شناسه خبر: 9170 منتشر شده در مورخ: 1395/3/1 ساعت: 09:11 گروه: اجتماعی  
مناسب‌سازی معابرشهری مطالبه اصلی معلولان و جانبازان است

مناسب‌سازی معابرشهری مطالبه اصلی معلولان و جانبازان است

عضو کمیسیون فرهنگی، شورای شهر اصفهان گفت: فضاهای شهری باید مناسب برای تردد، فعالیت و تفریح شهروندان باشد و اصفهان نیازمند توجه جدی اصلاح معابر برای استفاده جانبازان و معلولین است.

به گزارش ایران سپید به نقل از مهر ندا واشیانی‌پور در جمع خبرنگاران مناسب‌سازی محیط‌های شهری برای تردد راحت، آسان و بدون کمک دیگران را مهمترین خواسته‌های معلولان و جانبازان از مسئولان عنوان کرد و اظهار داشت: باید توجه داشت که مناسب سازی به معنای ایجاد محیط‌های بدون مانع و یا تسهیل دسترسی برای تمام افراد است.

وی اضافه کرد: مناسب‌سازی محیط‌های شهری یکی از راهکارهای ارتقاء کیفیت زندگی برای تمام افراد جامعه به‌ ویژه افراد دارای معلولیت است.

عضو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: تمام مردم باید بتوانند آزادانه بدون خطر در محیط پیرامون خود اعم از ساختمان‌‌ها و اماکن عمومی و معابر شهری تردد کنند و از تمام حقوق اجتماعی خود برخوردار شوند.

وی با تاکید بر اینکه متاسفانه با وجود برنامه‌ریزی‌هایی که در این زمینه هر ساله انجام می‌شود، ما همچنان نیازمند مناسب‌سازی فضاهای شهری برای تردد جانبازان و معلولین هستیم، ادامه داد: این خوب نیست که نتوانیم پاسخگوی تنها نیاز جانبازان در این زمینه باشیم.

واشیانی پور با اشاره به اینکه شهر متعلق به تمام شهروندان است و کودکان، نوجوانان، جوانان و زنان و مردان، افراد سالم و آسیب‌دیده همه شهروند هستند، تاکید کرد: طبیعتا فضاهای شهری باید مناسب برای تردد و فعالیت و تفریح تمام شهروندان باشد و شهر اصفهان نیازمند توجه جدی در راستای اصلاح معابر برای استفاده جانبازان و معلولین است.

 وی افزود: به ویژه اینکه ما باید توجه و نگرش ویژه ای داشته باشیم به شیر مردانی که در بحرانی ترین شرایط کشور با تمام وجود و با خلوص نیت و بدون توقع جانفشانی و ایثارگری کردند و ما امروز تحت عنوان جانبازان درخدمت آنها هستیم و موظف به ادای دین نسبت به آنها هستیم.

عضو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: همچنین ما باید وظیفه خود را در مقابل آنها انجام بدهیم و مناسب سازی فضاهای شهری جهت تردد آسان آنها حداقل خدمتی است که می توانیم نسبت به جانبازان و معلولان انجام بدهیم.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *