شناسه خبر: 9373 منتشر شده در مورخ: 1395/3/19 ساعت: 10:30 گروه: گزارش تصویری  
خواننده نابینا، برنده جایزه ۱۰۰ هزار دلاری

خواننده نابینا، برنده جایزه ۱۰۰ هزار دلاری

رستوران «los pablos» در منطقه «rocky face، افزون بر طعم غذاهای مکزیکیش، این روزها وجه شهرت دیگری هم دارد.

به گزارش ایران سپید خواننده نابینایی که گاه با یک گروه و گاه به تنهایی و با همراهی گیتاری که خود نوازندگی آن را به عهده دارد، ساعات خوشی را برای مشتریانش رقم میزند. «Jose Angel Chairez» نام این هنرمند نابینا است که این روزها، با حضورش در یکی از شبکه های پر طرفدار اسپانیایی زبان و شرکتش در یکی از رقابتهای استعدادیابی که این شبکه میزبان آن بوده، شهرتی در میان اسپانیایی زبانها برای خود دست و پا کرده. ماجرای حضور خوزه در این مسابقه افت و خیز کم نداشته است. سه هفته پیش بود که خوزه، در حال آماده شدن برای ترک شهر محل سکونت خود به طرف لوس آنجلس بود که خبر رسید پدرش را در اثر بیماری از دست داده است. «دیانا» همسر خوزه در این باره میگوید: «خوزه در زمانی با این خبر مواجه شد که قرار بود برای شرکت در مرحله نیمه نهایی، عازم محل برگزاری مسابقه شود. خوزه، در دوراهی حضور در مراسم تدفین یا شرکت در مسابقه، به وصیت پدرش در بیمارستان عمل کرد و همانطور که او خواسته بود، به ادامه حضور در این رقابت پرداخت.» دیانا می افزاید: « خوزه، نیمه نهایی را هم با موفقیت پشت سر گذاشت و در مسابقه فینال هم توانست نظر داوران را جلب کند و بزرگترین جایزه این رقابت را که چیزی معادل صد هزار دلار بود به دست آورد.خوزه که در این رقابتها خود نوازندگی گیتار را هم بر عهده داشت، دو ترانه برای رقابت نیمه نهایی و فینال آماده کرده بود که اولی را اجرا کرد اما در آخرین لحظه  آخر، تصمیم گرفت ترانه ای را که به مناسبت مرگ پدرش ساخته بود اجرا کند. خوزه از میزان ریسک این کار آگاه بود و میدانست که ممکن است شانس او را برای به دست آوردن جایزه بزرگ به صفر برساند اما این ریسک را پذیرفت و اتفاقاً از سوی داوران هم بسیار مورد توجه قرار گرفت.»

برخی از اقوام چارز که ساکن منطقه «دالتن» بودند میتوانستند رقابت فینال را به صورت زنده تماشا کنند اما سایر اقوامشان که در مکزیک زندگی میکردند مجبور بودند تا بارگذاری برنامه بر روی «youtube» صبر کنند. چایرز درست بعد از برنده شدن، با خانواده اش تماس گرفت تا شادی حاصل از این پیروزی را با آنها تقسیم کند.

دیانا در باره حواشی این پیروزی میگوید: «درست بعد از اعلام نتایج، تعداد دنبال کنندگان صفحه شخصی خوزه در فیسبوک به شکل عجیبی افزایش یافت. تلفن ما دائم در حال زنگ زدن بود و همه میخواستند خوزه را برای برنامه های مختلف دعوت کنند. گروه شناخته شده «La Maquinaria Nortena» هم پیشنهاد داده که یکی از آثار تازه شان را با صدای او ضبط کند.

مخاطبان میتوانند نمونه ای از آثار خوزه را از طریق سایت ایران سپید بشنوند. در این قطعه، آهنگسازی و نوازندگی گیتار هم به عهده خوزه بوده است.

خواننده نابینا
  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *