شناسه خبر: 9495 منتشر شده در مورخ: 1395/3/31 ساعت: 08:05 گروه: اجتماعی  
تجربه راه رفتن روی آب

تجربه راه رفتن روی آب

مردم ایتالیا از پروژه هنری راه رفتن روی آب یک هنرمند محیطی استقبال کردند.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایسنا  «کریستو» هنرمند محیطی بلغاری‌الاصل که به اجرای پروژه‌های هنر مفهومی شهرت دارد، پیاده‌رویی را روی آب دریاچه «ایزئو» در ایتالیا ایجاد کرده است.

در این پروژه هنر محیطی که روز گذشته افتتاح شد، قدم زدن روی پیاده‌راهی سه کیلومتری از طریق کنار هم قرار دادن بیش از ۲۰۰ هزار سازه مکعبی‌شکل ممکن شده است. روی این مکعب‌ها که به هم قفل شده‌اند، پوششی نایلونی به رنگ زرد قرار دارد که تجربه راه رفتن روی آب را برای افراد فراهم می‌کند.

در ‌این پروژه یک راهرو روی آب این دریاچه ساخته می‌شود و از طریق آن، دو جزیره‌ای که در وسط آب هستند به جزیره اصلی متصل ‌می‌شوند. عرض این پیاده‌راه ۱۶ متر و ارتفاع آن ۵۰ سانتی‌متر است. در حال حاضر تردد بین این سه جزیره فقط از طریق قایق امکان‌‌پذیر است.

بعضی بازدیدکنندگان پابرهنه روی این پیاده‌راه قدم می‌زدند تا حس راه رفتن روی آب را کاملا لمس کنند

راه رفتن روی این پیاده‌رو برای همه رایگان است و البته هیچ حفاظی آن‌ها را از آب دریاچه جدا نمی‌کند. ۱۵۰ نفر برای قدم گذاشتن روی این مسیر داوطلب شدند و ساعت‌ها برای این‌که اولین ‌نفراتی باشند که چنین تجربه‌ای را کسب می‌کنند، ‌در انتظار بودند.

انتظار مردم برای قدم زدن روی آب

به گزارش هافینگتون‌پست، «کریستو» که نام کاملش «کریستو ولادیمیرف یاواچف» است، پیش از این هم پروژه‌های عجیبی را مانند پوشاندن ساختمان مجلس آلمان با پارچه‌ای نقره‌ای انجام داده بود. این بیست‌وسومین کار هنری عظیم «کریستو» است.

کریستو

«کریستو» و «ژان کلود» همسرش که او هم یک هنرمند بود، درست در یک روز به دنیا آمده‌اند، یکی در بلغارستان و دیگری در مراکش. این دو در پروژه‌ای هنری با هم آشنا شدند، ازدواج کردند و آثار زیادی را با هم خلق کردند. «ژان کلود» در نوامبر ۲۰۰۹ در سن ۷۴ سالگی درگذشت و «کریستو» همچنان پروژه‌های هنری خود را در کشورهای محتلف دنبال می‌کند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *