنون 2 مظنون را در این باره دستگیر کرده و مورد بازجویی قرار داده است.

* مرد انگلیسی بینی نامزدش را به خاطر ملاقات با مرد غریبه برید: مرد انگلیسی هنگامی که متوجه شد نامزدش بدون اجازه وی راهی سفر کاری شده تا مرد دیگری را ملاقات کند، پس از برگشتن نامزدش و در اقدامی هولناک، بینی او را با چاقوی آشپزخانه برید. بنابر اطلاعات پلیس، وی بارها نامزدش را به عناوین مختلف تهدید به مرگ کرده بود. متهم 29 ساله که پس از حمله وحشیانه اش گریخته بود، با ردیابیهای مأموران پلیس بازداشت شد. او پس از دستگیری به صراحت به جرمش اعتراف کرد. متهم در بازجوییها به هیچ عنوان ابراز ندامت و پشیمانی نکرد. گفته شده وی با توجه به جرایم ارتکابی به 6 سال زندان محکوم خواهد شد.  پزشکان، بینی این زن رابا 200 بخیه به صورتش دوختند.

* فروش هوای پاک: بازگشایی شرکتی در اسپانیا که کنسرو هوا تولید میکند، این گمانه زنی را میان کارشناسهای بازار جهانی رقم زده که فروش هوای پاک رواج زیادی پیدا خواهد کرد. شرکت یادشده هر قوطی هوای پاک این کشور را به قیمت معادل 6.5 دلار میفروشد و جالب اینکه مشتریهای زیادی نیز دارد.

صئ.......اطلاعرسانی

* به منظور تهیه گزارشی در خصوص مشکلات پرونده های مرتبط با سازمان بهزیستی، خوانندگان عزیزی که مشکلات خاصی در این زمینه داشتند و تا کنون این مشکلات لاینحل مانده است، با ایران سپید، با شماره   84711371 تماس گرفته و با خانم جعفری مشکلات خود را مطرح کنند. این مشکلات میتواند شامل مفقود شدن پرونده در ادارات بهزیستی بوده یا مشکلات متعدد در تشکیل پرونده در این سازمان باشد.

* انجمن تجلی به مدد بخش بازاریابی خود برای تولیدات محصولات نابینایان، بازاریابی کرده و آنها را به فروش میرساند. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره های 55064601-09035180017 تماس حاصل فرمایید.

* ضبط نمونه سؤالات کمک درسی و دانشجویان، تحقیقات و مقالات دانشگاهی در زمینه های علمی، فرهنگی، پژوهشی، تاریخی، مذهبی، ادبی. خانم مریم نصرتی 09370645154

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *