شناسه خبر: 9669 منتشر شده در مورخ: 1395/4/27 ساعت: 11:40 گروه: اجتماعی  
افزایش اعتبار توانبخشی معلولان/مناسب سازی ۳۰ درصد معابر شهری

افزایش اعتبار توانبخشی معلولان/مناسب سازی ۳۰ درصد معابر شهری

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی، از افزایش اعتبارات تجهیز و تامین وسایل توانبخشی معلولان خبر داد و گفت: برهمین اساس نابینایان نخبه از فناوری های روز بهره مند خواهند شد.

به گزارش ایران سپید بع نقل از مهر، حسین نحوی نژاد در مورد وسایل توانبخشی معلولان نیز گفت: در سال جاری برای ارائه وسایل توانبخشی و کمک به تأمین نیازهای معلولان، ۵۰ میلیارد تومان اختصاص پیدا کرده است که امیدواریم تا پایان سال باز هم بتوانیم اعتبار بیشتری برای وسایل توانبخشی معلولان در نظر بگیریم.

وی با اشاره به اینکه بودجه امسال ۳۰ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است، گفت: با افزایش اعتبارات و بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سال جاری قصد داریم تجهیز وسایل توانبخشی نابینایی و استفاده بیشتر از فناوری را برای معلولان نخبه در نظر بگیریم.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی تاکید کرد: سعی می‌کنیم با توجه به نیازهای معلولان، وسایل توانبخشی را به آنها ارائه دهیم.

وی همچنین در مورد مناسب‌سازی معابر و اماکن معلولان نیز اظهار داشت: مناسب‌سازی اماکن و معابر بر عهده شهرداری است و بر اساس آخرین پیمایش انجام شده، ۳۰ درصد اماکن عمومی و معابر برای معلولان قابل دسترسی است.

به گفته معاون توانبخشی سازمان بهزیستی، مناسب‌سازی نیازمند همکاری‌ دستگاه‌های مختلف است  حق معلولان بیشتر از این است و بهزیستی بر نحوه مناسب‌سازی نظارت می‌کند.

نحوی نژاد با اشاره به اینکه ممکن است دسترسی معلولان در مناطق مختلف فرق کند، گفت: به تازگی در خطوط جدید مترو، در برخی از ایستگاه‌ها آسانسور برای استفاده از معلولان در نظر گرفته شده و در حال حاضر براساس دستور العمل شهرداری فضای سبز جدیدی ایجاد نمی‌شود مگر اینکه موازین استفاده از معلولان در آن رعایت شود که ما این موضوعات را از طریق شهرداری پیگیری می‌کنیم.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *