شناسه خبر: 9546 منتشر شده در مورخ: 1395/4/6 ساعت: 06:16 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه یکشنبه 6 تیر 1395

روزنامه یکشنبه 6 تیر 1395

به اطلاع خوانندگان می رساند: تفاوت های که در نحوه نوشتن کلمات وجود دارد ناشی از تفاوت رسم الخط بریل با بینایی است به طوریکه در رسم الخط بریل بسیاری از کلمات که در بینایی جدا هستند به صورت پیوسته نوشته می شوند.

روزنامه «ایران سپید»

یکشنبه 6 تیر 1395،

20 رمضان 1437،

26 ژوئن 2016

سال بیستم شماره 5318

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی:

 تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

در برج ولا مهر جهانتاب علیست، در شهر علوم نبی باب علیست؛ از اول خلقت بشر تا امروز، مظلومترین شهید محراب علیست.

شهادت مولا امیر المؤمنین تسلیت باد.

.........عناوین این شماره.......

قسمتی از وصیتنامه امیر المؤمنین (ع) 2

900 جنین معلول سقط شدند

زوایای سیاسی-اقتصادی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا 6

تعداد فرزند در خانواده های متمول و با سواد کمتر است 8

دریافت «حق بیمه» از دارندگان دفترچه سلامت

برگزاری مسابقات آزاد دو و میدانی نابینایان

روایت قصه زندگی آدمها، از قاب ماه عسل 13

پسر، پدرش را کشت

اطلاعرسانی

صئ.......میهمان رمضان

* قسمتی از وصیتنامه امیر المؤمنین (ع): اى حسن! من تو را و تمام فرزندان و خاندانم و هر کس که این وصیتنامه به او برسد، به تقوا و ترس از خداوندى که پروردگار شماست، سفارش میکنم و باید نمیرید جز اینکه مسلمان باشید و همگى به ریسمان خدا چنگ زنید و پراکنده نشوید، زیرا به راستى من از رسول خدا (ص) شنیدم که مىفرمود: اصلاح دادن میان مردمان از همه نماز و روزه بهتر است و آنچه دین را تباه ساخته و از بین مىبرد، افساد میان مردمان است و [نیرویى جز به وسیله خداى بزرگ نیست]. به خویشان و ارحام خویش توجه داشته باشید و به آنان پیوند کنید، صله رحم کنید تا خداوند در روز قیامت حساب را بر شما آسان گرداند. از خدا بترسید، از خدا بترسید درباره یتیمان، پس براى دهنهاشان به سبب سنگدلىتان نوبت قرار ندهید (که گاهى سیر و گاهى گرسنه نگاهشان دارید). از خدا بترسید، از خدا بترسید درباره همسایگانتان که رسول خدا (ص) درباره آنان سفارش کرده و پیوسته درباره آنان توصیه مىفرمود، به اندازه اى که ما گمان کردیم براى همسایگان از همسایه خود ارث قرار مىدهد و حرمت آنان به اندازه اى است که سهمى در مالشان براى همسایه تعیین کرده! از خدا بترسید، از خدا بترسید درباره قرآن، مبادا کسى به عمل کردن بدان بر شما سبقت جوید. از خدا بترسید، از خدا بترسید درباره نماز، زیرا که نماز ستون دین شماست. از خدا بترسید، از خدا بترسید درباره خانه پروردگارتان (خانه کعبه)، مبادا تا زنده هستید، آن خانه از شما خالى بماند که اگر رها شد، مهلت داده نمىشوید و به عذاب دچار مىشوید و اگر از شما خالى ماند، کیفر خداوند فرصت زندگى به شما نمىدهد.  از خدا بترسید، از خدا بترسید درباره روزه ماه رمضان، زیرا که آن براى شما چون سپرى است از آتش دوزخ.

* سؤال مسابقه هفدهم: سوره هایی که حضرت محمد (ص) فرمودند: آن سوره ها مرا پیر کردند کدامند؟

 

 

صئ.......ویژه

* 900 جنین معلول سقط شدند: رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: از ولادت 900 کودک معلول از نیمه دوم سال 93 تا پایان سال 94 با حکم قضایی جلوگیری شد. انوشیروان محسنی بندپی با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی کشور یک میلیون و 200 هزار نفر معلول تحت پوشش دارد، اظهار داشت: برای پیشگیری از معلولیت برنامه های ویژه ای داریم. وی گفت: در اواسط سالهای 93 تا 94 از ولادت 900 کودک معلول جلوگیری کردیم و حاملگی که منجر به تولد کودک معلول میشد را با حکم دستگاه قضایی سقط کردیم. رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: در برنامه ششم نیز آزمایش ژنتیک قبل از ازدواج اجبار شده است و خانواده هایی که یک کودک معلول دارند برای ولادت کودک دوم باید آزمایش ژنتیک بدهند و اگر خانواده هایی توان پرداخت هزینه های آن را نداشته باشند، سازمان بهزیستی این هزینه ها را تقبل میکند. بندپی گفت: برای ازدواجهای فامیلی نیز آزمایش ژنتیک قبل از ازدواج باید انجام شود. رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: غربالگری شنوایی سنجی بیش از 90 درصد کودکان و تنبلی چشم نیز حدود 80 درصد کودکان انجام شده است. وی درباره شهر دسترس پذیر برای معلولان نیز اظهار داشت: استانداریهای هر استان موظف به ایجاد دسترسیهای لازم برای معلولین در سطح شهرها هستند. بندپی افزود: اگر معلول تصور کند هنگامی که به یک محیطی ورود پیدا میکند دسترسیهای لازم برای او نیز ایجاد شده است، خیلی از مشکلات افسردگی و روحی برای این معلولان ایجاد نمیشود.

وی با تأکید بر اینکه ایجاد شهرهای دسترس پذیر برای معلولان جزو استراتژیهای سازمان بهزیستی است، گفت: دستگاههای قوی و ضعیف را در این حوزه معرفی میکنیم. بندپی بیان داشت: بر اساس بند اول قانون جامع حمایت از حقوق معلولان که در سال 83 به تصویب رسیده و همینطور تأکید دولت به این موضوع، باید شرایط تردد راحتتر معلولان در شهرها ایجاد شود.

صئ........سیاسی

* زوایای سیاسی-اقتصادی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا: یک تحلیلگر مسائل بین الملل گفت: با خروج انگلیس از اتحادیه اروپا این امکان وجود دارد که ما شاهد خروج دیگر کشورهای اروپایی از این اتحادیه باشیم. مهدی مطهرنیا درباره تأثیر خروج انگلیس از اتحادیه اروپا افزود: خروج این کشور از اتحادیه اروپا در مرحله نخست یک کنش گفتمانی است و به تعبیر فوکو، کنشهای گفتمانی، گفتمانهایی هستند که به محض زاده شدن، نتایج خود را با خود حمل میکنند و پیامدهایشان چهره نشان میدهد.

* محسنی اژه ای: «قوه قضاییه سعی کرده به هیچ وجه در مقابل تطمیعها و فریبکاریها کوتاه نیاید»: حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه ای، معاون اول قوه قضاییه در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران گفت: این قوه سعی کرده با همه مشکلات و کمبودها در مقابل شماتت افراد بدخواه، تطمیعها، تهدیدها، فریبکاریها به هیچ وجه از آنچه که اسلام، نظام اسلامی و قانون اساسی بر عهده آن گذاشته است، کوتاه نیاید.

* نماینده مجلس مصر: خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بر مسأله فلسطین تأثیر میگذارد: 'مارگریت عازر' نماینده پارلمان مصر گفت: خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بر قضیه فلسطین تأثیر خواهد گذاشت. خبرگزاری فلسطین روز شنبه به نقل از عازر، نماینده مجلس و عضو کمیته حقوق بشر در پارلمان مصر گزارش داد: نتیجه همه پرسی انگلیس (خروج از اتحادیه اروپا) فاجعه بزرگی است که نتایج منفی بر اقتصاد این کشور خواهد داشت.

* تأکید سران سازمان شانگهای بر عضویت رسمی ایران: پوتین، رئیس جمهور روسیه در سخنرانی رسمی خود در نشست سران 10 کشور که در ازبکستان برگزار شد، تأکید کرد: هیچ مانعی برای عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای وجود ندارد. ایران از مدتها پیش و فعالانه در فعالیتهای سازمان همکاری شانگهای به عنوان عضو ناظر حضور دارد و هیچ مانعی برای عضویت رسمی این کشور نمیبینم.

صئ........اجتماعی 

* تعداد فرزند در خانواده های متمول و با سواد کمتر است: علیرضا زاهدیان، معاون طرحهای آماری مرکز آمار ایران گفت: متوسط نرخ باروری برای هر زن ایرانی 1.8 است، اما این میزان در خانواده های متمول بالا 1.4 در زنان با سواد 1.1 در استان تهران 1.4، در سیستان و بلوچستان 3.5 و در بین زنان بی سواد 3.2 است. بر اساس آمار مرکز آمار ایران جمعیت کشور تا سال 1399 از مرز 84 میلیون و 200 هزار نفر فراتر میرود و تا آن سال بحران جمعیتی نداریم.

* «زندانیان بی سواد» با سواد میشوند: علی باقرزاده، رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با اشاره به آموزش سواد به زندانیان گفت: در مقطعی ۱۰ تا ۱۲ هزار زندانی و در مقطع دیگر هم ۵ تا ۶ هزار زندانی تحت پوشش سوادآموزی قرار گرفتند. وی افزود: تفاهمنامه با سازمان زندانها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، از همکاریهای مشترک و خیلی خوب سوادآموزی محسوب میشود.

صئ.......بهداشت و سلامت

* دریافت «حق بیمه» از دارندگان دفترچه سلامت: معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بیمه سلامت از حذف یکی از دفترچه های افراد دارای دو یا چند دفترچه بیمه در سال جاری خبر داد و گفت: تکلیف نحوه دریافت حق بیمه از دارندگان بیمه سلامت همگانی تا سه هفته آینده مشخص میشود. مهندس عباس پاشا افزود: طی دو سال اخیر موفق به پوشش بیش از 11 میلیون نفر در قالب بیمه سلامت همگانی شدیم که بیش از 80 درصد آنها حاشیه نشین کلانشهرها بودند. وی افزود: حق بیمه این گروه از بیمه شدگان برای یک سال اول از سوی دولت تقبل شد. خدمات بیمه سلامت همگانی برای اقشار نیازمند کماکان به صورت رایگان ارائه خواهد شد. تنها آن دسته از افراد که دارای توانمندی مالی هستند در اجرای طرح و پرداخت حق بیمه با ما مشارکت خواهند کرد. وی افزود: افرادی در کشور داریم که همزمان صاحب دو یا چند دفترچه بیمه از بیمه گروههای مختلف هستند که در صدد هستیم حذف دفترچه ها را در سال پیش رو انجام دهیم.

* طول مدت تغذیه با شیر مادر و کاهش اختلالات رفتاری کودک: هر چقدر طول مدت تغذیه با شیر مادر طولانیتر باشد، بروز اختلالات رفتاری در کودک کاهش مییابد. کودکانی که منحصراً در شش ماه اول تولد با شیر مادر تغذیه میشوند، در سن ۱۱-۷ سالگی نصف کودکان دیگر دچار اختلالات رفتاری خواهند بود.

* مصرف گردو زنان را از عوارض پیری دور نگه میدارد: محققان آمریکایی میگویند مصرف ۲-۱ وعده گردو در هفته با کاهش ریسک ابتلا به مشکلات عملکرد فیزیکی که در طول فرایند پیری برای زنان روی میدهد همراه است. ویژگیهای کیفیت غذایی که بیشترین ارتباط را با کاهش بروز مشکلات و نواقص فیزیکی دارد شامل مصرف بیشتر میوه و سبزیجات، مصرف کمتر نوشیدنیهای شیرین قندی، چربی ترانس، و سدیم است.

* گلواژه: روزی را با صدقه دادن فرود آورید. حضرت علی (ع)

صئ.......ورزشی

* برگزاری مسابقات آزاد دو و میدانی نابینایان: علی اصغر هادیزاده، سرپرست انجمن دو و میدانی نابینایان و کمبینایان گفت: قصد داریم برای اولین بار در کشور، مسابقات دو و میدانی نابینایان و کمبینایان در سطح آزاد را برگزار کنیم. هادیزاده افزود: مسابقات در مواد 10۰، 20۰، 40۰، 80۰، 150۰، 5000 متر، پرتاب وزنه، پرتاب نیزه، پرتاب دیسک و پرش طول برگزار خواهد شد. امیدواریم با حضور گسترده ورزشکاران داخلی از سراسر استانها در دو بخش آقایان و بانوان، این رویداد ورزشی به خوبی برگزار شود. هادیزاده ادامه داد: برگزاری مسابقات آزاد دو و میدانی برای ما حائز اهمیت است. یکی آنکه این مسابقات به منظور توسعه رشته دو و میدانی صورت میگیرد و دیگر آنکه از نظر استعدادیابی و ارزیابی ورزشکاران، برنامه ریزی مدونی برای مسابقات برونمرزی با ورزشکاران جدید داشته باشیم. هادیزاده بیان داشت: هر ورزشکار مجاز است تنها در یک ماده شرکت کند و مسابقات در کلاسهای 1۱، 12 و 13 برگزار خواهد شد. وی ادامه داد: رقابتهای آزاد دو و میدانی نابینایان در سه مرحله که اولین آن در مرداد ماه خواهد بود برگزار و در پایان سه مرحله، به نفرات اول تا سوم مدال و حکم قهرمانی اهدا خواهد شد. در توزیع مدال و حکم از قانون منهای یک استفاده میشود. هادیزاده در پایان تأکید کرد: برای شرکت در این مسابقات، ورزشکاران میبایست از هیأت یا اداره کل ورزش و جوانان استان خود، معرفینامه به همراه داشته باشند.

* نبرد رئال و بارسا بر سر خرید ستاره پالمیراس: رئال مادرید به صف خریداران مهاجم باشگاه پالمیراس برزیل پیوست. به گزارش نشریه مارکا، رئال مادرید قصد دارد در انتقالی به ارزش ۲۴ میلیون یورو، باشگاه بارسلونا را شکست دهد و گابریل ژسوس را به خدمت بگیرد. ژسوس ۱۹ ساله که مورد توجه باشگاههای یوونتوس و بایرن مونیخ نیز قرار دارد، در ۱۰ بازی این فصل لیگ برزیل، ۶ گل برای پالمیراس به ثمر رسانده است.

صئ.......جعبه جادو

* ماه عسل، به عنوان برند رمضانی شبکه سه سیما در آستانه لحظه افطار، طی یک دهه، مخاطبان سیما را پای تلویزیون نگه داشته و هر سال پیش از آغاز ماه صیام، این سؤال برای بسیاری از مخاطبان ایجاد شده که آیا امسال ماه عسل به روی آنتن میرود یا نه؟ بر همین اساس، برای آشنایی بیشتر مخاطبان از نحوه تولید یک برنامه زنده تلویزیونی پر مخاطب، گزارش اختصاصی ایران سپید از فضای پشت صحنه این برنامه در پی میآید. نکته جالب توجه در این گزارش، تقارن حضور ایران سپید و میهمان نابینای برنامه است که بدون هماهنگی قبلی و کاملاً غیر منتظره بود. – یک سوله، هزاران بیننده: استودیوی برنامه، وسط یک سوله بزرگ در یک منطقه نظامی طراحی و مستقر شده؛ سطح استودیو پوشیده از کفپوشهای چوبی براق است و محیط اطراف استودیو، با استندهای بزرگ آراسته شده؛ استیج برنامه دایره ای شکل است و به گونه ای طراحی شده که یک دایره بزرگ و دو دایره تو در توی کوچک شکل ماه را نشان میدهد. این استیج به میزان 60 سانتیمتر از سطح استودیو بالاتر طراحی شده تا دوربینهای مستقر، با زوایای مختلف بدون مشکل کار تصویر برداری را انجام دهند. جنس بدنه و کف استیج، از جنسی شبیه شیشه است که از قطعات به هم پیوسته چاپ شده به وسیله دستگاههای مخصوص ساخته شده، درب ورودی استودیو که میهمانان از آن وارد میشوند، از دو ال ای دی بزرگ در ابعاد دو طاق یک درب بزرگ تشکیل شده که با کنار رفتن این دو ال ای دی، در باز میشود و با بسته شدن آنها، یک ال ای دی بزرگ در ابعاد پرده 70 میلیمتری سینما درست میشود. مقابل در ورودی، سه پله است که میهمان از آن پله ها وارد استیج شده، در صندلی مخصوص که وسط استیج پیشبینی شده، مقابل مجری مینشیند. کنار پله های مذکور، یک رمپ ویژه میهمانان ویلچری پیشبینی شده است.  تعداد زیادی لامپهای ال ای دی کوچک و بزرگ دور تا دور سقف استیج را برای تنظیم نور پوشانده است. اگر از پشت استیج، محلی که میهمانان وارد میشوند به موقعیت دوربینها نگاه کنیم، یک دوربین مقابل استیج، یک دوربین سمت راست، دو دوربین سمت چپ و یک دوربین روی سقف مستقر شده است و یک کرین (وسیله ای که دوربین را بالا و پایین برده و موقعیتش را تنظیم میکند) در گوشه ای قرار دارد. ساعت نزدیک 7 عصر است، احسان علیخانی به عنوان تهیه کننده و مجری برنامه دقایقیست که با میهمانان و همچنین تصویربرداران صحبت کرده، نکات لازم را گوشزد میکند. با اعلام سکوت از طرف حامد میرفتاحی، کارگردان هنری، تیتراژ برنامه آغاز میشود. – ماه عسل بهترین فرصت برای طرح دغدغه های طیفهای مختلف است: در حاشیه تهیه گزارش از پخش ماه عسل، صحبت کوتاهی با مرتضی امیری، میهمان نابینای برنامه که از مؤسسه امروز کیمیای فردای خرمآباد آمده بود، انجام دادیم. امیری ماه عسل را فرصت خوبی برای مطرح کردن دغدغه های طیفهای مختلف میداند: «ازدواج برای ما نابینایان کشور یک مسأله است، خود من با این مسأله مواجهم و هنوز نتیجه نگرفتم. احساس کردم باید این مسأله در جایی مطرح شود. طی مشورت با دوستان به ماه عسل رسیدم که بعد از نود، پر بیننده ترین برنامه سیماست. معتقدم حضور در این برنامه فرصت خوبیست تا دغدغه های خودم و بسیاری از نابینایان در زمینه ازدواج را مطرح کنم.» - رویکرد امسال ما، امیدبخشی بر اساس قصه هاست: تلاش کردیم تا با احسان علیخانی گفتگو کنیم، اما او حاضر به گفتگو نشد، چون قسم حضرت عباس خورده بود تا با هیچ روزنامه و خبرگزاری در طول ماه رمضان گفتگو نکند، اما برای آگاهی از رویکردهای عوامل برنامه، با آرش ظلیپور، مدیر برنامه ریزی گفتگوی کوتاهی کردیم. ظلیپور برنامه امسال را قصه محور میداند و میگوید: «ما هر سال با رویکرد سوژه محوری برنامه را تولید میکردیم، اما امسال به قصه زندگی افراد پرداختیم؛ یعنی به سراغ افرادی رفتیم که زندگیشان دارای قصه است. اما این قصه ها باید چند شاخص داشته باشند؛ نخست، پایان امیدبخش و دوم رسیدن به فضای روشن.» ظلیپور در ادامه صحبتهایش در خصوص پیدا کردن سوژه ها و مهمانها اظهار میکند: «شاید 7-8 سال پیش همکاران من در یافتن سوژه ها با سختی مواجه بودند، اما امروز بعد از ده سال، ماه عسل به یک برند تبدیل شده و مشکلات اولیه وجود ندارد. باور نمیکنید، بعد از پایان ماه رمضان، تلفنهای دفتر ما دائماً از تماسهای مردم اشغال میشود، غالباً تماس میگیرند و سوژه معرفی میکنند. مثلاً چند تن از مهمانانی که در هفته اول ماه رمضان امسال داشتیم، بر اساس مواردی بود که سال قبل معرفی شده بودند، اما در کنار آن، مهمانانی را بر اساس موردی که حدود 10 روز پیش از ماه رمضان امسال معرفی شده بود، انتخاب کردیم.» وی درباره علت انتخاب یک منطقه نظامی برای استقرار استودیوی برنامه چنین توضیح میدهد: «تراکم برنامه های سازمان زیاد است و ما هم احتیاج به فضای بیشتری داریم که عوامل بتوانند کار بکنند.»

 

 

 

 

صئ.......حوادث

* پسر، پدرش را کشت: دادستان «راور» از وقوع یک قتل در یکی از روستاهای منطقه «هجدک» از توابع راور خبر داد. در این جنایت جوانی شبانه پدر خود را در «راور» استان کرمان با شلیک گلوله به قتل رساند که گفته میشود، این جنایت در پی خشم ناشی از دعوای والدین با فرزندشان اتفاق افتاده است. طی این جنایت مرد 45 ساله با شلیک گلوله از یک قبضه سلاح توسط فرزندش به قتل رسید که این جوان توسط مأموران دستگیر شد.

* ازدواج همزمان با 4 دختر برای انتقام از همسر اول: مرد کویتی به خاطر روکم کنی همسر اول مطلقه اش، طی مراسمی همزمان با چهار دختر ازدواج کرد. شبکه های اجتماعی فیلمی منتشر کردند که در آن جوان کویتی به همراه چهار دختر در لباس ازدواج دیده میشود. وی گفته: با این اقدام به گوشه و کنایه همسر اولش پاسخ داده است. همسر اول این مرد گفته بود: شوهر سابقش، امکان ازدواج مجدد ندارد و نمیتواند دختری پیدا کند که حاضر باشد با او زندگی کند. جوان کویتی هم برای اینکه ثابت کند نه تنها توان یافتن یک دختر، بلکه چهار همسر را دارد، با خواستگاری از چهار نفر با آنان قرار ازدواج همزمان گذاشت.

* زن جوان انگلیسی قربانی اسیدپاشی دو برادر: دو برادر انگلیسی به جرم اسیدپاشی روی یک زن بیگناه به 24 سال زندان محکوم شدند. به گزارش پلیس نیوهمشایر، متهمان «بیلی و جفری» هنگام خروج زن جوان از رستوران وی را غافلگیر کرده و به صورتش اسید پاشیدند. پزشکی قانونی هم تأیید کرده که قربانی «گویتلاک» 37 ساله دچار سوختگی شدید شده است. «دبرا ماسون» بازرس ارشد پلیس گفته: حمله بسیار وحشیانه بوده و این زن ممکن بود بیناییش را برای همیشه از دست بدهد. به گفته وی، هر دو برادر تحت تأثیر مواد مخدر و نوشیدنی الکلی مرتکب این جنایت هولناک شده اند. آنها پس از حمله اسیدی سوار بر تاکسی محل جنایت را ترک کردند.

 

صئ.......اطلاعرسانی

* انجمن علمی، فرهنگی موج نور اصفهان طرح دستهای کاوشگر (یافتن غدد سرطان پستان با حس لامسه) را برای اشتغال خانمهای نابینا و کمبینا پیگیری میکند. علاقمندان برای کسب آگاهی از شرایط بیشتر میتوانند با شماره 03136687033 روزهای زوج از ساعت 16 الی 18 و روزهای فرد از ساعت 12 الی 14 به جز روزهای تعطیل تماس حاصل فرمایند.

* به اطلاع میرساند: کلاس موسیقی سه تار, زبان, کمک درسی (عربی-ریاضی-زبان) به دیگر کلاسهای بخش نابینایان سرای محله خانیآباد بوستان ولایت اضافه گردید. جهت ثبتنام در روزهای زوج با شماره همراه

09011755593 تماس حاصل فرمایید.

* فروش اسپیکر کوچک جیبی ضبط و پخش صدا دارای میکروفون و تبدیل صدا با قابلیتهای ویژه. 09159701572 مظفرآبادی (با توجه به شخصی بودن آگهی، تمام مسئولیتهای فروش کالا بر عهده آگهی دهنده است.)

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *