شناسه خبر: 9591 منتشر شده در مورخ: 1395/4/14 ساعت: 09:56 گروه: اجتماعی  
طراحی 22 بوستان ویژه جانبازان و معلولان
مختاری مطرح کرد:

طراحی 22 بوستان ویژه جانبازان و معلولان

مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران از طراحی 22 بوستان به عنوان پایلوت و به صورت ویژه برای استفاده معلولان و جانبازان خبر داد.

به گزارش ایران سپید به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علی محمد مختاری مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران با اشاره به طرح مناسب سازی پارک ها برای معلولان اظهار داشت: 22 بوستان به عنوان پایلوت در سطح تهران به صورت ویژه برای استفاده معلولان و جانبازان طراحی می شود. 


وی با بیان اینکه این سازمان در راستای اجرای طرح مناسب‌سازی بوستان‌های شهر تهران برای معلولین و جانبازان طی ابلاغ بخشنامه به تمام مناطق بیست و دو گانه شهرداری تهران آن ها را ملزم به اجرای موارد بخشنامه مربوطه کرده است، افزود: جمع آوری، رفع و حذف زوائد فیزیکی معابر داخلی بوستان ها، مناسب سازی پیاده راه ها، رفع موانع دسترسی و نصب کوریدور ویژه معلولین، مناسب سازی ورودی بوستان ها در دستور کار شهرداری تهران است.

 مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران اضافه کرد: در همین راستا شهرداری تهران اقدام به  هم سطح سازی دریچه های خدماتی آب و اختلاف سطح در معابر بوستان ها، ایجاد و اصلاح پل های دسترسی در تقاطع ها، رفع معارض پیاده راه های کم عرض ( شاخه های خمیده، باکسهای اداره برق، مخابرات، تابلوهای راهنما و . . .) و ترمیم و مرمت آسیب های وارده بر کفپوش پیاده راه ها نموده و کارشناسان ناظر این سازمان به طور جدی پیگیر اجرای آن هستند.

مختاری با تاکید بر اینکه تمام بوستان های منطقه ای و فرامنطقه ای به مکانی برای در اختیار قراردادن ویلچیر و نصب علائم مربوطه مجهز شده اند، گفت: علاوه بر اقدامات اجرایی ذکر شده، تعداد 22 بوستان نیز به عنوان پایلوت انتخاب شده اند تا به صورت بوستان های ویژه برای استفاده معلولان و جانبازان طراحی شوند.

وی با اشاره به طرح ساماندهی بوستان ها برای معلولان و جانبازان، افزود: طرح ورودی بوستان‌ها، مسیرهای تردد، دسترسی به فضاهای ورزشی و بازی، دسترسی به آبخوری‌ها، نیمکت‌ها و سایر امکانات و تجهیزات پارک، سرویس‌های بهداشتی، نمازخانه و ساختمان اداری و همچنین میزان مناسب بودن آنها برای استفاده معلولین مورد بررسی قرار گرفت.

مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران تصریح کرد: پس از انجام بررسی های اولیه و دستیابی به پاسخ‌های قابل استناد و شناسایی چالش‌های موجود، طرح مناسب‌سازی وضعیت هر یک از این بوستان‌ها به‌ منظور تسهیل تردد افراد دارای محدودیت جسمی – حرکتی بر اساس ضوابط و مقررات شهرسازی و معماری مصوب شورای عالی شهرسازی و معماری و راهنمای کاربردی آن به صورت جداگانه تهیه و به مناطق مربوطه ابلاغ شده است.

مختاری ادامه داد: نظارت فنی بر اجرای طرح بر عهده شورای راهبردی معلولان اداره کل معماری و ساختمان معاونت شهرسازی و معماری شهرداری است.

وی گفت: در 5 بوستان از بوستان های منتخب از جمله پارک شهر، بوستان فدک، بوستان قائم، بوستان هنرمندان و بوستان جانبازان، فضایی ویژه نیز در حال مناسب سازی برای استفاده نابینایان است.
  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *