شناسه خبر: 9210 منتشر شده در مورخ: 1395/3/5 ساعت: 08:14 گروه: اجتماعی  
هزینه و نحوه مراجعه نوآموزان به «پایگاه‌های سنجش سلامت» اعلام شد

هزینه و نحوه مراجعه نوآموزان به «پایگاه‌های سنجش سلامت» اعلام شد

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور هزینه طرح سنجش سلامت نوآموزان را ۱۴ هزارتومان اعلام کرد و گفت: این طرح از اول خرداد اجرا می شود.

به گزارش ایران سپید به نقل از خبرگزاری مهر مجید قدمی با بیان اینکه طرح سنجش سلامت برای کودکان شش ساله اجرا می‌شود، گفت: طرح سنجش سلامت  از اول خرداد همزمان با آغاز ثبت نام در مدارس اجرا می شود.

وی افزود:خانواده ها باید برای دریافت نوبت و حضور در پایگاه‌های سنجش به مدارس مراجعه کنند و در زمان تعیین شده به پایگاه مربوطه بروند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور تصریح کرد: امسال شرکت یک میلیون و ۲۰۰ هزار کلاس اولی  در طرح سنجش نوآموزان را پیش بینی می کنیم.  

وی افزود: تعداد ۸۵۰ پایگاه با حضور ۶ هزار نیروی انسانی برای اجرای طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: امسال برای نخستین بار کودکان ۵ سال تمام نیز می‌توانند برای سنجش سلامت مراجعه کنند و پیش‌بینی کرده ایم که ۵۰ درصد کودکان ۵ سال تمام یعنی جمعیتی حدود ۵۰۰ هزار نفر مراجعه کنند. اگر کار سنجش برای این گروه سنی انجام شود سال آینده برای ورود به پایه اول دبستان، به انجام سنجش مجدد نیاز ندارند.

وی ادامه داد: نوآموزان از طریق مراکز پیش دبستانی، نوبت دهی می شوند و به پایگاه های سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی ارجاع داده می شوند.

قدمی تاکید کرد: اگر خانواده ها در نوبت مورد نظر مراجعه نکنند باید مجددا از طریق مدرسه نوبت بگیرند و به هیچ وجه نباید مستقیما به پایگاه مراجعه کنند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور بیان کرد: هزینه سنجش تحصیلی و آمادگی جسمانی نوآموزان ۱۴ هزار تومان است، ۵ درصد رایگان و ۵ درصد نیز نیم ‌بها برای افراد نیازمند در مناطق محروم به تشخیص رئیس پایگاه در نظر گرفته شده

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *