شناسه خبر: 9657 منتشر شده در مورخ: 1395/4/23 ساعت: 15:17 گروه: اجتماعی  
برگزاری نشست تخصصی عملکرد شهرداری ها در سوانح طبیعی در نخستین اجلاس جهانی شوراها و شهرداران 2016

برگزاری نشست تخصصی عملکرد شهرداری ها در سوانح طبیعی در نخستین اجلاس جهانی شوراها و شهرداران 2016

نشست تخصصی عملکرد شهرداری ها در سوانح طبیعی با محورهای نقش و جایگاه مدیریت شهری در تاب آوری شهرها در برابر حوادث طبیعی و آموزش و نظام پایش مستمر هوشمند خطرپذیری شهری در حاشیه اجلاس جهانی شوراها و شهرداران 2016، تاریخ 30و31 تیرماه 95 در یکی از سالن های همایش برج میلاد تهران برگزار می گردد.

به گزارش ایران سپید عباس جزایری با بیان مطلب فوق افزود: محورهای اصلی این نشست تخصصی مفهوم تاب آوری شهرها، دیدگاه­های نظری در مدیریت بحران شهری و تبیین وظایف و ماموریت های مدیریت شهری، اصول و رویکردهای پایه در تاب آوری شهری و ماموریت های مدیریت شهری در ایران در حوزه تاب آوری، تحلیل قوانین و مقررات مدیریت بحران از منظر مدیریت شهری در ایران و دنیا می باشد. وی خود و آقایان سعید محمد صبوری؛ معاون امور پژوهشی پژوهشکده و مرکز آموزش عالی علمی کاربردی سوانح طبیعی، مهندس سرمدی؛ مدیر گروه پژوهشی برنامه ریزی اجتماعی، اقتصادی و کالبدی پژوهشکده، مجید عبدالهی؛ مدیر کل امور روستایی سازمان شهرداری ها و دهیاری ها و عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی، بیژن یاور؛ صاحب نظر و متخصص مدیریت ریسک و عضو همکار انستیتو مدیریت بحران کشور و سرکارخانم مهندس فاطمه عیوضی؛ مدیر گروه پژوهشی مدیریت بحران پژوهشکده را به عنوان اعضای این پنل تخصصی معرفی نمود. جزایری وقوع حوادث و بلایای طبیعی را از مهمترین دغدغه ها و نگرانی های جوامع بشری خواند و افزود: کشور ایران از این قائده مستثنی نبوده است و هر ساله از رخدادهای طبیعی متحمل آسیب ها و خسارت های فراوان مالی، جانی و اقتصادی می گردد. با توجه به شهرنشینی غالب سکونتگاه ها در ایران که 70 درصد شهرنشین می باشد، وقوع این سوانح و بلایا در آینده در صورت عدم برنامه ریزی و تفکر مناسب برای کاهش ریسک مخاطرات و مدیریت بحران می تواند فجایع و خسارت های به مراتب شدیدتر، مخرب تر و                  وسیع تری را بر جای بگذارد. وی بیان داشت: مدیریت شهری در هر کشوری به دلیل حوزه عملکردی اش در سطح شهر و محلات شهری مسئول اتخاذ روش ها و اقدامات اصولی برای کاهش ریسک مخاطرات طبیعی در سکونتگاه های شهری می باشد. توانمندی و افزایش پتانسیل های مطالعاتی و عملیاتی مدیریت شهری، بهره مندی از روش های مدیریتی نوین و فناوری های جدید در مورد ایمن سازی کالبدی، زیرساخت ها و تاسیسات زیربنایی شهر و همچنین آموزش عمومی و تخصصی افراد اهمیت به سزایی دارد. ایمنی و مقاوم سازی خطوط گاز، آب، برق و تلفن و همچنین اطمینان از استحکام . مقاومت پل ها و خطوط ارتباطی شهر از جمله عملکرد های مدیریت شهری در حوزه کاهش ریسک مخاطرات طبیعی شهرها                می باشد. در پایان مهندس جزایری با اعلام خوشنودی و خرسندی برای برگزاری این اجلاس در سطح بین المللی، این اقدام را برای افزایش و تبادل دانش مدیریت شهری در حوزه های مختلف برای مدیران شهرهای کشور، شهرداران، اعضای شوراهای شهری و سایر مدیران اجرایی را بسیار مناسب و ارزنده دانست و آن را در بهبود تصمیم گیری ها و تصمیم سازی ها برای اداره شهر مفید ارزیابی نمود و اعلام امیدواری کرد که این اجلاس به صورت سالیانه در سال های آتی با محورهای مختلفی چون گردشگری، مدیریت بحران، محیط زیست شهری و هوشمند سازی شهرها نیز برگزار گردد.

علاقمندان می­توانند جهت کسب اطلاعات تکمیلی به پایگاه اینترنتی اجلاس به آدرس www.tnsi.ir مراجعه و یا با شماره­های4-33699093-021و 89786524-021 تماس حاصل نمایند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *