شناسه خبر: 9631 منتشر شده در مورخ: 1395/4/22 ساعت: 08:34 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه سه شنبه 22 تیر 1395

روزنامه سه شنبه 22 تیر 1395

به اطلاع خوانندگان می رساند: تفاوت های که در نحوه نوشتن کلمات وجود دارد ناشی از تفاوت رسم الخط بریل با بینایی است به طوریکه در رسم الخط بریل بسیاری از کلمات که در بینایی جدا هستند به صورت پیوسته نوشته می شوند.

روزنامه «ایران سپید»

سه شنبه 22 تیر 1395،

7 شوال 1437،

12 ژوئیه 2016

سال بیستم شماره 5329

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی:

 تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

.........عناوین این شماره.......

آخرین خبر درباره حمله تروریستی در دالاهو از زبان فلاحتپیشه 2

تعویض چادرهای کهنه با نو در نمایشگاه پوشاک حجاب 4

بیش از 70 کشور جهان مقصد خرمای ایران

وضعیت مصرف نمک و شکر ایرانیها خوب نیست 8

ساخت بزرگترین پشت بام خورشیدی دنیا در لاس وگاس 11

رونالدو: شایسته قهرمانی بودیم، کسی ما را باور نداشت 13

«دنگ شو» سومین کنسرت آنلاین را برگزار میکند 15

وقتی مالباخته کلاهبردار حرفه ای میشود

اطلاعرسانی

صئ........سیاسی

* آخرین خبر درباره حمله تروریستی در دالاهو از زبان فلاحتپیشه: نماینده اسلامآباد غرب و دالاهو با بیان این که حال عمومیش بعد از حادثه تروریستی روز یکشنبه خوب است گفت: نگرانی ما از زخمی شدن فرماندار دالاهو بود که با توجه به جراحی صورت گرفته بر روی ایشان و اعلام پزشکان خطر رفع شده است. فلاحتپیشه گفت: روز یکشنبه در منطقه مرزی ریجاب حادثه تروریستی توسط گروهی از ضد انقلابیون انجام شد و به موجب آن به مدت هفت دقیقه خودروی ما و جمعی از مدیران کرمانشاه را به رگبار بستند که متأسفانه دو جوان یعنی راننده و نیکعزم، کارشناس دامپزشکی به شهادت رسیدند.

* تکرار ادعاهای بی اساس: سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار نگرانی مطرح شده در بیانیه پایانی نشست سران ناتو درباره برنامه موشکی ایران را مردود و تکرار ادعاهای بی اساس گذشته خواند. بهرام قاسمی افزود: همانگونه که بارها اعلام شده است تواناییهای موشکی کشورمان صرفاً در چارچوب برنامه های مشروع دفاعی جمهوری اسلامی ایران قرار دارد و به هیچ وجه برای حمل کلاهک هسته ای طراحی نشده است.

* برگزاری المپیک داعش در عراق: منابع محلی در عراق از برگزاری بازیهای شبه المپیک توسط تروریستهای داعش برای کودکان و نوجوانان عراقی خبر دادند. به نوشته روزنامه اکسپرس، تصاویر گرفته شده از شهر "تلعفر" در شمال موصل در عراق نشان میدهد که شبه نظامیان داعش کودکان و نوجوانان را تشویق میکنند تا در بازیها و رقابتهایی شبیه به بازیهای المپیک شرکت کنند رقابت هایی که برخی از شاهدان آن را " بسیار احمقانه "توصیف کردند. کودکان شرکت کننده که برخی پنج سال سن داشتند و در صندلی بازی و طنابکشی شرکت کردند. در پایان به برندگان کیسه هایی حاوی آبنبات داده شد.

 

 

 

 

صئ.......اجتماعی

* تعویض چادرهای کهنه با نو در نمایشگاه پوشاک حجاب: مهدی سیدمحمدی، سرپرست امور فرهنگی سازمان بهزیستی کشور از برپایی نمایشگاه پوشاک حجاب با همکاری شهرداری تهران و بنیاد عفاف و حجاب در پارک شهر خبر داد و گفت: تعویض چادرهای کهنه با نو، دوخت رایگان چادر و ... از اقدامات این نمایشگاه است. وی یادآور شد: این نمایشگاه از تاریخ 20 تا 25 تیرماه از ساعت 10 تا 22 در محل پارکشهر واقع در خیابان شهید فیاضبخش برگزار میشود.

* کاهش یک میلیاردی مصرف کیسه پلاستیکی با حذف یک کیسه در هر خانه: معصومه آباد، رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران گفت: با حذف یک کیسه پلاستیکی در هفته از سوی هر خانواده ایرانی سالانه یک میلیارد کیسه پلاستیکی کمتر مصرف میشود.

* نحوه پیگیری مدارک هویتی مفقودی: سازمان ثبت احوال اعلام کرده است، از طریق پایگاه اطلاعرسانی این سازمان و سامانه خدمات الکترونیکی، مدارک هویتی مفقود شده خود را جستجو کنید. هموطنانی که مدارک شناسایی آنها مفقود شده است میتوانند پیش از تسلیم تقاضای صدور المثنی، در مدت زمان معقولی میتوانند به طور مستمر به دو سامانه sabteahval.ir و postyafteh.post.ir مراجعه و در خصوص مدرک هویتی مفقود شده خود جستجو کنند.

* پاداش باسوادی «۱۳۹ هزار و ۶۰۰ تومان» در سال ۹۵ شد: علی باقرزاده، رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با اشاره به جزئیات پاداشهای در نظر گرفته شده برای سواد آموزان در سال ۹۵، گفت: پاداش افرادی که در فعالیتهای سوادآموزی قبول میشوند ۱۳۹ هزار و ۶۰۰ تومان و برای خودآموزان ۶۹۸ هزار تومان است. وی افزود: در سال گذشته 286 هزار و 110 نفر به عنوان بیسواد در فعالیتهای سوادآموزی ثبتنام کردند که 134 هزار و 24 نفر در این دورهها قبول و مبلغ 134 هزار تومان به عنوان پاداش به حساب قبول شدگان واریز شد.

 

صئ.......اقتصادی

* بیش از 70 کشور جهان مقصد خرمای ایران: علیمحمد صمیمی، رئیس انجمن خرمای ایران گفت: امروز بیش از 70 کشور جهان مقصد خرمای ایران محسوب میشوند و سالیانه 115 تا 150 هزار تن از این محصول کشاورزی از کشورمان به بازارهای مختلف بین المللی صادر میشود. وی افزود: سال گذشته استان بوشهر نزدیک به 26 هزار تن خرما به روسیه صادر کرد.

* نشریه آمریکایی فوربس در تازه‌ترین مطالعات خود درباره سنجش کیفیت زندگی شهرنشین‌ها، فهرست جدیدی از هوشمندترین شهرهای جهان را معرفی کرد. این فهرست بر اساس مولفه‌های مختلف از ویژگی شهرهای مورد تحقیق تهیه شده که تعیین‌کننده میزان ثبات و کیفیت زندگی در 181 شهر مورد بررسی هستند. بر این اساس، تهران از میان 181 شهر رتبه کلی 177 را به خود اختصاص داده است.

* نصب کنتور هوشمند برای مشترکین پرمصرف: سازمان بهرهوری انرژی ایران بیش از 400 هزار کنتور هوشمند را تا پایان امسال برای مشترکین پرمصرف بخش صنعت و کشاورزی نصب میکند. طرح فهام در مناطق 5 گانه در تهران، مشهد، زنجان، بوشهر و اهواز رو به اتمام بوده و در بعضی مناطق نیز، فعالیتها در جهت توسعه طرح پس از اجرای آزمایشها آغازشده است.

* پیشنهاد نعمتزاده برای رونق طرح کارت اعتباری: طبق پیشنهاداتی که نعمتزاده، وزیر صنعت در اصلاح قانون کارتهای اعتباری خرید کالای داخلی به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ارائه کرده است، کلیه افراد شاغل و بازنشسته دستگاههای لشگری و کشوری و بیمه شدگان بیمههای تأمین اجتماعی خدمات درمانی و سایر بیمههای رسمی کشور با سقف حقوق سه میلیون تومان بتوانند از این طرح استفاده کنند.

* گلواژه: هر گاه خبرهای بد را به عنوان یک نیاز به تغییر و نه یک خبر منفی پذیرفتید، شما از آن شکست نخورده اید، بلکه چیزهای تازه ای از آن آموخته اید.  بیل گیتس

 

صئ.......بهداشت و سلامت

* وضعیت مصرف نمک و شکر ایرانیها خوب نیست: معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو، اظهارداشت: وضعیت مصرف شکر، نمک و چربی ها در بین مردم خوب نیست. دکتر رسول دیناروند در همایش بین المللی پیشگیری از بیماریهای غیر واگیر با اشاره به هدفگذاری سازمان غذا و دارو تا سال ۲۰۲۵، گفت: برنامهریزی کرده ایم تا مصرف نمک و سدیم را به میزان ۳۰ درصد در کشور کاهش دهیم که تا سال ۲۰۱۸ باید کاهش ۱۵ درصدی این موارد محقق شود. وی با بیان اینکه در زمینه مصرف نمک، شکر و چربی وضعیت خوبی نداریم، افزود: در حوزه فرآوردههای غذایی اقدامات ما از دو سال گذشته آغاز شد، بطوری که بر اساس این اقدامات شرکتهایی که فرآورده های ناسالم تولید میکنند از تبلیغ محصول خود ممنوع هستند و شرکتهایی که فرآورده های آنها از نظر سلامت مورد تایید ماست، مورد حمایت سازمان غذا و دارو بوده و حتی در مراسم رونمایی فراورده های آنها نیز شرکت میکنیم.

* ۴۷ درصد زنان و مردان ایرانی چاق هستند: دکتر  باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت در همایش بین المللی پیشگیری و کنترل بیماریهای غیرواگیر، اظهار داشت: بسیاری از بیماریهای غیرواگیر افراد جامعه را به زیر خط فقر می برد. ۱۷ میلیون نفر بر اثر سکته های قلبی و عروقی، ۸ میلیون نفر بر اثر سرطانها، ۴ میلیون نفر بر اثر بیماریهای ریوی و ۱.۵ میلیون نفر نیز بر اثر دیابت جان خود را از دست میدهند که ۸۲ درصد از مرگ و میرهای مردم بر اثر بیماریهای غیرواگیر ناشی از این ۴ بیماری است. لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: ۳۰ درصد از زنان و ۱۷ درصد از مردان ایرانی چاق هستند و روند چاقی در کشور مناسب نیست و این روند به سرعت در حال افزایش است.

* تشخیص پارکینسون با آزمایش ادرار: دانشمندان آمریکایی به تازگی کشف کرده اند که وجود و شدت بیماری پارکینسون با استفاده از یک نشانگر جدید در ادرار قابل تشخیص است. محققان دانشگاه آلاباما آمریکا دریافته اند که پروتئین موجود در نمونه ادرار با وجود و شدت بیماری پارکینسون مرتبط است. این نشانگر به عنوان یک راهنمای احتمالی برای درمان بالینی در آینده و کنترل تاثیر داروهای پارکینسون در طول درمان عمل میکند. اندرو وست، عضو تیم تحقیق، در این باره میگوید: «هیچ کس فکر نمیکرد ما قادر به ارزیابی و اندازه گیری فعالیت این پروتئین عظیم موسوم به LRRK۲ (لارک۲) در مایعات زیستی باشیم چراکه این پروتئین معمولا در نورون های مغز وجود دارد.» به مدت بیش از ۵ سال، نمونه ادرار و مایع نخاعی بیماران مبتلا به پارکینسون در فریزرهای در موسسه ملی سکته و اختلالات نورولوژیکی (NINDS) نگهداری شده بود. محققان با بررسی این نمونه ها دریافتند وجود نشانگر زیستی به پیشبینی، تشخیص یا کنترل بیماری پارکینسون کمک خواهد کرد. البته میزان آن در ادرار بر اساس میزان پیشرفت بیماری تغییر میکند.

صئ.......دانش و فناوری

* ساخت بزرگترین پشت بام خورشیدی دنیا در لاس وگاس: بر فراز یکی از ساختمانهای بزرگ لاس وگاس از ۲۶ هزار صفحه خورشیدی استفاده شده است تا عملا بزرگترین پشت بام خورشیدی دنیا ساخته شده باشد. این ابتکار عمل از دو سال پیش آغاز شده و حالا به نتیجه رسیده است. این تعداد قابل توجه صفحه خورشیدی تا ۲۵ درصد نیاز برق این ساختمان را تأمین میکند. محاسبات صورت گرفته نشان میدهد که با استفاده از این پشت بام خورشیدی، سالانه از انتشار ۸۴۰۰ تن گاز دی اکسید کربن جلوگیری میشود. این رقم معادل آلاینده های تولید شده توسط ۱۷۰۰ خودروست. این پروژه با همکاری شرکت NRG Energy انجام شده که یکی از بزرگترین شرکتهای حوزه انرژی در تگزاس به شمار میآید.

فناوری به کار رفته در نصب صفحات خورشیدی این ساختمان در نوع خود جالب توجه است زیرا نه تنها آسیبی به پشت بام در استقرار صفحات وارد نشده بلکه از سیستم خاصی موسوم به ۳M Cool Mirror Film در ساختار آن استفاده شده که تنها پرتوهای خورشیدی با طول موج قابل استفاده برای صفحات خورشیدی جذب آن میشود.

* لس آنجلس با باتری روشن میشود: لس آنجلس یکی از بزرگترین شهرهای جهان محسوب میشود که نزدیک به ۴ میلیون نفر جمعیت دارد. حالا خبر میرسد که این کلانشهر به یکی از پیشگامان جدی مقابله با تغییرات جوی و گرمایش زمین تبدیل میشود. هم اکنون بخش قابل توجهی از برق این شهر توسط نیروگاه برق گازی تولید می شود که تأثیر قابل توجهی در انتشار آلاینده های کربنی در این نقطه از آمریکا دارد، اما انرژی این شهر تا ۵ سال آینده با بزرگترین باتری جهان جایگزین خواهد شد. بدین ترتیب برق ۱۰۰ مگاواتی پاک برای لس آنجلس تولید میشود. نکته جالب توجه اینجاست که این مجموعه باتری عظیم در طول روز و با پرتوهای خورشیدی ارزان شارژ شده تا برق پاکی را روانه خانه های این شهر کند.

صئ.......ورزشی

* رونالدو: شایسته قهرمانی بودیم، کسی ما را باور نداشت: یکشنبه شب در فینال مسابقات یورو 2016، پرتغال در خاک فرانسه دست به کار بزرگی زد و موفق شد فرانسه میزبان را شکست دهد و قهرمان جام پانزدهم لقب گیرد. ادر، بازیکنی که هیچکس فکرش را نمیکرد حتی در فینال یورو 2016 به او بازی برسد، جایگزین سانچس، ستاره پرتغال شد تا با گلزنی در دقیقه 109 تاریخساز شود و قهرمانی را به رونالدوی مصدوم هدیه کند. این اولین قهرمانی پرتغال در مسابقات اروپایی بود. کریستیانو رونالدو، پس از پیروزی 1 بر 0 کشورش مقابل فرانسه در فینال یورو به خبرنگاران گفت: پرتغال شایسته این قهرمانی پس از سالها از خود گذشتگی و فداکاری بود. هیچ کس ما را باور نداشت. من در رده باشگاهی همه جامها را بردم، اما در رده ملی جای خالی یک جام احساس میشد. مدت زمان زیادی است که در دنیای فوتبال حضور دارم و احساسات متفاوتی را تجربه کرده ام. پس از ورود ادر به زمین، احساسم این بود که او گل قهرمانی را میزند. دیدیه دشان، سرمربی فرانسه پس از شکست مقابل پرتغال به خبرنگاران گفت: حرفی برای گفتن وجود ندارد. نمیتوانم ناراحتیم را توصیف کنم. مدتی زمان میبرد تا بتوانیم با غم شکست در این بازی کنار بیاییم. با اینکه امشب به اندازه کافی انرژی نداشتیم، اما نباید از این موضوع به عنوان بهانه استفاده کنیم. چون موقعیتهای خوبی برای گلزنی داشتیم. پرتغال هم چند موقعیت گلزنی داشت و متأسفانه توانست به گل برسد. بینهایت ناراحت هستیم چون فرصت بسیار خوبی برای قهرمانی در اروپا از دست رفت. ما در این جام با هم پیروز شدیم، با هم زجر کشیدیم و امشب در کنار هم شکست خوردیم. خیلی خوب میشد اگر میتوانستیم این جام را در پاریس به هواداران اهدا کنیم. آنتوان گریزمن که با ۶ گل زده آقای گل یورو شد، درباره شانسش برای تصاحب توپ طلا سال ۲۰۱۶ گفت: شانسی برای تصاحب توپ طلا ندارم. رونالدو قهرمان دو جام بزرگ امسال شد و توپ طلا به او میرسد.

صئ.......فرهنگ و هنر

* «دنگ شو» سومین کنسرت آنلاین را برگزار میکند: گروه موسیقی «دنگ شو» در چارچوب فعالیتهای اجرایی خود تازه ترین برنامه زنده خود را در قالب سامانه کنسرت آنلاین برگزار میکند. حمید خسرو بیگی مدیر برنامه های گروه موسیقی «دنگ شو» درباره تازه ترین فعالیتهای این گروه موسیقی بیان کرد: طبق برنامه ریزیهایی که انجام گرفته پنجشنبه ۲۴ تیرماه تازه ترین کنسرت گروه را در قالب «کنسرت آنلاین» برگزار میکنیم که این برنامه در ادامه کنسرتهای علیرضا قربانی و حجت اشرف زاده است که از طریق سامانه ای ویژه علاوه بر اجرا در تالار اندیشه حوزه هنری برای علاقه مندان نیز به صورت آنلاین ارایه میشود. وی ادامه داد: اجرای قطعه های منتخب آثار گذشته گروه همچون کنسرت های گذشته از جمله برنامه هایی است که در این کنسرت آنلاین اجرا میشود. این در حالی است که تصمیم ما برای برگزاری این کنسرت ویژه به دلیل کنسل شدن برخی از برنامه های گروه در شهرستان ها از جمله شهرستان کرج بود. بنابراین تصمیم گرفتیم با سبک جدید برگزاری کنسرت بتوانیم در خدمت تعداد بیشتری از مخاطبان باشیم. مدیر برنامه های گروه موسیقی «دنگ شو» در پایان گفت: تمام برنامه ریزی های لازم برای برگزاری کنسرت در شهرستان کرج برای روز ۲۴ تیر ماه انجام گرفته بود اما متاسفانه در بخش های نهایی و امضای آخر با مشکلاتی برخورد کردیم که منجر به کنسل شدن برنامه شد. به هر حال امیدوارم در تجربه جدیدی که برای گروه پیش آمده بتوانیم برنامه رضایت بخشی را برای مخاطبان داشته باشیم. سامانه کنسرت آنلاین که چندی پیش توسط بخش خصوصی راه اندازی شده طی روزهای گذشته میزبان دوستداران موسیقی با برگزاری کنسرتهای علیرضا قربانی و حجت اشرف زاده بوده است.

* «لابی» شهاب حسینی آغاز شد: «لابی» عنوان دومین اثر سینمایی محمد پرویزی به تهیه کنندگی امیر شهاب رضویان است. این فیلم اجتماعی با حضور بازیگرانی چون شهاب حسینی، ساره بیات، سحر دولتشاهی، مصطفی زمانی، پگاه آهنگرانی، علیرضا آقاخانی، شهرام حقیقت دوست و ... «لابی» که نویسندگی آن را نیز پرویزی بر عهده داشته است پس از دریافت پروانه ساخت، پیش تولیدی فشرده را پشت سر گذاشت تا به سرعت برای فیلمبرداری آماده شود. فیلمبرداری این فیلم از روز جمعه ١٨ تیرماه در نئوهتل تهران آغاز شده است. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: لابی روایت آدمهایی است که آمده اند چند صباحی بمانند و بروند، گاهی از کنار هم بی تفاوت میگذرند، و گاهی میمانند و هر مسافر قصه ای دارد. در حالی که پیش از این گمانه زنی هایی در خصوص این فیلم توسط برخی از رسانه ها صورت گرفته بود کارگردان این فیلم سینمایی با بیان اینکه خبرهای مذکور فاقد صحت است، گفت: علاقمندان میتوانند جهت دریافت اخبار رسمی پروژه سینمایی «لابی» به منابع رسمی خبری از قبیل روزنامه های کثیر الانتشار و خبرگزاری ها و سایت های رسمی مراجعه کنند.

صئ.......حوادث

* وقتی مالباخته کلاهبردار حرفه ای میشود: مرد جوان پس از اینکه طعمه نقشه کلاهبرداری شد، تصمیم گرفت خودش هم با همین نقشه دست به کلاهبرداری بزند. راز کلاهبرداریهای این جوان 26 ساله زمانی فاش شد که تازه دامادی راهی پلیس فتای مشهد شد تا از او شکایت کند. او گفت: چند روز پیش از مراسم ازدواجم تصمیم گرفتم از طریق یکی از سایتها ماشین بخرم. به دنبال مورد مناسبی میگشتم تا اینکه چشمم به آگهی فروش یک خودروی پژو به مبلغ 9 میلیون تومان افتاد. همان لحظه با فروشنده تماس گرفتم. او گفت که چک دارد و میخواهد خیلی زود ماشینش را بفروشد. وقتی گفتم که ماشینش را میخرم، مدعی شد که موعد چکش فرداست و خواست که 3 میلیون تومان بیعانه به حسابش واریز کنم اما پس از واریز مبلغ، او تلفنش را خاموش کرد. با شکایت تازه داماد مأموران پلیس فتای خراسان رضوی جوان کلاهبردار را دستگیر کردند. در بررسیها مشخص شد که او با این شگرد از چند نفر دیگر هم کلاهبرداری کرده است. متهم جوان گفت: مدتها قبل قصد خرید گوشی تلفن همراه از طریق این سایت را داشتم که در دام یک کلاهبردار گرفتار شدم. او 50هزار تومان بیعانه خواست تا گوشی را برایم نگه دارد اما پس از دریافت پول، تلفنش را خاموش کرد. آن موقع با خودم گفتم که من هم میتوانم با این شگرد کلاهبرداری کنم.

* سرباز در حال تعقیب یک مجرم، با چاقوی او کشته شد: بامداد شنبه، مأموران ایستگاه پلیس میدان بسیج گرگان هنگام گشتزنی در حوزه استحفاظی به یک فرد مشکوک میشوند و او بلافاصله اقدام به فرار میکند. فرد مظنون حین فرار، پشت یک دکه مخفی میشود و مأموران که شامل یک افسر و یک سرباز بودند از دو جهت به وی نزدیک میشوند ولی این مظنون در یک فرصت مناسب از پشت به سرباز حمله کرده و با چاقو به وی ضرباتی وارد میکند و خود با موتور از محل متواری میشود. متأسفانه سرباز مذکور به علت شدت جراحات جان خود را از دست داد.

 

صئ.......اطلاعرسانی

* اسامی برندگان مسابقه قرآنی کتابخانه عمومی شهید باهنر شمیرانات: آقایان مهدی استیری، حمزه حاتمی و خانم ریحانه میری، و پاسخ صحیح 13211 میباشد. نشانی: تهران- خیابان ولیعصر- نرسیده به میدان تجریش- جنب پمپ بنزین باغ فردوس- کتابخانه عمومی شهید باهنر تلفن تماس: 22728164-021 فکس: 22708457-021 سایت: www.blindPL.ir

* انجمن نابینایان ایران در نظر دارد اردوی تفریحی اوشان را در تاریخ پنجشنبه و جمعه 24 و 25 تیر ماه جاری برگزار نماید. لذا از علاقمندان دعوت میشود جهت ثبت نام با شماره های 22560060 و 22560061 تماس حاصل فرمایند.

* به اطلاع میرساند: کلاس موسیقی سه تار, زبان, تحرک و جهتیابی, کمک درسی (عربی-ریاضی-زبان-عروض) به دیگر کلاسهای بخش نابینایان سرای محله بوستان ولایت اضافه گردید. جهت ثبتنام با شماره همراه 09011755593 تماس حاصل فرمایید.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *