شناسه خبر: 9530 منتشر شده در مورخ: 1395/4/3 ساعت: 07:48 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه پنجشنبه 3 تیر 1395

روزنامه پنجشنبه 3 تیر 1395

به اطلاع خوانندگان می رساند: تفاوت های که در نحوه نوشتن کلمات وجود دارد ناشی از تفاوت رسم الخط بریل با بینایی است به طوریکه در رسم الخط بریل بسیاری از کلمات که در بینایی جدا هستند به صورت پیوسته نوشته می شوند.

روزنامه «ایران سپید»

پنجشنبه 3 تیر 1395،

17 رمضان 1437،

23 ژوئن 2016

سال بیستم شماره 5316

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی:

 تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

خیر، برکت، خرسندی، سلامت، خوشبختی و سعادت دنیا و آخرت، توشه شب قدرتان باد.

.........عناوین این شماره.......

نگاهمان به آسمان باشد 2

ظریف: «باید اتحاد جهان اسلام را به غرب نشان دهیم» 4

83 درصد زنان معتاد پیش از اعتیاد «سیگار» و «قلیان» مصرف کرده اند 6

ممنوعیت اشتغال بازنشسته ها در زیرمجموعه های وزارت کار 8

حمایت از تولید تجهیزات پزشکی

شوک به المپیک، غیبت احتمالی کاروان روسیه در ریو

سنگنوردیهای خیره کننده جوان نابینا 11

حوادث

چاردیواری 18

 

 

 

صئ.......میهمان رمضان

* نگاهمان به آسمان باشد: شبی که مقدرات عالم در آن رقم خواهد خورد. فرصتی برای نو شدن. آن قدر بزرگ است که به درک غیر خدایی نمیرسد؛ هرچند خدا در توصیف این شب فرمود بهتر از هزار ماه است، اما قبل از این تذکر داد: «تو  نمیتوانی این شب را درک کنی.» هر عمل ارزشمندی در این شب، برابر با هزار ماه حساب خواهد شد؛ یعنی ارزشش 30 هزار برابر میشود. عجب سود کلانی! به نظر میرسد خداوند دنبال بهانه ای ست تا از هر راهی که باشد، صف بندگان خوبش را طولانی کند؛ میخواهد بهشت را با این انسانها آذین ببندد. در این شب، ملائک مقرب الهی از آسمان به زمین خواهند آمد و شاهد عروج انسان خواهند بود. این شب، شب امیر مؤمنان، علی (ع) است؛ همان مردی که بار امانت نبوی را بر دوش کشید و با صبر مثالزدنی و توصیف ناشدنیش کاروان دین را هدایت کرد؛ صبری که خود، آن را به تیغ در گلو و خار در چشم میخواند. این لحظه ها و ثانیه ها برای همچون علی (ع) چقدر خواستنی ست! او در چنین شبی همسرش زهرا (س) را ملاقات خواهد کرد؛ همان فاطمه ای که 30 سال پیش با کینه دشمنان به شهادت رسید و علی (ع) بنا بر وصیتش او را شبانه غسل داد و کفن کرد و به خاک سپرد و از آن زمان تا چنین شبی، علی در انتظار وصال است. شب قدر با مظلومیت علی و فاطمه و حسن و حسین و زینب (سلام الله علیهم اجمعین) پیوندی ناگسستنی دارد و این یعنی شرط اوج گرفتن و رسیدن، توسل به ایشان است؛ آنها که واسطه فیض ربوبیند؛ آنها که آبرومندان درگاه خداییند؛ آنها که ریسمان محکم و ناگشودنیند. امشب را دریابیم و برای هم دعا کنیم. امشب زمین نورباران میشود. نگاهمان به آسمان باشد.

* امام صادق (ع) فرمود: آغاز سال (حساب اعمال) شب قدر است. در آن شب برنامه سال آینده نوشته میشود.

* سؤال پانزدهم مسابقه: چه تعداد از سوره های قرآن اول اسمشان حرف «الف» است؟

 

صئ.......سیاسی

* ظریف: «باید اتحاد جهان اسلام را به غرب نشان دهیم»: محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان با تأکید بر اینکه باید اتحاد جهان اسلام را به غرب نشان دهیم، گفت: ما گرسنگی و تشنگی در ماه مبارک رمضان را تحمل میکنیم تا گرسنگی و تشنگی پناهندگان سوری در اقصی نقاط جهان را درک کنیم. ظریف این مطلب را در ضیافت افطاری در محل اقامت سفیر ایران در فرانسه و در جمع سفرا و نمایندگان انجمنها و تشکلهای اسلامی از 33 کشور جهان و برخی مقامات فرانسوی بیان کرد.

* نشستهای وزارت کشور با احزاب از سر گرفته میشود: معاون سیاسی وزیر کشور گفت: نشستهای این وزارتخانه با احزاب که به دلیل برگزاری انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی متوقف شده بود، بزودی از سر گرفته میشود. محمدحسین مقیمی به پیشنهاد رئیس جمهوری برای برگزاری نشستهای ماهانه جناحهای سیاسی با هدف ارائه راهکار درباره مسائل و معضلات اصلی کشور اشاره کرد و افزود: خانه احزاب میتواند متولی این امر باشد.

* مرداد ماه، زمان تقدیم لایحه برنامه ششم و تبصره اصلاح نظام بانکها به مجلس: محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور از تقدیم لایحه برنامه ششم توسعه و تبصره اصلاح نظام بانکها به مجلس دهم در یک ماه آینده خبر داد.

- بین الملل: دی میستورا: «آتشبس سوریه در خطر است»: نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه اعلام کرد، برای آغاز دور جدید مذاکرات میان جناحهای سوری، باید میان روسیه و آمریکا توافق به وجود آید. استفان دی میستورا، نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه در عین حال هشدار داد که آتشبس در سوریه در خطر است و شرایط به ویژه در حلب و حومه دمشق اصلاً مناسب نیست.

* گلواژه: دو گرسنه هرگز سیر نمیشوند، جوینده علم و جوینده مال. حضرت علی (ع)

صئ........اجتماعی

* 83 درصد زنان معتاد، پیش از اعتیاد «سیگار» و «قلیان» مصرف کرده اند: شهیندخت مولاوردی، معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با بیان اینکه بر اساس یکی از پژوهشهای انجام شده، 83.6 درصد زنان معتاد اعلام کرده اند که قبل از شروع اعتیاد سیگار و قلیان مصرف میکردند، گفت: این مسأله زنگ خطری است برای همه خانواده هایی که با قصد تفریح با دختران خود اقدام به مصرف قلیان میکنند. وی ادامه داد: مطالعات نشان میدهد: 50 درصد از زنان معتاد در سنین 15 تا 19 سالگی مصرف مواد را آغاز کرده اند.

* جریمه 40 هزار تومانی برای مسافربری با خودروی شخصی:

سرهنگ سعید سپهری، فرمانده یگان عملیات و کنترل طرحهای ویژه ترافیکی پلیس راهور تهران بزرگ از جریمه 40 هزار تومانی مسافربرهای شخصی در پایتخت خبر داد و گفت: رانندگانی که متقاضی تبدیل خودروی خود به تاکسی هستند یا قصد دریافت تاکسی را دارند باید از سوی تاکسیرانی تأیید شوند و سپس باقی مراحل برایشان طی شود.

* انتشار نخستین اپلیکیشن رایگان دولت همراه: رضا ادیبانفرد، مدیر عامل یک شرکت دانشبنیان گفت: "فاواکده" به عنوان نخستین اپلیکیشن بر بستر اندروید که امکان دسترسی رایگان و مستقیم به خدمات الکترونیکی و اینترنتی را فراهم میکند، تولید و عرضه شد. وی افزود: رهگیری مرسولات پستی، گواهینامه، کارت پایان خدمت و همچنین برآورد هزینه پستی، به صورت مستقیم و از داخل این نرم افزار، از جمله خدماتی است که با همکاری شرکت پست در دسترس کاربران قرار گرفته است. ادیبانفرد بیان کرد: گرفتن استعلامهای کاربردی و پیامکی نظیر تخلفات رانندگی، اصالت دارو و همچنین استعلامهای اینترنتی نظیر استعلام قرارداد املاک، میزان تخلفات رانندگی، نمره منفی گواهینامه، سوابق بیمه تأمین اجتماعی و... که مورد نیاز فعالیتهای روزمره کاربران است، از جمله امکانات در نظر گرفته شده در نرم افزار فاواکده محسوب میشود.

 

صئ............اقتصادی

* ممنوعیت اشتغال بازنشسته ها در زیرمجموعه های وزارت کار:

علی ربیعی، وزیر کار در بخشنامه ای به معاونان، رؤسا و مدیران وزارت کار، خواستار اجرای ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان در زیرمجموعه های این وزارتخانه شد.

* سود تسهیلات در حوزه مسکن دو درصد کاهش یافت:  به دنبال کاهش نرخ سود سپرده، بانک مسکن، میزان سود تسهیلات حساب صندوق پس انداز (خانه اولیها) را تا دو درصد کاهش داد. بتشکن، مدیر عامل بانک مسکن اعلام کرده است: نرخ سود تسهیلات حساب صندوقهای پس انداز مسکن سه گانه این بانک، یعنی صندوق پس انداز مسکن یکم، حساب صندوق پس انداز مسکن جوانان و حساب صندوق پس انداز عادی از ۱۳ به ۱۱ درصد کاهش یافته است. همچنین میزان سود وام مسکن در حوزه ساخت و همچنین دریافت وام از محل خرید اوراق، کاهش نیافته است و سود وام خرید مسکن از طریق اوراق (بدون سپرده گذاری) حدود ۱۷.۵ درصد خواهد بود.

صئ.......بهداشت و سلامت

* حمایت از تولید تجهیزات پزشکی: مدیر کل نظارت بر تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو ضمن اشاره به کیفیت بالای تجهیزات و ملزومات پزشکی تولید داخل و افزایش صادرات آنها به خارج از کشور گفت: جهت حمایت از تولید داخل، از واردات تولیدات مشابه داخلی جلوگیری میشود.

* ساخت 20 هزار تخت بیمارستانی: وزیر بهداشت در سفر به استان خراسان شمالی از ساخت 20 هزار تخت بیمارستانی طی سه سال گذشته خبر داد و گفت: حدود 65 درصد از تختهای بیمارستانی کشور عمری بیش از 30 سال دارند و تعدادی از تختها نیز مقاوم نیستند.

* حوزه درمان از کمبود ۸ رشته تخصصی پزشکی رنج میبرد: معاون درمان وزیر بهداشت گفت: حوزه درمان از کمبود هشت رشته تخصصی پزشکی رنج میبرد. دکتر آقاجانی در حاشیه افتتاح پروژه های درمانی خراسان شمالی افزود: این رشته ها شامل جراحی مغز و اعصاب، گوش، حلق و بینی، چشم، زنان و زایمان، جراحی عمومی، رادیولوژی، بیهوشی و ارتوپدی است. نیازی که دانشگاههای علوم پزشکی به این رشته ها دارند، بیش از چهار برابر دانشآموختگان است. این موضوع در شورای معاونان مطرح و مقرر شد وزارت بهداشت برای حل این کمبود برنامه ریزیهایی را انجام دهد.

* بدن به حذف گوشت قرمز چه واکنشی نشان میدهد: گوشت قرمز قسمتی از یک رژیم غذایی سالم است، اما برخی کارشناسان معتقدند بهتر است این ماده خوراکی به همراه مقدار زیادی سبزیجات مصرف شود. نتایج کاهش میزان مصرف گوشت قرمز عبارتند از: - کاهش وزن - تغییر باکتریهای روده: محروم شدن بدن از دریافت برخی مواد مغذی - کاهش خطر ابتلا به سرطان - کاهش خطر ابتلا به بیماریهای قلبی: گوشت قرمز با بروز بیماریهای قلبی مرتبط است. همچنین وجود ماده مغذی "کارنیتین" در مواد غذایی گوشتی واکنشهای میکروب روده را به دنبال دارد که به بروز بیماریهای قلبی کمک میکند. 

 

صئ.......از شش نقطه جهان

* سنگنوردیهای خیره کننده جوان نابینا: وزن بدنش را با اتکا به نیروی سر انگشتان قدرتمندش از روی تخته سنگی بالا میکشد و پا را در یکی از شکافهای نه چندان مطمئن تخته سنگ، ستون تن میکند و دست را روی تخته سنگ میکشد تا جای دیگری پیدا کند و قدری بیشتر روی تخته سنگ بالا برود. فریادهای دوستانش از بیست پا پایینتر، او را راهنمایی میکنند: «ساعت یک، دستت را به طرف ساعت یک ببر!» اطلاعاتی که از همراهانش میگیرد به همراه حافظه قابل تحسینش، دو نکته مهم در کاری که جاستین میکند به حساب میآیند.

جاستین، ۱۴ ساله بود که به کلی بیناییش را از دست داد. چشمانش همیشه برایش مشکلساز بوده اند. از پنج سالگی عینک میزد، اما در ۱۴ سالگی، به طور ناگهانی دنیا با همه نورها و رنگهایش برایش تیره و تار شد. هیچ عینک و ذره بینی دیگر نمیتوانست کمکی به او بکند. آزمایشها نشان داد که اعصاب بیناییش به کلی نابود شده اند. پدیده ای که هیچ پزشکی نتوانست علتی برایش پیدا کند. خانواده جاستین، یک سال تمام را به دنبال درمانی برای مشکل چشمان او گذراندند و سر انجام، پزشکان، آب پاکی را روی دست آنها ریختند و اعلام کردند که هیچ درمانی برای بیماری جاستین وجود ندارد. در آن روزها، تنها کاری که جاستین انجام میداد این بود که یا روی تختخوابش بنشیند یا به نمایشگر غولپیکر رایانه اش که تصاویر را تا چندین برابر برایش بزرگ میکرد زل بزند. جاستین در بیشتر مواقع، روزها را بدون حتی یک کلمه حرف سپری میکرد تا اینکه روزی، جانسن، از دوستان قدیمیش به محله بازگشت و در اولین دیدارشان، از جاستین پرسید که چرا دیگر دوچرخه سواری نمیکند. جاستین ندیدن را بهانه کرد، اما جانسن تأکید داشت که با توجه به این که هنوز میزان اندکی از دید محیطی او باقی مانده، میتواند باز دوچرخه سواری کند. جانسن قول داد که چشم بینای او در دوچرخه سواری باشد. از آن روز به بعد، کار خانواده این شده بود که به تماشای دوچرخه سواری آن دو بنشینند و به محض قرار گرفتن درخت یا اتومبیلی سر راه دوچرخه سوارها، با فریادهایشان آن دو را مطلع کنند تا آنها فرصت کافی برای تغییر مسیر دادن و برخورد نکردن با مانع را داشته باشند. چند وقتی از دوچرخه سواریهای جاستین در محله میگذشت که یکی از دوستانش، اورا به استخری ویژه شیرجه دعوت کرد. دوست جاستین معتقد بود برای شیرجه زدن نیازی به دیدن نیست و تنها نکته مهم در این کار، این است که شیرجه زننده، محیط استخر را حس کند. علاقه اصلی جاستین اما نه شیرجه بود و نه دوچرخه سواری. او دوست داشت صخره نوردی کند. جاستین به آن نوع صخره نوردی علاقه داشت که بدون طناب انجام میشود. در این نوع از ورزش، تنها ابزار محافظتی صخره نورد، کفپوشی است که تنها فایده اش این است که در صورت سقوط، از آسیب به سر ورزشکار جلوگیری میکند. «ادامه دارد»

 

 

صئ.......ورزشی

* شوک به المپیک، غیبت احتمالی کاروان روسیه در ریو: وزیر ورزش روسیه میگوید با توجه به گزارشهای معتبر از دوپینگ گسترده ورزشکاران این کشور، بعید نیست کاروان روسیه از حضور در المپیک ریو محروم شود. اتحادیه جهانی دو و میدانی هفته گذشته ورزشکاران روس این رشته را به دلیل دوپینگ گسترده در فدراسیون دو و میدانی روسیه، از حضور در رقابتهای 2016 ریو محروم کرد. قرار است محرومیت کامل روسیه از حضور در المپیک هم بررسی شود. ویتالی موتکو، وزیر ورزش روسیه درباره این موضوع به خبرگزاری اینترفکس گفت: با شرایطی که داریم، احتمال دارد نتوانیم به ریو برویم. بر اساس اطلاعاتی که از تیمهای دو و میدانی روسیه گرفته شده است، احتمال اتخاذ چنین تصمیمی اصلاً بعید نیست. بر اساس نتایج تحقیقات آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ (وادا) که ماه گذشته منتشر شد، روسیه با ۱۴۸ مورد تأیید شده نقض مقررات برای سال ۲۰۱۴ در صدر این فهرست جهانی قرار گرفته است و ایتالیا با ۱۲۳ و هند با ۹۶ مورد دوپینگ تأیید شده در رده های دوم و سوم قرار دارند.

* مسی بهترین گلزن تاریخ آرژانتین شد: لیونل مسی با گلزنی در دیدار مقابل آمریکا در نیمه نهایی رقابتهای کوپاآمه ریکا، به بهترین گلزن تاریخ تیم ملی آرژانتین تبدیل شد. مسی چند روز قبل با گلزنی در پیروزی 4 بر 1 آرژانتین مقابل ونزوئلا، با رکورد 54 گل گابریل باتیستوتا با پیراهن آلبیسلسته برابری کرد. اما او در دیدار برابر آمریکا، توانست از روی یک ضربه آزاد، به زیبایی دروازه این تیم را باز کند و با 55 گل زده به تنهایی به بهترین گلزن تاریخ تیم ملی آرژانتین تبدیل شود. آرژانتین در دیدار نیمه نهایی کوپا آمریکا با نتیجه 4 بر 0 شاگردان کلینزمن در تیم ملی آمریکا را شکست داد و راهی دیدار فینال شد. آلبیسلسته آخرین بار در سال 1993 در یک تورنمنت مهم به جام رسید و مسی و همتیمیهایش امیدوارند بتوانند در این رقابتها به این ناکامی پایان دهند.

صئ.......حوادث

* پایان تلخ تعقیب و گریز پدر و پسر: شامگاه دوشنبه محمد 13 ساله همراه دوستش ایمان مخفیانه موتورسیکلت پدرش را سوار شدند تا در اطراف روستایشان گشتی بزنند، اما همان موقع پدرش متوجه غیبت او شد و از آنجا که محمد گواهینامه نداشت و پدرش نگران بود، ترسید که حادثه ناگواری رخ دهد. بلافاصله سوار بر خودروی پرایدش به تعقیب آنها پرداخت تا پسر را به خانه برگرداند، اما پسرها با مشاهده عباس بسرعت فرار کردند و پدر عصبانی نیز به تعقیبش ادامه داد تا اینکه در یک لحظه ناگهان خودرو با موتور برخورد کرد و هر دو پسر به زمین پرت شدند.  پسر 13 ساله که ترکنشین بود در دم جان باخت و دوستش با شکستگی و جراحتهای شدید راهی بیمارستان شد. سرگرد هوشنگ سنگپهنی، فرمانده پلیس راه زرند در این باره گفت: متأسفانه عصبانیت پدر باعث مرگ پسرش شد.

* اشتباه مرگبار نظافتچی طبقه بیستم: دختر 11 ساله چینی هنگام بازگشت از راه مدرسه در پی سقوط پنجره شیشه ای روی سرش جان سپرد. به گزارش خبرگزاری شینهوا، دخترکوچولو همراه برادر و خواهرش در حال بازگشت به خانه بود که پنجره شیشه ای روی سرش افتاد. گزارشهای پلیس نشان میدهد یک خدمتکار در حال انجام نظافت در طبقه بیستم ساختمانی بوده که پنجره از جایش جدا شده و روی سر این کودک بدشانس سقوط کرده است.

* تصادف مرگبار اتوبوس در عربستان دست کم 4 کشته و 31 زخمی بر جا گذاشت. اتوبوس حامل مسافران با یک کامیون در نزدیکی ریاض برخورد کرده و واژگون شده است. در زمان سانحه، اتوبوس حامل 53 مسافر بوده است.

* پدر همدرد و همزخم کودک سرطانی: پدر کودکی که از جای زخم ناشی از در آوردن یک تومور سرطانی ناراحت بود، برای همدردی با فرزند خود اثر زخمی درست شبیه او روی سرش خالکوبی کرد. گابریل پسر جاش مارشال پس از مشاهده شباهت زخم پدرش دیگر شکایتی از این جای زخم ندارد.

صئ.......چاردیواری

* سلام عزیزان. پیشاپیش ایام ضرب خوردن مولای متقیان و شهادت تجسم حکومت عدل را تسلیت میگویم. در آغاز این شماره در راستای انجام تحولات محتوایی در روزنامه به آگاهی میرسانم، از هفته آینده در روزهای چهارشنبه شاهد انتشار ستون جدیدی به نام «پیگیر» خواهید بود که وظیفه این ستون پیگیری پرسشهای اساسی و عمومی خوانندگان نابیناست. پرسشهایی که مسؤولان باید پاسخگوی آن باشند و توسط تیم ایران سپید تا حصول پاسخ و نتیجه پیگیری میشوند. در نخستین شماره شاهد انتشار بخشنامه و حکم اتحادیه پست در خصوص ارسال رایگان مرسولات نابینایی خواهید بود که مورد پرسش و درخواست بسیاری از شما عزیزان بوده است. ستون دیگر تازه رسیده «جعبه جادو» است که به معرفی همه نکات مربوط به برنامه های صدا و سیما معطوف خواهد بود و از روز یکشنبه شاهد انتشار آن خواهید بود. اما پاسخ پرسشها و تماسهای شما: خانم سرآمد از شهر ری از اینکه علیرغم داشتن مدرک تحصیلی مرتبط، حق تأسیس مهد کودک را نیافته اند شکوه کرده اند. در این خصوص گزارشی در ایران سپید منتشر شد. این امر جای بحث دارد، اما استدلال سازمان بهزیستی ضرورت اشراف مدیر مهد کودک بر همه امور جاری در این مکان خدماتی است که به باور آنان نابینایی مانع تحقق این امر است که این معضل را میتوان با گرفتن مدیر فنی حل کرد. این امر را پیگیر خواهیم بود. خانم ندا از شیراز خواهان نصب نرم افزاری در گوشیهای همراه شدند که نیروی انتظامی را در جریان مسیر تردد بین شهری نابینایان بویژه خانمها قرار میدهد تا امنیت این عزیزان تضمین شود. ضمن تأیید نگرانی این دوست عزیز خواننده، پیشنهادشان به نظر، خام میرسد و باید توسط تیمی از کارشناسان به قول معروف چکش کاری شود تا ببینیم عملی است یا نه؟ آقای حاجنصیری در خصوص عدم دریافت رمز دوم از بانک رفاه گله کرده اند که دلیل آن را نابیناییشان ذکر کرده اند. در این خصوص تحقیق میکنیم و پاسخ آن را به آگاهیتان میرسانیم. اما در مورد اینکه چرا ایشان و همسرشان هر یک فقط 20 هزار تومان سبد کالا دریافت کردند، این محاسبه غلط است. فرمول اعطای سبد کالا این است که سرپرست خانوار 30 هزار تومان و به ازای هر نفر تحت تکفل 10 هزار تومان به سبد کالا افزوده میشود. در نتیجه سهم ایشان و همسر تحت تکفلشان میشود 40 هزار تومان. دوست عزیزی از لرستان دو نکته را یادآور شدند؛ نخست: چرا برخلاف سایر استانها در لرستان شهریه دانشجویان پرداخت نشده است که حتماً تا هفته آینده جواب آن را خواهیم داد و دوم: چرا خانواده های چند معلولی مستمری کمتری به ازای هر نفر دریافت میکنند. دلیل آن بدون آنکه بخواهیم از آن دفاع کنیم این است که میگویند برخی هزینه ها مانند اجاره مسکن یا آب و برق میان چند نفر تقسیم میشود و در نتیجه به ازای نفرات اضافه مستمریها به همان اندازه اضافه نمیشود. متأسفانه فقط میتوانم خداحافظی کنم و پاسخ بقیه میماند تا هفته آینده. طاعاتتان قبول و خدایتان نگهدار.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *