شناسه خبر: 9460 منتشر شده در مورخ: 1395/3/26 ساعت: 10:41 گروه: فرهنگی  
از قرآن به سر گرفتن در قلب لندن تا فطریه چهار پوندی مسلمانان انگلیس
رمضان در انگلیس

از قرآن به سر گرفتن در قلب لندن تا فطریه چهار پوندی مسلمانان انگلیس

اسلام دومین دین بزرگ در انگلستان بوده و براساس آمار و ارقام موجود، حداقل جمعیت مسلمان آن 1 میلیون نفر است.

به گزارش ایران سپید اسلام دومین دین بزرگ در انگلستان بوده و براساس آمار و ارقام موجود، حداقل جمعیت مسلمان آن 1 میلیون نفر است.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ هر ساله مسلمانان با رسیدن ماه رمضان شور و شوقی دو چندان پیدا کرده و خود را برای نشستن در پای سفره الهی آماده می‌کنند، این امر در گذشته نه چندان دور فقط به کشورهای مسلمان محدود می‌شد اما امروزه با گسترش دین اسلام در سایر کشورهای جهان به نظر می‌رسد که دیگر حال و هوای ماه رمضان محدود به کشورهای مسلمان نیست و به گونه ای همه جهان را دربرگرفته است.
 
رمضان در انگلیس
 
با گسترش دین اسلام در کشورهای اروپایی همچون انگلیس هر روز شاهد روی آوردن تعداد بیشتری از ساکنان این کشورها به کاملترین دین آسمانی هستیم و جلوه کامل این امر را می‌توان در ماه مبارک رمضان دید. مسلمانانی که در کشور انگلستان زندگی می‌کنند نیز مانند سایر مسلمانان جهان در آستانه ماه میهمانی خدا شور و شوقی وصف‌ناپذیر پیدا می‌کنند و با شناسایی مراکز اسلامی و توجه ویژه به فرایض دینی بر سر سفره لطف خداوند می‌نشینند تا بتوانند از برکات ماه رمضان بهره ببرند.
 
اسلام، دومین دین بزرگ در انگلیس
 
مرکز اسلامی انگلیس یکی از مراکزی است که در ماه رمضان آماده خدمت‌رسانی به مسلمانان ساکن در انگلیس است، این مرکز با برگزاری مراسم‌های متعدد و ویژه‌ مهمانانش را بر سر سفره لطف خداوند می‌نشاند و حال و هوایی ملکوتی به آنها می‌دهد. از برنامه‌های مرکز اسلامی انگلیس در رمضان 1437 هجری قمری می‌توان به تلاوت یک جزء قرآن در هر روز، سخنرانی روزانه با عنوان "درسهایی از قرآن کریم"، مراسم افطار روزه داران، قرائت دعای پرفیض افتتاح، برگزاری محفل قرآنی و قرائت قرآن کریم و برگزاری مسابقات سراسری حفظ و قرائت قرآن کریم اشاره کرد.
 
رمضان در انگلیس
 
برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس و تشکیل کلاس‌های قرآنی برای بانوان و نوجوانان و جوانان از برنامه های دیگر مرکز اسلامی انگلیس در ماه رمضان است. این مرکز در شبهای قدر نیز مراسم احیا را با دادن افطاری، تلاوت قرآن کریم، قرائت دعای جوشن کبیر، سخنرانی، عزاداری شهادت امیر مؤمنان علی(ع) و مراسم قرآن سر گرفتن برگزار می‌کند.
گفتنی است که امسال مبلغ زکات فطره برای هر نفر از مسلمانانی که ساکن انگلستان هستند، 4 پوند اعلام شده است. مسلمانانی که در انگلستان هستند، می‌توانند نماز عید سعید فطر را در مرکز اسلامی انگلیس اقامه کنند.
 
رمضان در انگلیس
 
شایان ذکر است که اسلام دومین دین بزرگ در انگلستان بوده و اگرچه آمار دقیقی از جمعیت مسلمان آن وجود ندارد، اما براساس آمار و ارقام موجود، حداقل جمعیت مسلمان آن 1 میلیون و حد اکثر آن نیز 1.5میلیون نفر است. تاکنون 600 مسجد و 60 مدرسه اسلامی در انگلیس تأسیس شده است که از مهمترین آنان می‌توان به مسجد شرقی لندن اشاره کرد.
 
  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *