شناسه خبر: 9632 منتشر شده در مورخ: 1395/4/22 ساعت: 09:04 گروه: اجتماعی  
مناسب‌سازی معابر برای معلولان لرستانی/به‌اندازه ۱۵سال کارکرده‌ایم

مناسب‌سازی معابر برای معلولان لرستانی/به‌اندازه ۱۵سال کارکرده‌ایم

جلسه مناسب سازی معابر لرستان برگزار و در آن مدیرکل امور شهری استانداری لرستان مدعی شد که به اندازه ۱۵ سال گذشته در این حوزه کار انجام شده است.

به گزارش ایران سپید به نقل از مهر ظهر دوشنبه جلسه ستاد مناسب سازی لرستان برگزار و در آن شهرداران هر شهر استان برای اصلاحات و مناسب سازی پیاده روها اقدامات خود را تشریح کردند.

در این جلسه دبیر ستاد مناسب سازی لرستان با اشاره به اینکه هیچکدام از چهار راه های شهرستان کوهدشت به خط اتصال بین پیاده رو و سواره رو منتهی نمی شود اظهار داشت: همه خط کشی های شهرستان کوهدشت از بین رفته و کم رنگ شده اند.

اختصاص ۴۰ میلیون برای مناسب سازی پیاده روهای کوهدشت

الهام ناظری با بیان اینکه در سطح شهرستان نورآباد عملیات بهسازی انجام شده است، گفت: متاسفانه در این مناسب سازی ها برای اینکه یک فرد نابینا بتواند از خط بریل استفاده کند در این بهسازی ها دیده نمی شود.

شهردار کوهدشت  نیز اظهار داشت: اگر در کل زمینه ها موفق نبوده ایم در بحث سد معبر در این شهرستان کار شده است.

علی نجات نورعلی با بیان اینکه دو مکان در کوهدشت برای دست فروشان این شهرستان در نظر گرفته شده است، گفت: تمامی دست فروشان سطح شهر را جمع کرده ایم.

شهردار کوهدشت به غیر هم سطح ساخته شدن مغازه های اطراف مسجد صاحب الزمان (عج) کوهدشت اشاره کرد و عنوان کرد: پله های آهنی مغازه های اطراف این مسجد تا وسط پیاده رو آمده و این در حالیست که بارها در این رابطه به شهرداری تذکر داده شده است.

نورعلی با اشاره به اینکه  در بحث پیاده روسازی کوهدشت ۴۰ میلیون تومان اعتبار تخصیص داده شده است، افزود: ۱۴۰ پل از ابتدای سال ۹۵ در کوهدشت مناسب سازی شده است و حدود ۱۰۰ پل نیز در دست اقدام مناسب سازی است.

نصب «رمپ» در ورودی پارک های دلفان

شهردار دلفان  نیز در این جلسه گفت: در شهرستان نورآباد در راستای مناسب سازی کارهایی صورت گرفته است.

اسماعیل میرزایی با بیان اینکه کار پیاده رو سازی خیابان حضرت امام (ره) انجام شده است، افزود: در دو لاین این خیابان حدود سه کیلومتر خط بریل نصب شده است.

وی با اشاره به اینکه در خیابان «خلیج فارس» به طول یک کیلومتر خط بریل نصب شده است، بیان داشت: این خط بریل در مکان هایی که نیاز است مانند جداول، پل های عبور معلولین نصب شده است.

شهردار دلفان  اضافه کرد: در پارک های علی آباد، پارک بانوان و پارک صخره ای دلفان ورودی ها و داخل پارک ها تا جایی که برای تردد نیاز است رمپ ها نصب شده اند.

۱۲ هزار متر مربع مناسب سازی معابر در الشتر

شهردار سلسله نیز در این جلسه با اشاره به اینکه در سال ۹۴ بیش از ۴۵ هزار متر مربع اصلاح و مناسب سازی در سطح شهر داشته ایم، اظهار داشت: در سه ماهه اول سال ۹۵ حدود ۱۲ هزار متر مربع اصلاح سازی و مناسب سازی در سطح شهر صورت گرفته است.

مصطفی آرمین به تاسیس دو پارک جدید بانوان و ملت اشاره کرد و گفت: سعی بر این است معابر این پارک ها اصلاح شده و شرایط مناسب برای عبور معلولین را دارا باشد.

وی به برداشته شدن پله ها و پاکسازی بیش از دو کیلومتر از خیابان «کهمان» اشاره کرد و افزود: در خیابان بروجردی از چهار راه معلم تا دادگستری این شهر تمامی پله های موجود را برداشته  و اصلاح سازی انجام شده است.

شهردار سلسله با بیان اینکه در پیاده روها موزائیک های شیاردار و سکه ای به کار برده شده است، عنوان کرد: هم اکنون در حال اجرای پیاده رو سازی ادامه طرح مناسب سازی و اصلاحات پیاده روها هستیم.

به اندازه ۱۵ سال گذشته کار کرده ایم

در ادامه این جلسه مدیرکل امور شهری استانداری لرستان نیز در این جلسه اظهار داشت: با پیگیری های زیاد شهرداران و مسئولین استان در راستای مناسب سازی استان می توان گفت به اندازه ۱۵ سال گذشته در لرستان کار انجام شده است.

نصیری با بیان اینکه از شهرداری الشتر در سال ۹۴ سه مورد بازدید داشته ایم، گفت: در این شهر تمام موارد مناسب سازی و اصلاحات انجام شده به طوری که شهروندان نیز از این تغییرات راضی بوده اند.

وی با بیان اینکه شهر کوهدشت حدود هزار و ۱۰۰ هکتار وسعت دارد، افزود: از قبل نیز این موارد و مشکلات در شهرها بوده به عنوان مثال در شهر کوهدشت در حال حاضر در بحث ابتدای ساخت و ساز و پروانه ها کنترل های لازم را انجام م یدهند.

مدیرکل امور شهری استانداری لرستان با بیان اینکه قانون تکلیف کرده در رفع سد معبر نیاز به کمیسون ماده سد، مجوز دادستانی و... نیست، بیان داشت: سد معبر موارد زیادی در سطح شهرها دارد.

نصیری در ادامه یادآور شد: شهرداران هر شهر مکاتبه های صورت گرفته و کارها و زحمات خود را انعکاس دهند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *