شناسه خبر: 9388 منتشر شده در مورخ: 1395/3/22 ساعت: 08:28 گروه: اجتماعی  
۲۶۰ مرکز مشاوره ژنتیک در کشور وجود دارد

۲۶۰ مرکز مشاوره ژنتیک در کشور وجود دارد

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: در حال حاضر ۲۶۰ مرکز مشاوره ژنتیک در کشور وجود دارد که ۹۰ درصد آنان توسط بخش خصوصی اداره می‌شود.

به گزارش ایران سپید به نقل از مهر انوشیروان محسنی بندپی شامگاه چهارشنبه در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل بهزیستی استان همدان با سلام و درود به ارواح پاک و طیبه شهدا انقلاب اسلامی به ویژه شهدای گرانقدر استان همدان و با تبریک و تهنیت حلول مبارک رمضان بیان کرد: سازمان بهزیستی کشور بر اساس قوانین و اسناد بالادستی تکالیفی را عهده دار است و تنوعی از ارائه خدمات به جامعه هدف را داراست.

وی با بیان اینکه نگهداری و ارائه خدمات به جامعه معلولین و آسیب دیدگان اجتماعی و کسانی که دچار معضل سخت اعتیاد در جامعه شده اند در زمره خدمات این مجموعه قرار دارد، گفت: کسانی که دچار اختلالاتی چون اوتیسم، سالمندان، رشد و تکامل هستند و کودکان بی سرپرست و بدسرپرست نیز از بهزیستی خدمات می گیرند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع کارکنان سازمان بهزیستی کشور که واقعا از شما کارکنان بهزیستی که کار سختی را عهده دار هستید و با لطف خدا خدمات علمی را فراهم کردید سپاس و تشکر و قدردانی می کنم، عنوان کرد: در دولت راهبردهایی در سازمان بهزیستی کشور فراروی برنامه هاست که برنامه ریزی سیستمی فرآیند محور و جامع محور برای جلوگیری از آسیب های اجتماعی از جمله این راهبردهاست.

شنوایی سنجی ۹۰۰ هزار کودک انجام و از ناشنوا شدن آنها در ادامه زندگی جلوگیری شد

رئیس سازمان بهزیستی کشور عنوان کرد: در سال ۹۳ غربالگری و شنوایی سنجی ۹۰۰ هزار کودک انجام و از ناشنوا شدن آنها در ادامه زندگی جلوگیری شد که این آمار در سال ۹۴ به یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر رسید و در طول ۳ سال خدمت دولت تدبیر و امید از ناشنوایی بیش از ۳ هزار کوکدک جلوگیری شد.

وی با اعلام اینکه در بحث تنبلی چشم کودکان ۳ تا ۶ سال بیش از ۳ میلیون کودک را شناسایی کردیم افزود: با مشاوره ژنتیکی از تولد ۹۰۰ کودک دارای اختلال ژنتیکی جلوگیری شده و در استان همدان نیز مجوز جلوگیری از ادامه حاملگی برای ۱۷ مورد صادر شده است.

وی با بیان اینکه ۹۰۰ مادری که باردار هستند را دعوت کنیم و به آنان مشاوره رایگان ارائه کرده ایم تا با علم بیشتری وارد حاملگی دوم شوند و موجب به دنیا آمدن کودک معلول نشوند، گفت: در کشور بحث غربالگری اوتیسم را اجرایی کرده و ۲۵۰۰ کودک اوتیسمی را شناسایی کردیم.

وی گفت: در بحث پیشگری از آسیب های اجتماعی گسترده ترین اورژانس اجتماعی را بهزیستی برخوردار است و در سال ۹۴ تعداد ۲۸۸۰ خانم و تعداد ۲۴۰۰ آقا را از خودکشی به ادامه حیات برگردانیم.

۵ هزار تیم اجتماع محور در جامعه ایجاد شده است

وی با اشاره به اینکه یکی از استان های اولویت خط مشاوره ازدواج ۱۴۸۰ همدان خواهد بود عنوان کرد: بحث طلاق در ارتقاء توانمندسازی آحاد جامعه از رویکردهای ماست و همچنین در بحث اعتیاد ۵ هزار تیم اجتماع محور در جامعه ایجاد شده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در خصوص رویکرد استاندارد کردن خدمات و توانمندسازی موسساتی که با بهزیستی همکاری دارند، عنوان کرد: نظارت علمی و تخصصی و ارتقاء دانش موسسات همکار از رویکردهای ماست کمااینکه در بحث توانبخشی دولت در بدترین سال مالی لایحه حمایت از افراد معلول را به مجلس پیشنهاد کرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه لزوم برخوردار کردن معلولان به لوازم توانبخشی با ۲.۵ برابر کردن اعتبار این بخش است و امیدواریم بتوانیم این موضوع را اجرایی کنیم بیان کرد: تا یک هفته دیگر آیین نامه صدور مجوز برای موسساتی علاقمند به همکاری بت بهزیستی اعلام خواهد شد.

محسنی بندپی عنوان کرد: سازمان بهزیستی در بحث معضلات و آسیب های اجتماعی در صف مقدم است و حتی اگر تخصصی ترین دستگاه نیز وجود داشته باشد هیچ دستگاهی را نمی شناسید که ۲۲ هزار کارشناس و متخصص داشته باشد.

وی با بیان اینکه استان همدان در بحث طلاق با میانگین کشوری فاصله دارد عنوان کرد: آیین‌نامه‌های جدید برای صدور مجوز موسسه‌های خیریه در دست تدوین است و مشکلات سابق در آن حل شده که به زودی ابلاغ می‌شود.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *