شناسه خبر: 9597 منتشر شده در مورخ: 1395/4/15 ساعت: 08:08 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه سه شنبه 15 تیر 1395

روزنامه سه شنبه 15 تیر 1395

به اطلاع خوانندگان می رساند: تفاوت های که در نحوه نوشتن کلمات وجود دارد ناشی از تفاوت رسم الخط بریل با بینایی است به طوریکه در رسم الخط بریل بسیاری از کلمات که در بینایی جدا هستند به صورت پیوسته نوشته می شوند.

روزنامه «ایران سپید»

سه شنبه 15 تیر 1395،

29 رمضان 1437،

5 ژوئیه 2016

سال بیستم شماره 5325

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی:

 تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

تا که چشمم باز شد دیدم که یارم رفته است، ماه مهمانی تمام و مه نگارم رفته است؛ با گل این بوستان تازه انسی داشتم، گرم گل بودم که دیدم گلعذارم رفته است. پیشاپیش حلول ماه شوال و عید سعید فطر را به خوانندگان روزنامه تبریک میگوییم.

.........عناوین این شماره.......

بدرود ای ماه بیپایان 2

مطالبات مردم اقتصادی است 4

ارائه چهار خدمت جدید به بازنشستگان در دفاتر پیشخوان

رنو با پنج خودروی جدید به ایران میآید

چه افرادی از گرمازدگی بیشترین آسیب را میبینند 10

سامانه آنلاین صدور کد پستی ۱۰ رقمی راه اندازی شد

شناسایی نقاط ضعف فوتبال نابینایان در تورنمنت برزیل 14

«فروشنده» بدون هیچ اصلاحیه در ایران اکران میشود

حوادث

اطلاعرسانی

 

صئ.......میهمان رمضان

* بدرود ای ماه بیپایان: بدرود ای بزرگترین ماه خداوند و ای عید اولیای خدا! بدرود ای ماهی که تا تو بودی، امن و سلامت بود. بدرود ای آنکه نه در مصاحبت تو کراهت بود و نه در معاشرتت ناپسندی. بدرود که سرشار از برکات بر ما درآمدی و ما را از آلودگیهای گناه شستشو دادی. بدرود که چه بدیها با آمدنت از ما دور شد و چه خیرات که ما را نصیب آمد. بدرود تو را و آن شب قدرت را که از هزار ماه بهتر است. بدرود تو را و آن فضل و کرم تو را که اینک از آن محروم مانده ایم. بدرود ای ماه دست یافتن به آرزوها. خدایا! در نابترین ثانیه های راز و نیاز با تو، میهمان سفره های رنگینت بودیم و در تپش نبض تند زمان، چه زود بدرقه کردیم روزهای روزه داریمان را و حالا با روحی سرشار از معنویت و دلهای لبریز از مهر تو، دستهای در هم گره شده ای که بوی وحدت میدهند و شعارشان همدلی است، با قدمهای استواری که مقصدشان یکپارچگی است، به استقبال روز موعود میشتابیم؛ در شکوه و عظمت نماز عید، غرق شده و با رمضان وداع میکنیم. فرشتگان آسمان، رشک میبرند به این همه یکرنگی و اتحاد ما. الهی! نگذار که روزهای بعد از این، عطر پاک رمضان را در یادها گم کند.

بگذشت مه روزه، عید آمد و عید آمد، بگذشت شب هجران، معشوق پدید آمد؛ آن صبح چو صادق شد، عذرای تو وامق شد، معشوق توعاشق شد، شیخ تو مرید آمد؛ شد جنگ و نظر آمد، شد زهر و شکر آمد؛ شد سنگ و گهر آمد، شد قفل و کلید آمد؛ جان از تن آلوده، هم پاک به پاکی رفت، هرچند چو خورشیدی بر پاک و پلید آمد؛ از لذت جام تو، دل مانده به دام تو، جان نیز چو واقف شد، او نیز دوید آمد؛ بس توبه شایسته، بر سنگ تو بشکسته، بس زاهد و بس عابد، کو خرقه درید آمد؛ باغ از دی نامحرم، سه ماه نمیزد دم، بر بوی بهار تو، از غیب رسید آمد.

* سؤال بیست و سوم: سوره هایی که به «حامدات» معروفند چه نام دارند؟

 

 

صئ.......سیاسی

* مطالبات مردم اقتصادی است. رئیس جمهوری در جلسه مشترک دولت و مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حل معضلات و مطالبات مردم، بیتردید با هماهنگی قوای سه گانه و بویژه مجلس و دولت امکانپذیر است، تصریح کرد: خواست و مطالبات مردم در وهله نخست و در کنار موضوعات سیاسی و فرهنگی، حل معضلات و مشکلات اقتصادی است.

* تحسین دولت در خصوص برخورد با فیشهای حقوقی. لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انتشار فیشهای حقوقی نجومی موجب شد تا زمینه اصلاحات در پرداختها بوجود آید، گفت: در اینباره گزارشی تهیه و نتیجه آن برای ملت منتشر میشود. علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی، یکشنبه شب در ضیافت افطاری رئیس جمهور، با تحسین اقدام دولت یازدهم در خصوص ناهنجاریهای به وجود آمده در خصوص انتشار فیشهای حقوقی نجومی، تأکید کرد: حتماً باید برخورد قاطعی با این افراد انجام شود.

* ظریف، وزیر امور خارجه در واکنش به عملیاتهای تروریستی در استانبول، داکا و بغداد، تأکید کرد: «برای مقابله با تروریسم از پا نخواهیم نشست.»

* فراکسیون زنان مجلس انتخاب شد. بر اساس انتخابات هیئت رئیسه فراکسیون زنان مجلس دهم، «پروانه سلحشوری» به عنوان رئیس انتخاب و «زهرا سعیدی» سخنگو شد. سعیدی، نماینده مردم مبارکه گفت: «طیبه سیاوشی» و «ناهید تاج الدین» به عنوان نواب اول و دوم رئیس و «معصومه آقاپور» و «فاطمه ذو القدر» به عنوان دبیران اول و دوم فراکسیون انتخاب شدند.

* پرونده رئیس جمهور سابق باز است. سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه بارها گفته ام که پرونده رئیس جمهوری سابق به فراموشی سپرده نشده است، افزود: در شکایات و مسائل اساسی نیاز به تحقیق وجود دارد و رسیدگی به این پرونده باید در دادگاه مطرح شود و دادگاه فرصت میخواهد تا مستندات آن جمعآوری شود و فقط صرف ادعا نمیتوان به آن رسیدگی کرد.

 

صئ.......اجتماعی

* ارائه چهار خدمت جدید به بازنشستگان در دفاتر پیشخوان: بهروز انتظاری، مدیر کل دفتر برنامه ریزی صندوق بازنشستگی کشوری از ارائه 4 خدمت جدید از امروز به بازنشستگان دولت در دفاتر پیشخوان خبر داد و گفت: صدور حکم بازنشستگی و فیش حقوقی، پاسخ به استعلامات و صدور کارت منزلت بازنشستگان را از مهمترین خدمات صندوق بازنشستگی برشمرد و گفت: از این پس خدمات از طریق 16 هزار دفتر پیشخوان دولت به بازنشستگان ارائه میشود. وی با بیان اینکه هزینه صدور فیش حقوقی و حکم بازنشستگی 1000 تومان است، هزینه استعلام 3000 تومان و هزینه صدور کارت منزلت را برای بازنشستگان دولت 4500 تومان دانست و تأکید کرد: برای جلوگیری از هر گونه سوء استفاده مالی، دفاتر پیشخوان دولت موظفند در قبال دریافت هر گونه هزینه ای، رسید تحویل بازنشستگان دهند.

* اتوبوس و مترو در عید فطر رایگان است: سید جعفر تشکری هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از رایگان بودن اتوبوس و مترو در روز عید فطر خبر داد و گفت: در روز عید فطر شبکه تاکسیرانی نیز با سرویسهای ون به صورت رایگان در اختیار نمازگزاران است تا افراد به خصوص سالمندان، معلولان و کودکان را به محل اقامه نماز برساند.

* راه اندازی دفتر مشاور آموزش شغلی در ترمینال جنوب: فرزاد هوشیار پارسیان، مدیر عامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران از راه اندازی دفتر مشاوره آموزش شغلی در ترمینال جنوب خبر داد و گفت: پس از گذشت دو هفته از آغاز به کار این دفتر، حدود 40 درصد از افراد که برای کار به پایتخت آمده بودند، در ترمینال متقاعد شدند تا به شهر خود بازگردند. بر اساس آمارها، در دو هفته گذشته 250 نفر به ما مراجعه کردند که 150 نفر از آنها تصمیم داشتند تا برای کار به طور دائمی در تهران مستقر شوند که با انجام مشاوره های شغلی 60 نفر به مشاوران اعلام کردند برای بازگشت به شهرستان و اشتغال در شهرستان خودشان متقاعد شده اند.

صئ.......اقتصادی

* رنو با پنج خودروی جدید به ایران میآید: فرداد دلیری، معاون توسعه سرمایه گذاریهای صنعتی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت: شرکت خودروسازی رنو قرار است با پنج خودروی جدید به بازار ایران بیاید؛ بر اساس مذاکرات انجام شده، قرار است سه محصول با همکاری سایپا و دو خودرو نیز با همکاری ایران خودرو تولید و عرضه شود. وی با تأکید بر اینکه در همکاری رنو با خودروسازان داخلی، قرار است شریک اصلی شرکت سایپا باشد، گفت: شرکت «بن رو» بعنوان سایت جدید همکاری رنو و سایپا انتخاب شده است.

* کارمندان بانک از دریافت وام محروم شدند: ابراهیم حکیم فعال، دبیر کل مجمع اسلامی کارکنان بانکها در نامه ای به معاون اول رئیس جمهور نوشت: هفت سال از اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری میگذرد و بانکها از هر گونه افزایش حقوق مندرج در قانون خدمات کشوری بینصیب مانده اند. وزیر امور اقتصادی و دارایی با ارسال نامه شماره 60424 مورخ 95.4.6، اعطای هر گونه تسهیلات رفاهی کارکنان را ممنوع نمایند.

* سیگارهای مجاز «کددار» میشوند: عباس نخعی، مدیر کل مبارزه با قاچاق کالا، هدف ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از اجرایی شدن نصب «کد رهگیری» بر روی سیگارهای مجاز خبر داد و گفت: از شهریور تمام پاکتهای سیگار، با داشتن کد رهگیری، روانه بازار خواهند شد. به دنبال نصب این کدهای رهگیری، تمام سیگارهای مجاز در کشور حتی به صورت دانه شمار ثبت شده و سامانه ای که به این منظور تخصیص داده شده، این قابلیت را دارد که کد رهگیری نصب شده را خوانش کرده و با اطلاعات موجود در سامانه تطابق دهد.

* 11 درصد طلای جهان در خانه زنان هندی: زنان خانه دار هندی ۱۱ درصد از کل طلای جهان را دارند. این میزان بیش از مجموع ذخایر طلای سوئیس، ایالات متحده آمریکا، آلمان و صندوق بین المللی پول است.

* گلواژه: خطا کردن، یک کار انسانی است، اما تکرار آن یک کار حیوانی. آناتول فرانس

صئ.......بهداشت و سلامت

* چه افرادی از گرمازدگی بیشترین آسیب را میبینند: بالا رفتن دمای هوا و گرمازدگی نه تنها آزار دهنده است، بلکه میتواند کشنده نیز باشد.  پزشکان ضمن توصیه به افراد برای مصرف میزان زیاد آب تأکید دارند افراد مسن، کودکان و مبتلایان به بیماریهای مزمن بیشتر در معرض عوارض گرمازدگی و مرگ و میر ناشی از آن هستند. دکتر «رابرت گلاتر» از بیمارستان لنوکس هیل در نیویورک گفت: افرادی که دچار فشار خون بالا، بیماری قلبی، دیابت و بیماری کلیوی هستند؛ همچنین مبتلایان به بیماریهای روان ممکن است بیشتر از گرمازدگی آسیب ببینند. علاوه بر این، مصرف برخی داروها موجب میشود در فرایند تعریق خلل ایجاد شود، در نتیجه بدن تواناییش را برای خنک کردن خود از دست میدهد. برای مقابله با گرمازدگی لازم است میزان کافی آب آشامیدنی مصرف شود.

* استانهای پیشتاز اهدای خون: سخنگوی سازمان انتقال خون کشور با بیان اینکه طی سه شب پرفیض قدر، نزدیک به 33 هزار واحد خون اهدا شد، گفت: در عین حال طی سه ماهه نخست سال جاری بیش از 540 هزار واحد خون در سراسر کشور اهدا شده است که بیشترین میزان اهدای خون در این مدت به ترتیب مربوط به استانهای تهران، فارس و مازندران بوده است.

* شیوع سکته مغزی: رئیس انجمن سکته مغزی ایران گفت: بر خلاف تصور عموم مردم، سکته مغزی نه تنها قابل پیشگیری و درمان است، بلکه شاید از قابل درمانترین بیماریهای بشر به شمار رود. دکتر بابک زمانی گفت: سکته مغزی دومین عامل مرگ و میر در ایران و پنجمین عامل مرگ و میر در کشورهای پیشرفته به شمار میرود. زمان طلایی درمان سکته مغزی طی ۲ تا ۳ ساعت اول پس از سکته است. بنابر این علاوه بر حضور پزشکان، بدون شک به مشارکت مردم نیز در این زمینه نیاز است تا بیماران سریع به بخشهای درمانی رسانده شوند.

 

صئ.......دانش و فناوری

* سامانه آنلاین صدور کد پستی ۱۰ رقمی راه اندازی شد: با استفاده از این سامانه متقاضیان میتوانند بدون نیاز به مراجعه حضوری به دفاتر پستی، برای دریافت کد پستی محل سکونت یا محل کسب و کار خود، دریافت گواهی کد پستی یا ثبت درخواست کد پستی جدید به صورت برخط و الکترونیکی اقدام کنند. این سامانه در قالب نرم افزار واکنشگرا طراحی شده، به گونه ای که برای نمایش در موبایل، تبلت و رایانه ظاهری متفاوت و مناسب داشته باشد. در این سامانه امکان ارسال پیامک در زمان ثبت درخواست برای مشتریان فراهم آمده است. از دیگر قابلیتهای این سامانه، ارائه خدمات وب سرویس به سازمانها و اشخاص حقوقی است که با استفاده از این خدمت، سازمانها قادر خواهند بود با استفاده از کد پستی و با شماره تلفن ثابت، اطلاعات مکانی متناظر مانند نشانی استاندارد پستی، مختصات جغرافیایی، تلفن ثابت، کد ISIC کسب و کار و... را به صورت برخط دریافت کنند. سامانه آنلاین صدور گواهی کد پستی، در نشانی gavahi.post.ir در دسترس قرار گرفته است.

* کوله پشتی متفاوت با اسکلتی محکمتر از فولاد: محققان شرکتی در آمریکا موسوم به Kuiu نسل جدیدی از کوله پشتی را ساخته اند که ساختار آن حتی از فولاد هم مستحکمتر است. آنها برای این منظور از فیبر کربنی در اسکلت اصلی کوله پشتی بهره گرفته اند. این بدان معناست که کوله پشتی تولید شده به رغم وزن بسیار کم، قابلیت حمل تا ۶۸ کیلوگرم بار را دارد. نکته جالب توجه وزن بسیار اندک این اسکلت فیبر کربنی است که از سوی شرکت تولید کننده تنها ۲۹۸ گرم عنوان شده است. این شرکت با اعلام اینکه ساختار اسکلتی کوله پشتی جدیدش در برابر بار سنگین خم نمیشود مدعی شده که حتی از فولاد هم مستحکمتر است! کوچک و بزرگ کردن و همچنین استفاده از الیاف ضد آب با دوام بسیار بالا از دیگر ویژگیهای این کوله پشتی جدید محسوب میشود. برای طراحی و ساخت این کوله پشتی جدید دو سال زمان صرف تحقیقات فشرده شده است.

صئ.......ورزشی

* شناسایی نقاط ضعف فوتبال نابینایان در تورنمنت برزیل: میثم شجاعیان، دروازه بان تیم ملی فوتبال پنج نفره کشورمان گفت: تورنمنت برزیل، نقش بسزایی در شناسایی نقاط ضعف و قوت تیم داشت و تا آغاز مسابقات پارالمپیک، برای برطرف کردن آنها تلاش خواهیم کرد. تورنمنت فوتبال پنج نفره برزیل با حضور 6 تیم حاضر در مسابقات پارالمپیک برگزار شد. وی ادامه داد: تیم ملی فوتبال نابینایان در مسابقات آسیایی ژاپن، سهمیه ورودی پارالمپیک را به دست آورد و حضور در این تورنمنت، نقش بسزایی در شناخت وضعیت تیمهای حاضر در پارالمپیک برای ما داشت. شجاعیان با اشاره به قرعه کشی مسابقات پارالمپیک گفت: تیم کشورمان در گروه سختی قرار دارد و همگروهی با برزیل قهرمان جهان، مراکش قهرمان آفریقا و ترکیه قهرمان اروپا، کار را برای تیم ما بسیار سخت میکند. وی ادامه داد: با توجه به شناختی که از رقبا داریم و شناسایی نقاط ضعف و قوت آنها در تورنمنت برزیل، تلاش میکنیم در مدت باقی مانده تا مسابقات پارالمپیک، با برگزاری اردوهای متعدد نقاط ضعف خود را با برنامه ریزی مدون سرمربی و کادر فنی برطرف کنیم. در حال حاضر در مسابقات پارالمپیک حرفی برای گفتن داریم و قطعاً خواست قلبی تیم فوتبال پنج نفره قرار گرفتن بر روی سکو است. شجاعیان در پایان گفت: از پیروزی ملیپوشان فوتبال پنج نفره نابینای ایران در پارالمپیک ریو برابر تمامی تیمهای حاضر و مدعی شگفتزده نخواهم شد، چرا که ایران همیشه در این رشته یک مدعی است. گفتنی است: تیم ملی فوتبال پنج نفره کشورمان در مرحله گروهی تورنمنت بین المللی برزیل که خرداد ماه در ریو برگزار شد، پس از تساوی مقابل ژاپن و شکست 1 بر 0 از برزیل، با یک گل مکزیک را شکست داد و به نیمه نهایی راه یافت. در مسابقه نیمه نهایی با 2 گل از سد آرژانتین گذشت و فینالیست شد. در فینال نیز با قبول شکست 2 بر 0 مقابل برزیل، عنوان نایب قهرمانی را از آن خود کرد.

صئ.......فرهنگ و هنر

* «فروشنده» بدون هیچ اصلاحیه در ایران اکران میشود: اصغر فرهادی، کارگردان فیلم «فروشنده» عصر یکشنبه ۱۳ تیر ماه در حاشیه مراسم رونمایی از مستند «آی آدمها» ساخته رخشان بنی اعتماد در جمع خبرنگاران گفت: فیلم «فروشنده» بدون هیچ اصلاحیه ای پروانه نمایش میگیرد و به زودی در سینماهای کشور اکران میشود. وی تأکید کرد: این فیلم قبل از اکران جهانی در سینماهای کشور اکران میشود.

این کارگردان سینما در مورد فعالیتهای خیرخواهانه در کشور گفت: خوشبختانه مردم ما همیشه روحیه فعالیتهای خیریه را دارند و در این میان هنرمندان شناخته شده بیشتر دیده میشوند. خدا را شاکرم که با تمام مشکلات موجود، همه مردم آمادگی فعالیت در کارهای خیر را دارند.

* آخرین خبرها از اکران فیلم پیمان قاسمخانی: محسن چگینی، تهیه کننده فیلم سینمایی «خوب، بد، جلف» به کارگردانی پیمان قاسمخانی گفت: مدتی است برای دریافت پروانه نمایش این اثر سینمایی اقدام کرده ایم و با توجه به اینکه شورای پروانه نمایش این فیلم را دیده اند، فکر میکنم که طی دو هفته آینده پروانه نمایش «خوب، بد، جلف» صادر میشود. وی ادامه داد: فکر میکنم با توجه به برنامه ریزی اکران، «خوب، بد، جلف» مهر ماه و بعد از دهه اول محرم در سینماهای کشور اکران میشود. حمید فرخنژاد، پژمان جمشیدی، سام درخشانی، ویشکا آسایش، بیژن امکانیان، نیوشا ضیغمی، رضا رویگری، آزاده صمدی، نسیم ادبی، رضا کریمی، امیرمهدی ژوله و... بازیگران «خوب، بد، جلف» هستند. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «یک کارگردان هنری سینما از طرف تهیه کننده اش تحت فشار است تا از دو بازیگر تجاری برای بازی در نقشهای اصلی فیلمش استفاده کند. از نظر کارگردان آنها بدترین انتخابهای ممکن هستند، اما اگر میخواهد که فیلم را بسازد مجبور است در مدت کوتاهی آنها را به نقشهایشان نزدیک کند و این کار آسانی نیست.»

 

صئ.......حوادث

* پسر 18 ساله پدر و مادرش را در خواب کشت: پسر 18 ساله اهل برازجان پدر و مادرش را به علت اختلافات خانوادگی با چاقو از پا درآورد. فرمانده انتظامی استان بوشهر با اشاره به کشف پرونده قتل زن و مرد میانسال در شهرستان برازجان، گفت: صبح یکشنبه پسر 18 ساله ای به نام رامین با مراجعه به کلانتری از مرگ مشکوک پدر و مادرش خبر داد. با حضور پلیس در محل حادثه مشخص شد «نجف» و «فاطمه» بر اثر ضربات چاقو به شکم و پهلو هر دو به قتل رسیده اند. تیم جنایی در ادامه تجسسها با توجه به اظهارات ضد و نقیض پسر جوان به او مشکوک شده و بلافاصله او را بازداشت کرده و به تحقیق از رامین پرداختند. پسر جوان در نخستین بازجوییها به قتل پدر و مادرش به علت درگیری لفظی و اختلافات خانوادگی اعتراف کرد و گفت: وقتی پدر و مادرم خوابیدند با چاقوی آشپزخانه چند ضربه به آنها زدم. بعد از اینکه از مرگ آنها مطمئن شدم با مراجعه به کلانتری قصد داشتم با صحنه سازی خودم را بیگناه نشان دهم.

* شلیک اشتباهی پدر به دختر: بی احتیاطی پدر در یکی از روستاهای شهرستان «بدره» در استان ایلام، دخترش را به کام مرگ کشاند. این مرد که ساکن روستای آهنگران است با تفنگ شکاری ساچمه زنی قصد دور کردن حیوانات وحشی از کنار آغل گوسفندانش را داشت، اما بدون توجه به دختربچه 4 ساله اش که در کنارش ایستاده بود شلیک کرد و با اصابت تعدادی از ساچمه های گلوله به سر دختر خردسالش باعث مرگ او شد.

* یک زن مکزیکی در 117 سالگی و درست بعد از چند ساعت از آنکه موفق به دریافت گواهی تولدش شد، درگذشت. «آلوارز لیره» که در سال 1898 به دنیا آمده بود، بعد از آنکه تلاش چند ماهه وی برای دریافت گواهی تولد برای اثبات سن واقعیش به نتیجه رسید جان سپرد. وی گواهی تولد را برای استفاده از مزایای کهولت سنش میخواست، اما درست چند ساعت بعد از دریافت گواهی اثبات حقانیتش درگذشت.

صئ.......اطلاعرسانی

* انجمن علمی-فرهنگی دانشجویان و دانشآموختگان نابینای ایران طی تفاهمنامه منعقد شده، با شرکت بیمه معلم خدمات بیمه ای ویژه را به متقاضیان محترم ارائه مینماید. جهت کسب اطلاعات بیشتر از مزایا و خدمات خاص با شماره تلفن 02122880088 تماس حاصل فرمایید.

* واحد نابینایان فرهنگسرای بهمن برگزار مینماید: کلاسهای آموزشی قرآن و تواشیح، قالیبافی، عروسکدوزی، مرواریدبافی، بافتنی با ماشین، آموزش خط بریل، تحرک و جهتیابی، آموزش نوازندگی پیانو و سلفژ و کلاس ورزشی، شطرنج و زبان انگلیسی. 55323880

* انجمن نابینایان ایران در نظر دارد تا اردوی تفریحی اوشان را در تاریخ پنجشنبه و جمعه 24 و 25 تیر ماه جاری برگزار نماید. ثبت نام و هماهنگی با شماره های 22560060 و 22560061

 

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *